پیشنهاد ایران برای تعویق؛ اماو اگرهای برگزاری بازی های آسیایی ناشنوایان در زمان و محل جدید

فرم نو: بیش از پنج ماه از لغو برگزاری بازی های آسیایی ناشنوایان می گذرد اما با وجود تعیین زمان و محل جدید برای این بازی ها، برگزاری آن همچنان با ابهام مواجه می باشد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، قرار بود بازی های آسیایی ناشنوایان ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه سال قبل اجرا شود اما در فاصله یک ماه مانده به این تاریخ مقرر، درگیری ها و بحران های سیاسی برگزاری بازی ها در هنگ کنگ را لغو و به تاخیر انداخت.
بعد از آن کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان که محمد پورگر ریاست آنرا بر عهده دارد برای انتخاب میزبان جدید بازی ها با کشورهای عربی مانند بحرین، اردن و امارات وارد رایزنی شد. نتیجه هم تعیین بحرین بعنوان محل جدید بازی ها بود.
کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا اواخر اسفندماه سال قبل ضمن معرفی میزبان جدید المپیک آسیایی، اعلام نمود که آبان ماه زمان تعیین شده برای برگزاری بازی ها در بحرین است با این وجود همچنان برگزاری نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلیل این مساله توضیح داد و اظهار داشت: برخی کشورهای عضو کنفدراسیون ورزش های آسیایی ناشنوایان نسبت به نادیده گرفته شدن بحران کرونا در تصمیم گیری این کنفدراسیون معترض هستند و حتی اعلام نموده اند که در بازی ها شرکت نمی کنند. همین مسئله سبب شده تا مسئولان آسیایی ورزش های ناشنوایان طرح پیشنهاد از کشورهای عضو را خواهان شوند تا برمبنای آن به جمع بندی برسد.
وی اشاره کرد: کنفدراسیون آسیا فعلا تصمیم جدیدی در مورد بازی های آسیایی نگرفته است اما برگزاری این بازی ها در آبان ماه و در کشور بحرین هم قطعی نیست.
رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در مورد پیشنهاد ایران دراین زمینه اظهار داشت: پیشنهاد ما هم این است که به خاطر موضوعات در رابطه با کرونا، بازی ها عقب بیفتد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که المپیک جهانی ورزش های ناشنوایان سال ۲۰۲۱ در برزیل انجام می شود. بدین سبب عملا موکول کردن المپیک آسیایی به این سال میلادی غیر ممکنست مگر اینکه سال ۲۰۲۲ برای آن در نظر گرفته شود.
تیشه گران اشاره کرد: در هر صورت جهت شرکت در بازی های آسیایی ناشنوایان تابع تصمیم کنفدراسیون آسیا هستیم اما آنچه مسلم است فعلا هیچ اردو و برنامه تمرینی نداریم.