با نظارت كمیته ملی المپیك؛ واریز مرحله دوم حقوق المپیكی برای 99 ورزشكار، سرمربی و مربی

مرحله دوم حقوق مصوب ستاد عالی بازی های المپیك و آسیایی به ورزشكاران المپیكی و اعضای كادر فنی آنها امروز به حساب شان واریز می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، دریافت حقوق ماهیانه ۵ میلیون تومانی مصوبه سال قبل ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی برای ورزشکارانی بود که سهمیه المپیکی خویش را قطعی کرده اند. طبق این مصوبه اعضای کادر فنی شامل سرمربی و مربی هم به ترتیب ۵ و ۲.۵ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.
مرحله اول این حقوق سال قبل از سوی وزارت ورزش و معادل ۶ ماه در اختیار ورزشکاران المپیکی و سرمربیان آنها قرار گرفت. کمیته ملی المپیک که مسئول مرحله دوم پرداخت حقوق مصوب ستاد عالی است، از دو هفته پیش انجام این مهم را در فرایند کاری و اداری خود قرار داد تا بخش باقی مانده حقوق المپین ها در اختیارشان قرار بگیرد.
این حقوق امروز چهارشنبه از جانب کمیته ملی المیک به حساب فدراسیون ها واریز می شود تا با اختیار رئیس فدراسیون و البته نظارت این کمیته به دست ورزشکاران المپیکی و مربیان برسد.
بدین ترتیب ۷۲ ورزشکاری که در رشته های دوومیدانی، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، دوچرخه سواری، تکواندو، شمشیربازی، بسکتبال، والیبال، کاراته، تیروکمان و بوکس سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را گرفته اند ۳۰ میلیون تومان حقوق باقی مانده خود – حقوق ماهیانه ۵ میلیونی برای ۶ ماه – را دریافت می کنند. مشابه همین مبلغ برای ۱۲ سرمربی هم واریز می شود.
البته حقوق مصوب ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی شامل مربیان خارجی نمی گردد ازاین رو بابت سرمربی دوومیدانی و همینطور والیبال که فعلا وضعیت مشخصی هم ندارد، پولی در اختیار فدراسیون های مربوطه آنها قرار نمی گیرد. همینطور کاراته و تیراندازی رشته هایی هستند در هر یک از آنها ۲ سرمربی در سهمیه های به دست آمده اثرگذار بوده و حقوق مصوب شامل هر دوی آنها می شود، بدین ترتیب مجموع سرمربیانی که مستحق دریافت حقوق المپیکی هستند ۱۲ نفر می شود.
۱۵ مربی فعال در کادر فنی تیم های ملی ۱۲ رشته ای که سهمیه المپیک را به دست آورده اند هم در این مرحله از کمیته ملی المپیک حقوق دریافت می کنند. البته سهم هر یک از این مربیان نصف حقوق ورزشکاران و سرمربیان یعنی ۱۵ میلیون تومان – حقوق ۲.۵ میلیونی بابت ۶ ماه – است.
۱۵ مربی المپیکی در حالی از سوی کمیته ملی المپیک حقوق دریافت می کنند که وزارت ورزش نام این افراد را از لیست حقوق بگیران المپیکی کنار گذاشت.

منبع: