شروع به كار كمیته كارشناسی جهت بررسی وضعیت رشته های المپیكی

به گزارش فرم نو كمیته كارشناسی ستاد عالی بازی های المپیك و آسیایی، بررسی رشته های المپیكی برای حضور در بازی های المپیك توكیو را از مهرماه و با اولویت رشته های مدال آور از سر می گیرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، به علت بحران کرونا، لغو فعالیت ها ورزشی و مهم تر از همه تعویق یک ساله بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پیگیری تمام اقدامات در رابطه با این بازی ها توسط مسؤلان مربوطه در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش منتفی شد اما به دنبال صدور مجوز لازم برای از سرگیری تدریجی برخی برنامه ها، رسیدگی به امور در رابطه با کاروان المپیک هم در دستور کار قرار گرفته است.
در همین راستا مقرر است از مهرماه بررسی وضعیت رشته های المپیکی با حضور نمایندگان مشترک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در چارچوب کمیته کارشناسی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی انجام شود؛ اقدام مهمی که قبل از شیوع و گستردگی کرونا در نشست مشترک با مسؤلان فدراسیون ها و تیم ها انجام شد و تا مراحلی هم پیش رفت اما ادامه آن پس از بحران ناشی از این ویروس منتفی شد.
نصرالله سجادی سرپرست کاوران ایران در المپیک توکیو، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک، علیرضا رحیمی عضو هیات اجرایی این کمیته و علی رغبتی عضو ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی و نماینده وزارت ورزش نفراتی هستند که ترکیب اصلی کمیته کارشناسی مربوطه را می سازند. البته بعضاً برای برگزاری نشست ها و به تناسب وضعیت رشته مورد نظر، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش هم در جلسات شرکت خواهد داشت.
قرار است نشست بررسی وضعیت رشته های المپیکی با اولویت رشته های مدال آور آغاز شود اما هنوز برنامه زمان بندی آن نهایی نشده است.

منبع: