انتخابی المپیك و دردسرهای دختران بسكتبال ایران فریده شجاعی: امكان برگزاری اردوهای تیم سه نفره دختران را نداریم

فرم نو: نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال می گوید این رشته پربرخورد است و هم اكنون امكان برگزاری اردوهای تیم ملی بانوان وجود ندارد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) زمان، مکان و گروه بندی مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک را اعلام نمود که برمبنای آن تیم ملی بانوان ایران بعنوان صدرنشین گروه B با تیم های ژاپن، استرالیا، ترکمنستان و اوکراین هم گروه است. این مسابقات ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می گردد اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ادامه توقف فعالیت بعضی از رشته های ورزشی همچون بسکتبال، معین نیست که اردوهای تیم ملی و برنامه ریزی برای این مسابقات چگونه و چه زمانی انجام می شود.

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با ایسنا به گروه بندی مسابقات انتخابی المپیک اشاره نمود و اظهار داشت: همه تیم های حاضر در این تورنمنت قوی هستند و از ابتدا مشخص بود که در گروه سختی قرار می گیریم. در گروه ما هم چهار تیم از بهترین های جهان قرار دارند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد عدم دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان برای شروع اردوهای تیم ملی اظهار داشت: ما بیکار نمی نشینیم و به محض دریافت مجوز برگزاری اردو از سمت وزارت ورزش و جوانان تمریناتمان را آغاز می نماییم. بسکتبال بازی پربرخوردی است و وزارت هنوز مجوز برگزاری اردو و مسابقه را نداده است.

او در ادامه اضافه کرد: هم اکنون اقداماتی انجام داده ایم؛ کمیته فنی تشکیل شده، بازیکنان را تا حدودی مشخص کرده ایم و به دنبال راهکار هستیم. برنامه های فیبا مشخص شده است و ما هم برمبنای آن و بعد از دریافت مجوز کار خودرا آغاز می نماییم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در ادامه بیان کرد: با وزارت ورزش و جوانان در مورد برگزاری اردوها صحبت کرده ایم اما بسکتبال مشکلات خاص خودرا دارد چون رشته ای پربرخورد است و در فضای بسته برگزار می گردد در صورتیکه فوتبال در فضای باز است و رشته های انفرادی مثل تنیس و بدمینتون برخورد چندانی ندارند، بدین سبب هنوز امکان برگزاری اردوها را نداریم.

شجاعی در آخر اظهار داشت: با فدراسیون پزشکی ورزشی هم صحبت کرده ایم و راهکار خواسته ایم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان برگزاری اردوها را داشته باشیم.

منبع: