سلطانی فر عنوان كرد: ورزشكاران پروتكل بهداشتی را رعایت نمایند

به گزارش فرم نو وزیر ورزش و جوانان با تاكید بر اینكه تلاش خواهند كرد تعداد رشته های مدال آور در بازیهای المپیك افزایش پیدا كند اظهار داشت: با شروع فعالیت ها، ورزشكاران باید پروتكل های بهداشتی را رعایت نمایند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر در مراسم سالروز افتتاح موزه ملی ورزش که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، از افرادی که در راه اندازی این موزه نقش داشتند و خصوصاً صالحی امیری تقدیر و تشکر کرد.
وی اظهار داشت: با همت صالحی امیری و همکاری دیگر افراد موزه افتتاح شد. شاید اگر این همت نبود مانند قبل موزه ای نداشتیم اما حالا در تدارک گسترش و احتمال انتقال محل موزه هستیم.
وزیر ورزش با اشاره به تاخیر المپیک اشاره کرد: برنامه ریزی کرده بودیم برای حضور موفق در المپیک امسال اما ویروس منحوس کرونا موجب تاخیر آن شد.
سلطانی فر با اشاره به موفقیت کاروان المپیک در المپیک لندن و مدال آوران ایرانی در آن دوره بازی ها اشاره کرد: در ریو هم با وجود برخی مشکلات نتایج خوبی گرفتیم.
وی اشاره کرد: با هماهنگی که از بیش از دو سال پیش با همکاران داشتیم، رویدادهایی مانند بازی های آسیایی و داخل سالن بطور ویژه رصد شد، نتایج در ستاد عالی بررسی گردید، برخی رشته ها مانند همیشه بار مدال آوری را به دوش داشتند اما رشته های جدیدی هم به مدال آوران اضافه شدند.
وزیر ورزش اضافه کرد: امیدواریم برای المپیک توکیو که ان شالله برگزار می گردد تعداد محدود رشته های مدال آور به ۷ – ۶ رشته افزایش پیدا کند. امیدواریم که با بهره گیری از ظرفیت ها نتایج خوبی بگیریم.
وی به تاثیرات ویروس کرونا بر کارهای ورزشی اشاره نمود و اظهار داشت: کم کم جریان ورزش را به راه می اندازیم تا شور و شعف را ایجاد نماییم البته فراموش نکنیم که کرونا به شدت ویروسی بی رحم است. طبق گفته وزیر بهداشت اگر قهرمانی مبتلا به کرونا شود بعید است بتواند ورزش قهرمانی را ادامه دهد.
وی اشاره کرد: باید پروتکل های بهداشتی را ورزشکاران رعایت نمایند. تلاش می نماییم در رشته های زرد شروع به کار داشته باشیم.

منبع: