در واكنش به گزارش مهر؛ مجادله رئیس كمیته المپیك باعضو هیات اجرایی برسر كمیسیون ورزشكاران

فرم نو: حواشی كه از ماه ها پیش كمیسیون ورزشكاران و فعالیت هایش را تحت تاثیر قرار داده، تا آنجا پیش رفته كه موجب مجادله رئیس كمیته ملی المپیك با نماینده این كمیسیون در هیات اجرایی شده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شصت و دومین نشست اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که روز یکشنبه به ریاست سیدرضا صالحی امیری در محل این کمیته برگزار شد، با حواشی با اهمیت تر از متن همراه بود که حکایت از بحث و مجادله لفظی طرفین دارد.
این مجادله بر سر کمیسیون ورزشکاران و موضوعات در رابطه با آن به وجود آمده است. صالحی امیری یک طرفِ آن بوده و طرف دیگر هم هادی ساعی تنها نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیأت اجرایی قرار داشته است.
بحث و جدل هم بر سر اظهارات اخیر هادی ساعی در مورد اقدامات کمیته ملی المپیک برای تدوین بخشنامه کمیسیون ورزشکاران به وجود آمده است. وی در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشت، با تاکید بر اینکه مانع برگزاری جلسات کمیسیون ورزشکاران شده اند، ادعا نمود که کمیته ملی المپیک به دنبال تدوین بخشنامه دلخواه خود است تا تصمیم گیری ها و جابه جایی جدید را برمبنای آن انجام دهند.
همین گفتگو و موارد مطرح در آن در کنار پیگیری هایی که ساعی در مورد استعلام کمیته ملی المپیک از کمیته بین المللی المپیک داشت، محل بحث میان رئیس کمیته ملی المپیک و هادی ساعی در نشست اخیر هیأت اجرایی شد.
با این اوصاف باید منتظر اتفاقاتی جدید پیرامون کمیسیون ورزشکاران بود، کمیسیون که ۲.۵ سال از نخستین انتخابات و شروع به کار قانونمند آن می گذرد و می توانست به مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون در بدنه کمیته ملی المپیک فعالیت داشته باشد اما برخی انتقادها و حاشیه های به وجود آمده پیرامون چگونگی کارهای این کمیسیون، آنرا امروز به منفعل ترین و در عین حال پر سر و صدا ترین کمیسیون ۱۷ گانه کمیته تبدیل نموده است.
انتقادها پیرامون فعالیت کمیسیون ورزشکاران تقریباً از دی ماه سال قبل شکل جدی و رسانه ای به خود گرفت؛ آنجا که با وجود اختتام دوره یک ساله رئیس و نایب رییس، اقدامی برای انتخابات باردیگر متصدیان این دو پست انجام نشد. این مساله در کنارِ برگزار نشدن متوالی و منظم جلسات کمیسیون و نگرفتن خروجی مؤثر و مشخص از اندک نشست های برگزار شده، به تدریج منجر به اعتراض بعضی از اعضا و در نهایت اعلام استعفای آنها شد.
«دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیون تعطیلِ ورزشکاران» و «استعفای قهرمان معترض / انحلال کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک» عنوان گزارش های خبرگزاری مهر است که در آنها به طرح و بررسی همین معضلات پرداخته شد. همین طور هادی ساعی که صحبت های اخیرش با واکنش ریاست کمیته روبه رو شده قبل از این هم در گفتگویی با عنوان «بازی خطرناک داخل کمیته المپیک / استفاده از بخشنامه جعلی» انتقادهایی را مطرح کرده بود.

منبع: