كرونا موضوع اصلی در اعزام فوتسال زنان به جام جهانی یا بهانه فدراسیون؟

فرم نو: سرمربی تیم ملی شرط حضور در تورنمنت برزیل را حفظ سلامتی بازیكنان باتوجه به شیوع ویروس كرونا عنوان نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، اردوی تیم ملی فوتسال زنان که قرار بود ۲۱ شهریور ماه اجرا شود کنسل شد. شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگویی با سایت فدراسیون فوتیال در این مورد اظهار داشت: “قرار بود اولین اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بانوان در شهریور ماه اجرا شود که به دلیلهای مباحث مربوط به شیوع ویروس کرونا این اردو برگزار نشد. به همین دلیل طبق زمانبندی که صورت گرفته در مهر ماه دو اردو خواهیم داشت. اردوی اول، هفته اول مهر ماه است که اختصاص به مرحله انتخابی دارد و فاز دوم مهر ماه به اردوی اصلی که با حضور بازیکنان جدید و قدیمی برگزار می شود، اختصاص دارد.”

قبل از این دو مرحله اردوی مرداد ماه تیم ملی هم لغو شده بود و هیچ تضمینی وجود ندارد که اردوی مهرماه اجرا شود. در صورتیکه تیم ملی مردان در همین مدت بیش از سه مرحله اردو برگزارکرده است اما اردوهای زنان یکی بعد از دیگری لغو می شود.

کرونا موضوع اصلی در اعزام بانوان به جام جهانی یا بهانه فدراسیون؟

موضوع دیگری که یاری به آن اشاره نموده است، حضور تیم ملی در تورنمنت برزیل (جام جهانی کوچک) است. او اعلام نموده که فدراسیون ۱۵ شهریور ماه آمادگی خودرا به صورت مشروط اعلام نموده و شرکت یا عدم شرکت ایران به شرایط شیوع ویروس کرونا بستگی دارد.

یاری عنوان کرد: “تضمین سلامت بازیکنان و اهمیت منطقی بودن اعزام ملی پوشان به برزیل باتوجه به شرایط کووید ۱۹ در کشور برزیل که الان در رده دوم جهان بعنوان یک کشور پر خطر قرار دارد، برایمان اولویت است و با ایمیلی به این کشور اعلام کردیم که اگر شرایط مهیا باشد می توانیم در این تورنمنت بین المللی شرکت نماییم.”

سرمربی تیم ملی همین طور به تاثیر و اهمیت شرکت در این تورنمنت که با حضور بهترین تیم های جهان برگزار می شود، اشاره نموده است. با این وجود مشخص نشده آیا فدراسیون فوتبال امروز (پنج شنبه) لیست بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را به برزیل ارسال کرده است یا خیر؟ در صورت عدم ارسال می توان نتیجه گرفت که فدراسیون تصمیمی جدی برای اعزام ملی پوشان به برزیل را ندارد و شیوع ویروس کرونا بیشتر بهانه است.

منبع: