از حیث كرونا و رعایت پروتكل های لازم؛ اعزام كمانداران ملی پوش به تورنمنت تركیه با مسئولیت خودشان

به گزارش فرم نو كمانداران و همچون برخی ملی پوشان این رشته در حالی حضور در تورنمنت بین المللی تركیه را در برنامه دارند كه با عنایت به ادامه بحران كرونا، تمام مسئولیت های این اعزام از این حیث با خودِ آنهاست.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، با وجود ادامه بحران کرونا و محدودیت هایی که کماکان برای فعالیت و اجرای برنامه در بعضی رشته های ورزشی وجود دارد، مسؤلان تیروکمان ترکیه قصد دارند برگزارکننده تورنمنت بین المللی باشند و موافقت فدراسیون جهانی را هم در این حوزه گرفته اند.
قرار است این تورنمنت بین المللی مهرماه برگزار گردد. این اولین رویداد تیروکمان است که پس از شیوع و گسترش کرونا در سطح جهانی برگزار می گردد و از این حیث با استقبال کمانداران بسیاری از کشورها و همچون ایران همراه بوده طوریکه مقرر است یک تیم باشگاهی از کشور در این رویداد شرکت داشته باشد.
ترکیب این تیم متشکل از کماندارانی است که گاها جزو ملی پوشان هستند. میلاد وزیری که سهمیه المپیک توکیو را در رشته ریکرو کسب کرده همراه با زهرا نعمتی همچون کماندارانی هستند که حضور در مسابقات ترکیه را در برنامه خود قرار داده اند.
البته با تاکید دبیر فدراسیون تیروکمان و با عنایت به ادامه بحران کرونا مسئولیت صفر تا صد این اعزام با خود کمانداران است.
بهزاد پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این مورد اظهار داشت: مسابقاتی که مقرر است به میزبانی ترکیه برگزار شود، آزاد است و ازاین رو کمانداران از کشورهای مختلف می توانند متقاضی حضور در این رویداد باشند. از طرفی هنوز برای فعالیتهای تیروکمان مجوزی صادر نشده که فدراسیون بتواند برای این تورنمنت اردوی آماده سازی تشکیل دهد و تیم اعزامی داشته باشد.
وی افزود: برای اعزام برون مرزی، مجوز شورای برون مرزی لازم است. این شورا هم فعلا صرفاً برای مسابقات مربوط به انتخابی المپیک مجوز لازم را صادر می کند. ضمن اینکه همانطور که گفتم تیروکمان هنوز مجوز شروع تمرینات و اردوها را نگرفته و بنابراین شرکت در مسابقات ترکیه اصلا در برنامه فدراسیون نیست.
دبیر فدراسیون تیروکمان خاطرنشان کرد: با این وجود مقرر است یک تیم باشگاهی به نمایندگی از ایران در تورنمنت ترکیه شرکت داشته باشد. ترکیب این تیم با نظر مسؤلان مربوطه بسته می شود اما با تمایل مسؤلان باشگاه متقاضی و پیشنهاد و مشورتی که از فدراسیون گرفتند، مقرر است دو سه نفر از ملی پوشان هم در ترکیب این تیم حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: فدراسیون اقدامی برای اعزام به تورنمنت ترکیه انجام نمی دهد، هزینه هایی هم بابت آن متقبل نمی گردد و هیچ مسئولیتی را هم نمی پذیرد. کشور ترکیه برای برگزاری این تورنمنت و پذیرش نمایندگان دیگر کشورها شرایطی را به خصوص از حیث کرونا اعلام و اطلاع رسانی کرده است. کمانداران ایران و حتی ملی پوشان هم با اطلاع از این شرایط متقاضی سفر به ترکیه شده اند. ازاین رو مسئولیت اعزام با خودشان است نه فدراسیون چونکه مسابقات به صورت آزاد برگزار می گردد و ورزشکاران با تصمیم و تمایل خود مبادرت به حضور در آن می کنند.
پاکزاد با ابراز امیدواری از اینکه کمانداران از حضور در رقابت های ترکیه به نتایج خوبی -نه صرفاً از حیث نتیجه – دست یابند اظهار داشت که امید می رود شرایط برای شروع به کار تمرینات و اردوهای متمرکز کمانداران هر چه زودتر مهیا شده و مجوز لازم صادر شود. البته هم اکنون کمانداران در استان ها خود به صورت انفرادی پیگیر تمرینات شان هستند و مربیان تیم ملی هم نظارت لازم را دارند. مقرر است پس از افتتاح خوابگاه ویژه کمانداران، برای آغاز اردوی متمرکز برنامه ریزی شود.

منبع: