ورزش ایران در سالی كه گذشت تنیس روی میز در سال ۹۸ قدرت نمایی تازه نفس ها!

به گزارش فرم نو تنیس روی میز در سالی كه گذشت شاهد كسب افتخارات تاریخی توسط ورزشكاران نوجوان و جوان بود.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تنیس روی میز در سال ۱۳۹۸ شاهد خودنمایی نوجوانان و جوانان بود؛ پینگ پنگ بازانی همچون امیرحسین هدایی، امین احمدیان، نوید شمس و تارا سوری با حضور موفق در عرصه های بین المللی و كسب عناوین تاریخی نشان دادند كه در صورت توجه نسلی طلایی در تنیس روی میز ایران در حال تربیت است. علاوه بر این اتفاقات مهم دیگری هم رقم خورد كه همچون آن می توان به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و ریاست باردیگر مهرداد علی قارداشی اشاره نمود.
در ادامه مهمترین اتفاقات تنیس روی میز در سال ۹۸ را مرور می نماییم.
پایان كاپ آسیا با یك باخت!
نیما عالمیان و مهشید اشتری فروردین ماه و با دعوت كنفدراسیون تنیس روی میز آسیا در كاپ آسیا شركت كردند كه در انتها دور گروهی حذف شدند. هر دوی آنها با دو پیروزی و یك شكست از صعود به دور دوم بازماندند.

حذف زودهنگام از قهرمانی جهان!
ندا شهسواری، مهشید اشتری، نیما و نوشاد عالمیان، امیرحسین هدایی و میعاد لطفی بعنوان نمایندگان ایران به قهرمانی جهان اعزام شدند و در دو بخش انفرادی و دوبل به مصاف حریفان خود رفتند اما در نهایت هیچ كدام از آنها موفق نشد به مرحله یك چهارم نهایی رقابت ها صعود كنند.
خداحافظی نوجوانان و جوانان بدون مدال از آسیا
در این مسابقات تیم ملی جوانان پسر نتیجه ای بهتر از شمشی آسیا كسب نكرد و جوانان دختر هم هشتم شد. علاوه بر این نوجوانان پسر در مرحله یك چهارم اصلی جدول تیمی و نوجوانان دختر در انتها مرحله گروهی حذف شدند. تیم های اعزامی ایران در بخش دوبل و انفرادی هم به رقابت با دیگر پینگ پنگ بازان پرداختند اما در مراحل ابتدایی شكست خوردند و كاری از پیش نبردند.

دست خالی ایران در آسیا
هشت پینگ پنگ باز ایران در دو بخش زنان و مردان شهریور ماه راهی رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا شدند كه در انتها مرحله تیمی، مردان در جایگاه هفتم قرار گرفتند و زنان هم با یك پله صعود نسبت به دور قبل یازدهم شدند. ملی پوشان ایران در دو بخش دوبل و انفرادی هم مسابقه دادند كه بانوان و تیم دو نفره مردان در همان مراحل ابتدایی حذف شدند.
پینگ پنگ بازان مرد تا یك شانزدهم نهایی مسابقات انفرادی پیش رفتند اما در این مرحله شكست خوردند و حذف شدند. بدین سان قهرمانی آسیا بدون دستیابی به مدال برای نمایندگان ایران به پایان رسید.
طلای تاریخی نوید شمس
نوید شمس تنها نماینده ایران در قهرمانی نوجوانان جهان بود كه در بخش تیمی و به همراه هم تیمی ژاپنی خود در فینال جدول دو نفره برابر حریف خود به برتری رسید و به مدال طلا دست پیدا كرد.
مسابقات قهرمانی جهان در بخش جوانان هم یك ماه بعد (آذر ۹۸) به میزبانی تایلند برگزار گردید و امین احمدیان بعنوان نماینده ایران در دور نخست جدول انفرادی مقابل حریف ژاپنی خود شكست خورد و حذف شد.

رفت و آمد قارداشی در پست ریاست
دوره چهار ساله ریاست مهرداد علی قارداشی ۱۶ آبان به پایان رسید و وزارت ورزش و جوانان در حكمی بهنام حبیب زاده را به سرپرستی این فدراسیون منصوب نمود. در ادامه و بعد از آنكه زمان ثبت نام نامزدهای انتخاباتی این فدراسیون به اتمام رسید ۹ نفر كاندیدا شدند اما تنها قارداشی و فاطمه كیوانی(نایب رئیس بانوان فدراسیون) تایید صلاحیت شدند.
هر چند دیگر نامزدها درخواست بررسی دوباره دادند اما نتیجه تایید همان دو نفر بود تا اینكه بیستم بهمن ماه انتخابات برگزار گردید و در حالیكه كیوانی بدون حضور در مجمع و به صورت مكتوب انصراف خویش را اعلام نموده بود، قارداشی با كسب ۴۱ رای برای دومین بار رئیس این فدراسیون شد.
وداع با سهمیه تیمی المپیك
مسابقات تیمی كسب سهمیه المپیك بهمن ماه به میزبانی پرتغال برگزار گردید و تیم ایران در گام نخست به مصاف اسلوونی رفت اما سه بر یك شكست خورد و ادامه رقابت ها را از دست داد. در نتیجه با سهمیه تیمی المپیك هم وداع كرد.

دردسرهای شیوع كرونا
مسابقات ورزشی مختلف با شیوع كرونا تحت تأثیر قرار گرفتند بگونه ای كه با بیان كنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، كاپ آسیا در چین به تعویق افتاد؛ قرار بود نوشاد عالمیان بعنوان نماینده ایران به این مسابقات اعزام شود. علاوه بر این رقابت های قهرمانی تیمی جهان در كره جنوبی و رقابت های انتخابی المپیك توكیو هم به زمان دیگری موكول شد.
همینطور لیگ تنیس روی میز فرانسه هم لغو شده است و براداران عالمیان كه در این لیگ بازی می كنند و الان در ایران حضور دارند، مجبور نیستند فعلا به فرانسه برگردند.
ممانعت از حضور ایران در مسابقات قطر و عمان
شیوع كرونا در ایران سبب شد تا قطر به برادارن عالمیان بعنوان نمایندگان ایران اجازه شركت در مسابقات خویش را كه ۱۳ تا ۱۸ اسفند برگزار شد، ندهد. علاوه بر این عمان هم با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران، اعلام نمود كه به علت انتشار كرونا بازیكنان ایران نمی توانند در رقابت های این كشور شركت نمایند. قرار بود نیما و نوشاد عالمیان، امیر حسین هدایی، ندا شهسواری، شیما صفایی و مهشید اشتری با هزینه فدراسیون و امین احمدیان با هزینه شخصی به عمان اعزام شوند.

دیگر اتفاقات مهم تنیس روی میز در سال ۹۸:
دعوت از سیمین رضایی برای قضاوت در المپیك توكیو؛ این اتفاق برای نخستین بار رقم خورد
قرار گرفتن تاریخی امیرحسین هدایی در رنكینگ نخست رده سنی زیر ۲۱ سال جهان
خارج شدن نیما عالمیان از رنكینگ زیر ۱۰۰ جهان
دعوت از نصیبه دلیرهروی برای قضاوت در انتخابی تیمی المپیك توكیو
كسب برنز هوپس آسیا توسط تارا سوری و دعوت او به مسابقات هوپس جهانی برای نخستین بار

تنیس روی میز در یك نگاه
مهمترین اتفاق: ریاست باردیگر مهردادعلی قارداشی
تاریخ سازی: دعوت از سیمین رضایی برای قضاوت در المپیك
بهترین ورزشكار: امیرحسین هدایی برای قرار گرفتن در رنكینگ نخست زیر ۲۱ ساله های جهان
مهمترین اتفاق: مسابقات انفرادی كسب سهمیه المپیك