ملی پوش بدمینتون ایران: از سال ۲۰۱۴ به دنبال سهمیه المپیك هستم

بانوی بدمینتون باز كشورمان با یادآوری ناكامی اش در كسب سهمیه المپیك ریو اظهار داشت: در چند قدمی كسب سهمیه برای المپیك توكیو، كرونا همه برنامه هایم را به هم ریخت اما تسلیم نشده ام.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، بدیُمنی کرونا و فراگیری جهانی این ویروس برای برخی ورزشکاران محسوس تر و بیشتر بود مانند ثریا قاسمی که در آستانه طلسم شکنی برای المپیکی شدن یک بانوی بدمینتون باز از ایران قرار داشت اما شیوع و گستردگی کرونا تمام معادلات وی را به هم ریخت.
این ملی پوش بدمینتون باز کشورمان تا قبل از ظهور ویروس کرونا از حضور متوالی در ۱۷ رویداد که همگی در کسب سهمیه المپیک توکیو اثرگذار بودند، جایگاه خویش را تا سومین بازیکن رزرو آسیا ارتقا داد اما لغو تمام رویدادهای ورزشی (به خاطر کرونا)، تکلیف المپیکی شدنش را حداقل تا سال ۲۰۲۱ به تاخیر انداخت.
این در حالی است که ثریا آقایی برای المپیک ۲۰۱۶ ریو هم بعنوان بازیکن رزرو در آستانه کسب سهمیه قرار داشت اما صدمه دیدگی در فینال مسابقات زامبیا و از دست دادن رقابت های انتخابی باقی مانده مانع از تحقق هدف وی شد. وی اما مصمم است بعنوان نخستین بانوی بدمینتون باز ایرانی برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند و بنابراین با وجود ادامه بحران کرونا، خیلی جدی پیگیر تمریناتش است.
ثریا آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی تمام تمرکزم روی المپیک بود و کسب سهمیه برای این بازی ها. از حضور در ۱۷ رقابت انتخابی هم نتایج خوبی گرفتم و فاصله بسیاری تا کسب سهمیه نداشتم اما کرونا اجازه نداد آنطور که پیشبینی کرده بودم، جلو بروم.
وی تصریح کرد: البته کرونا و تعطیل شدن فعالیت ها و اماکن ورزشی سبب نشد تا بیکار بشینم، کماکان تمریناتم را دنبال کردم و به صورت آنلاین تحت نظر مربی ام بودم. البته از اواخر فروردین ماه بیرون از منزل تمرین بدنسازی می کنم. از سه هفته پیش هم برنامه های تمرینی ام را در باشگاه دنبال می کنم. با رعایت پروتکل های بهداشتی از تمرین دست نکشیدم تا آماده بمانم و بتوانم هدفی که همه برای آن کوشیده اند را محقق سازم.
این ملی پوش بدمینتون بانوان با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی زمان مصوبی برای مسابقات و به خصوص رویدادهای گزینشی باقی مانده ندارد، اضافه کرد: اینکه بدون در پیش بودن مسابقه، تمرین می کنم خیلی خوب نیست اما تلاش کردم نگاهم به این مساله هم مثبت باشد به خصوص که دوری از میادین، استرس رقابت با حریفان و نتیجه گیری سبب شده حداقل به لحاظ روانی خویش را بازسازی کنم. دوره ای که به صورت متوالی در رقابت های گزینشی المپیک شرکت داشتم استرس زیادی تحمل کردم.

آقایی که چهار سال پیش بعنوان نخستین و تنها بانوی بدمینتون باز ایران با کسب جایگاه ۹۴ رنکینگ جهانی موفق به حضور در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر جهان شد، تصریح کرد: فدراسیون جهانی می خواهد رقابت های گزینشی المپیک را از همان جا که قطع شد، ادامه دهد. ۸ -۷ مسابقه از مجموع رویدادهای گزینشی باقی مانده که باید برگزار گردد. من هم از همین مسابقات باید امتیاز لازم را برای قطعی کردن سهمیه بگیرم. تعداد نفراتی که برای المپیک توکیو به دنبال کسب سهمیه هستند بیشتر از المپیک ریو است، ازاین رو می دانم که کار سختی دارم.
وی با یادآوری اینکه به غیر از کاوه محرابی هیچ بدمینتون باز دیگری از ایران تابحال موفق به کسب سهمیه برای المپیک نشده است، خاطرنشان کرد: اینکه بالاخره بعنوان نخستین بانوی بدمینتون باز ایران بتوانم کسب سهمیه کنم، خیلی دشوار می باشد اما نشدنی هم نیست. من از سال ۲۰۱۴ برای المپیک تلاش می کنم. مصدومیتی که در جریان کسب سهمیه برای المپیک ریو برایم پیش آمد من را مصمم تر کرد. حالا هم به خاطر کرونا شرایط جدیدی بوجود آمده است، بسیاری از ورزشکاران تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند اما من هنوز تسلیم نشده ام.
بدمینتون باز کشورمان تصریح کرد: کرونا سبب شد طی ۱۰ سال قبل که بدمینتون بازی می کنم، برای نخستین بار از راکت و زمین بازی دور باشم، حالا هم که المپیک به تعویق افتاده صحبت هایی در مورد لغو کلی آن مطرح می شود. با همه اینها نا امید نیستم و خیلی مصمم منتظر آغاز رقابت های باقی مانده برای کسب سهمیه هستم.
این ملی پوش در انتها از مسؤلان فدراسیون بدمینتون و مربیانی که وی را در پیگیر روند آماده سازی اش همراهی می کنند، تشکر کرد.