فرهادی زاد: انتظار حداقل ۹ سهمیه المپیك برای بانوان داریم

به گزارش فرم نو معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در بخش بانوان برای المپیك ۲۰۲۰ تابحال ۶ سهمیه كسب كرده ایم اما نگاهمان این بوده كه حداقل ۹ سهمیه دوره قبل را تكرار نماییم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بانوان ورزشکار ایران تابحال ۶ سهمیه المپیک توکیو را در تیراندازی و کاراته کسب کرده اند. با عنایت به تعویق یک ساله المپیک و لغو مسابقات انتخابی به علت شیوع ویروس کرونا، انتظار این است که با از سرگیری رویدادهای بین المللی تعداد سهمیه های بانوان هم افزایش پیدا کند.

مهین فرهادی زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد تعویق المپیک به ایسنا اظهار داشت: قرار بود بازی های المپیک و پارالمپیک مرداد و شهریور سال جاری برگزار گردد اما به علت انتشار کرونا بازی ها به تعویق افتاد. امیدوار هستیم که با فروکش کردن این ویروس شرایط لازم برای برگزاری بازی ها فراهم گردد اما اگر ویروس کرونا همچنان ادامه پیدا کند باید منتظر تصمیم IOC باشیم. در هر صورت به تعویق افتادن المپیک برای ما فرصت ها و تهدیدهایی همانند همه کشورهای دنیا به همراه دارد. بعضی از ورزشکارانمان همچون حمیده عباسعلی به علت مصدومیت، زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارند تا به حالت اول و توانایی های جسمانی خود برگردند و در مسابقات حضور قابل ملاحظه ای داشته باشند.

وی در مورد تهدیدهای به تعویق افتادن المپیک بیان نمود: به دنبال انتشار کرونا ورزشکاران سراسر جهان باید در فضایی محدودتر تمرینات آمادگی جسمانی خویش را انجام بدهند و از تمرینات گروهی و کار با حریف تمرینی دور باشند. در هر صورت ورزشکاران و مربیان باید با لحاظ کردن این شرایط، بهترین فرصت ها را برای خود مهیا کنند، یعنی آمادگی جسمانی خویش را نگه دارند، مربیان تمرینات لازم را عرضه کنند و تمامی رفتارهای ورزشکاران خویش را دنبال و پیگیری کنند. در نهایت امیدوارم که بزودی فضای مناسب تمرینات گروهی همچون قبل فراهم گردد.

انتظار کسب حداقل ۹ سهمیه المپیک را داریم

معاون بانوان وزارت ورزش در مورد تأثیر تعویق المپیک در افزایش تعداد سهمیه های المپیک و پارالمپیک بانوان ایران اظهار نمود: علاوه بر ۶ سهمیه المپیک و 7 سهمیه پارالمپیک امیدوار هستیم که بانوان ایران در رشته های دیگر هم مجوز حضور در این بازی ها را به دست آورند. با عنایت به انتشار کرونا در جهان، مسابقات انتخابی المپیک در رشته های مختلف به تعویق افتاده است، ازاین رو شرایط کسب سهمیه برای ورزشکاران فراهم نیست، بنابراین کسانی که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک را بخصوص در رشته هایی چون تنیس روی میز، قایقرانی، تکواندو و دوومیدانی دارند باید با کمک مربیان و انجام تمرینات شخصی از توانایی خود مراقبت کنند. حفظ آمادگی جسمانی جزو ضروریات کار آنها است تا زمانی که فدراسیون های جهانی زمان مسابقات را اعلام و ورزشکاران بر مبنای آن در مسابقات انتخابی حضور پیدا کنند.

او در پاسخ به این سؤال که پیشبینی چند سهمیه دیگر برای بانوان دارید؟ اظهار داشت: بانوان ایران در دوره قبل المپیک ۹ سهمیه گرفتند که ارزش بسیار بالایی داشت، برای المپیک ۲۰۲۰ هم تابحال ۶ سهمیه کسب کرده ایم اما فعلا فضای موثر برای کسب سهمیه وجود ندارد با این وجود نگاهمان این بوده که حداقل ۹ سهمیه را تکرار نماییم. مبحث مشخص این است که هنوز تعدادی سهمیه وجود دارد که برای کشورهاست و در زمان برقراری آرامش و کنترل ویروس کرونا بر مبنای توانمندی و رنکینگ بین کشورها توزیع می شود. امیدوارم این شرایط بهتر شود و تعداد سهمیه های دریافتی بازیکنان ما هم قابل توجه باشد. ما هم از آنها انتظار درخشش بهتری را داریم.

فرهادی زاد در پاسخ به این سؤال که انتظار دارید تعداد سهمیه های دریافتی بانوان از ۹ سهمیه بیشتر باشد؟ بیان نمود: انتظار داریم در صورت شروع مسابقات انتخابی المپیک، سهمیه های بیشتری برای بانوان به دست بیاید. با بهبود شرایط و آغاز فعالیتهای تمرینی ورزشکاران تعداد سهمیه ها هم افزوده می شود. حالا نمی توانیم عدد ثابتی را اعلام نماییم اما تعدادی سهمیه توزیع نشده موجود است که ما هم بعنوان کشوری فعال، تمام کوشش خویش را برای کسب سهمیه بیشتر و حضور درخشان در المپیک انجام می دهیم.

عباسعلی به المپیک می رسد، الهه احمدی شانس دارد

معاون توسعه ورزش بانوان در مورد وضعیت جسمانی حمیده عباسعلی اظهار داشت: عباسعلی دختر توانمندی است که با جان و دل برای کسب سهمیه تلاش کرد، المپیکی شد و در مسابقه آخر صدمه دید. او حالا در حال ریکاوری است. المپیک سال آینده برگزار می گردد و خانم عباسعلی تا آن زمان به آمادگی و نقطه اوج خود برمی گردد، امیدوارم شاهد درخشش این ورزشکار در بازی های توکیو باشیم.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد شانس الهه احمدی برای حضور درالمپیک اظهار داشت: احمدی از ورزشکاران بسیار محجوب و باهوش تیراندازی است که با بدشانسی سهمیه توکیو را از دست داد. او پیش از این در المپیک خوش درخشیده و رتبه ششم را کسب کرده که جزو افتخارات بانوان ایران است. الهه احمدی می توانست با شرکت در مسابقات هند و ارتقاء رنکینگ خود سهمیه بگیرد اما این مسابقات به علت انتشار کرونا لغو شد و هنوز تقویم جدیدی از جانب فدراسیون جهانی اعلام نشده است. احتمال دارد به جای یک مسابقه، چند کاپ و مسابقه جهانی در نظر گرفته شود و احمدی با شرکت در آنها جایگاه جهانی خویش را ارتقاء بدهد و سهمیه بگیرد.

منبع: