اعمال قرنطینه ۲۴ ساعته در لیگ بسكتبال زنان

به گزارش فرم نو سرمربی تیم بسكتبال زنان نارسینا تهران می گوید مطابق با آن چه فدراسیون اعلام نموده است، برای رعایت پروتكل های بهداشتی باید تیم ها ۲۴ ساعت پیش از شروع مسابقه در لیگ قرنطینه شوند.

ندا عسگرنیا در مورد وضعیت تیم خود برای حضور در لیگ برتر بسکتبال زنان که از اول آبان شروع می شود، به ایسنا اظهار داشت: تمرینات مان را یک ماه است که به صورت مرتب آغاز کرده ایم و برای تقویت چند پست، بازیکن جدید گرفته ایم. البته هنوز به سطح مد نظرمان نرسیده ایم اما امیدوارم تا شروع مسابقات به آمادگی لازم برسیم.

او در مورد جذب یک بازیکن روسی اشاره نمود و اظهار داشت: یکاترینا فولادوند دو میلتی است و سابقه بازی در تیم ملی روسیه را دارد. امیدوارم در ایران هم بازی های خوبی از خود نشان بدهد و به سطح کیفی بسکتبال مان کمک نماید.

سرمربی تیم نارسینا تهران در پاسخ به این سؤال که برای قرنطینه بازیکنان خود دغدغه محل اسکان و سالن اختصاصی ندارید؟ بیان نمود: هر تیمی در این حوزه دغدغه هایی دارد اما این تصمیم در اتاق فکر فدراسیون گرفته شده است و بطور قطع بسیاری از جوانب را در نظر گرفته اند. با عنایت به شرایطی که از نظر شیوع کرونا داریم منطقی ترین راه برگزاری متمرکز بازی هاست. ضمن این که جزو تیم های تهران هستیم و به احتمال زیاد بازی ها در پایتخت برگزار می گردد که این برای من خوشایند است.

او در مورد قرنطینه تیمی در جریان مسابقات اظهار داشت: اعلام شده که ۴۸ ساعت پیش از مسابقه بازیکنان و کادر فنی تست کرونا بدهند و ۲۴ ساعت پیش از مسابقه هم در قرنطینه تیمی قرار بگیرند.

عسگرنیا در مورد احتمال ابتلای بازیکنان به کرونا و ضعف در جایگزینی آنها بیان نمود: در طول یک فصل ۱۸ بازیکن در اختیار داریم اما اگر یک بازیکن کلیدی گرفتار کرونا شود با مشکل جایگزین باکیفیت مواجه می شویم. من به زیرساخت و استفاده از بازیکنان جوان اعتقاد دارد و حتما در فصل پیش رو هم از بازیکنان جوان استفاده می کنم، ازاین رو مشکل جایگزینی ندارم اما نه این که انتظارات مان را از آن پست برآورده کند چون هیچگاه نمی توانیم ادعا نماییم که ۱۲ بازیکن مان مثل هم هستند حتی در WNBA هم چنین چیزی وجود ندارد. هرچند بسکتبال زنان ایران از نظر فنی در حال پیشرفت است و مربیان و بازیکنان برای ارتقا سطح کیفی خیلی تلاش می کنند اما به سطح حرفه ای ۱۰۰ درصدی نرسیده ایم، پس اگر بازیکن اصلی گرفتار بیماری شود خسارت به تیم بیش تر از زمانی است که بازیکن ذخیره مان را نداشته باشیم.

انتهای پپام

منبع: