بازگشت كرونا به چین و احتمال لغو بازی های ساحلی 2020

فرم نو: شیوع باردیگر ویروس كرونا در چین كه حتی منجر به لغو كارهای ورزشی در پایتخت این كشور شده، در مورد برگزاری قطعی بازی های ساحلی 2020 هم اما و اگرهایی به وجود آورده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، ویروس کرونا که منشا آن به چین نسبت داده شده، موج جدیدی از بحران در این کشور به وجود آورده در صورتیکه طی هفته های اخیر شیب شیوع و گستردگی این ویروس بسیار کُند شده بود و منعی هم برای کارهای عادی چینی ها و از سرگیری آنها نبود.
بازگشت کرونا به چین و گزارش مواردی جدید از مبتلاشدن به این ویروس که مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین هم آنها را تایید نموده اند اما موجب تصمیم گیری های جدید و اعمال باردیگر محدودیت در رفت و آمدها شده است بطوریکه برخی بازهای محلی و مناطق مسکونی به شکل ویژه ای قرنطینه و مدارس و مهدهای کودک تعطیل شده اند.
البته بیشتر موارد شناسایی شده از مبتلاشدن به ویروس کرونا در چین به پکن نسبت داده شده است. تصمیمات اخیر و اعمال محدودیت چینی ها هم برای این شهر بوده است. این تصمیمات گاهی جنبه ورزشی دارند بطوریکه استفاده از وسایل ورزشی عمومی در پایتخت چین ممنوع شده و کارهای فوتبال هم تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است.
این در حالی است که چینی ها تا چندماه دیگر میزبان بازی های ساحلی آسیا هستند. مقرر است این بازی ها آذرماه سال جاری در شهر سانیا اجرا شود. مقامات ورزش چین مصرانه پیگیر اقدامات لازم برای برگزاری این بازی ها هستند و حتی به صورت مستمر و مرتب با کشورهای شرکت کننده و همچون ایران هم در ارتباط هستند اما بازگشت کرونا به چین ابهاماتی در مورد برگزاری بموقع این بازی ها به وجود آورده است.
درست است که فعلا پکن محل اصلی بازگشت کرونا به چین است و به غیر از دو مورد از استان های دیگر، گزارشی از دیگر استانها نشده است اما به خاصیت های این ویروس و قابلیت فراگیری جهانی، انتقال باردیگر آن به دیگر شهرها و استان های چین را محتمل کرده است.
بنابراین بعید نیست که شورای المپیک آسیا در مورد بازی های ساحلی و برگزار شدن یا نشدن آن در موعد مقرر، تصمیم گیری جدیدی داشته باشد.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، ۸ تا ۱۶ آذرماه زمان مقرر برای برگزاری ششمین دوره بازی های ساحلی آسیا است.
شنا و واترپلو، دو و میدانی، بسکتبال سه به سه، هندبال ساحلی، کبدی ساحلی، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، وودبال ساحلی، دوگانه (شنا و دو)، دراگون بت، پاراگلایدر، قایقرانی بادبانی و موج سواری بادبانی، کوهنوردی، موج سواری، کشتی ساحلی و قایق موتوری رشته هایی هستند که دوره جدید بازی های ساحلی با حضور ورزشکاران آنها انجام خواهد شد.
قرار است ایران در ۱۰ رشته فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، هندبال ساحلی، کشتی ساحلی، سنگنوردی، کبدی ساحلی، دوومیدانی، شنا، واترپلو و بسکتبال سه نفره نماینده داشته باشد.

منبع: