ملی پوش كبدی: تنها طلایی بانوان ایران در جاكارتا بودیم اما در لیگ مجانی بازی كردم

به گزارش فرم نو زهرا كریمی اظهار داشت: امیدوارم اسپانسرها نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند تا شرایط برای همه بازیكنان یكسان شود.

ملی پوش کبدی بانوان در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایط تمرینی خود اظهار نمود: کبدی همچون رشته های تیمی پر برخورد است که نمی توان در این روزها تمرینات گروهی داشته باشیم. احتمال شیوع ویروس کرونا هست بدین سبب شرایط تمرین گروهی را نداریم. من در خانه یا باشگاه تمرین می کنم تا بدنم را همچنان آماده نگه دارم.
وی درباب آغاز تمرینات تیم ملی کبدی بانوان برای بازی های آسیایی ۲۰۲۰ اظهار داشت: ۱۰۰ درصد به محض بهتر شدن اوضاع، فدراسیون تمرینات را آغاز می کند. فدراسیون برنامه های هدفمندی دارد. همانطور که با برنامه ریزی فدراسیون در جاکارتا توانستیم طلایی شویم مطمئنا برای ۲۰۲۰ هم برنامه ریزی دقیق خواهیم داشت تا بتوانیم قهرمانی را تکرار نماییم.
عضو تیم ملی کبدی درباب جوانگرایی تیم ملی کبدی بانوان اضافه کرد: در بازی های آسیایی جاکارتا که تیم ملی بانوان رده سنی بالایی نداشت اما به هر حال باید در گذر زمان به جوانان بها داد. یک تیم ملی خوب باید بازیکنان جوان و بزرگسال را در کنار هم داشته باشد تا تلفیقی از نیروی جوانی و تجربه بزرگسالان را به نمایش بگذارد.
کریمی در مورد سطح لیگ برتر کبدی اظهار داشت: خدا را شکر لیگ در دو سال اخیر خیلی حرفه ای تر شده است. فدراسیون در دوسال اخیر تغییراتی در جدول و برنامه ریزی لیگ انجام داده که موجب بهتر شدن آن شده است. باید از اورسجی رئیس و سایر اعضای فدراسیون تشکر کرد که سبب بهتر شدن شرایط شده اند.
وی اظهار داشت: متاسفانه چون لیگ بانوان از تلویزیون پخش نمی گردد اسپانسر نیست و بازیکنان در تیم ها از نظر مالی حمایت نمی شوند. در لیگ هیچ حمایتی از طرف باشگاه ها نیست و ما تنها از سمت فدراسیون و وزارت حمایت می شویم. حتی در بعضی از تیم ها بازیکنان خودشان هزینه رفت و آمدها و خورد و خوراک را پرداخت می کنند. من خودم امسال رایگان بازی کردم و هیچ پولی نگرفتم در صورتیکه تیم بعنوان نایب قهرمانی رسید.
کریمی اظهار داشت: من و هم تیمی هایم در یک تیم از تهران رایگان بازی کردیم. حتی در بعضی موارد به خاطر شرایط مالی هزینه تغذیه نیز به عهده خودمان بود. در تیم طبق قانون دو بازیکن ملی پوشی که در بازی های آسیایی جاکارتا لباس تیم ملی داشتند و دو بازیکن که دوره قبل در بازیهای آسیایی شرکت کردند حضور داشتند. بیشتر بازیکنان دیگر نیز ملی پوشانی بودند که تا لحظه آخر در تیم ملی بودند ولی برای جاکارتا اعزام نشدند ولی هیچ کدام پولی نگرفتیم.
او اظهار داشت: امسال در لیگ برتر ۸ یا ۱۰ تیم بودیم. برخی تیم ها به بازیکنان پول دادند و برخی دیگر هیچ پولی پرداخت نکردند. همه تیم ها اسپانسر ندارند. امیدوارم شرایط برای همه تیم ها و بازیکنان یکسان شود. امسال فکر می کنم بیشترین مبلغ قرارداد برای بانوان ۱۰ میلیون بود.
ملی پوش کبدی در مورد تامین هزینه های موجود اظهار داشت: شرایط دشوار است. من در باشگاه انقلاب مربی بدنسازی هستم. سختی ها را می پذیریم چون عاشق ورزش و کبدی هستیم. به عشق مسابقه و قهرمانی تمرین می نماییم و با این ها حالمان خوب است. من همیشه به این فکر می کنم که باز هم همانند جاکارتا قهرمان شویم و این ها تنها اولویت های من است.
وی اظهار داشت: در ورزش های مختلف بودم، در کاراته مقام آسیایی دارم و دوومیدانی و والیبال هم بازی کردم اما رشته ای که من را جذب خودش کرد کبدی بود. این رشته برای من بسیار هیجان انگیز و جذاب است و رشته ای است که آنرا دوست دارم. از اینکه در این رشته هستم ناراحت نیستم. شاید کبدی در ایران محروم باشد اما باید دانست که تنها ورزش تیمی طلایی بانوان ایران است. بانوان هیچ رشته دیگری در جاکاراتا نه انفرای و نه تیمی موفق به کسب طلا نشدند. شاید کبدی در ایران دیده نشود اما افتخاراتش بیشتر از رشته های دیگر است.
وی اظهار داشت: امیدوارم اسپانسرها نگاه ویژه تری به رشته ما داشته باشند. فدراسیون زحمت زیادی برای برگزاری مسابقات می کشد اما وقتی اسپانسر نباشد کار فدراسیون هم سخت می شود و باید بار سنگین تری را به دوش بکشد. امیدوارم شرایط برای این رشته بهتر شود و همه تیم ها به یک اندازه حمایت شوند.

منبع: