سال بد تیم ملی فوتسال بانوان ایران!

فرم نو: سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان از شرایط به وجود آمده برای تیم ملی رضایت ندارد و می گوید در یكی از بدترین سال های فوتسالی مان هستیم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع ویروس كرونا در كشور بیشتر مسابقات ورزشی و لیگ ها لغو شده است، لیگ برتر فوتسال بانوان نیز كه به دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رسیده بود، برای حفظ سلامتی بازیكنان لغو و به زمان دیگری موكول شد. این در حالیست كه تیم ملی اسفند ماه اردو داشت تا خودرا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا كه تیر ۱۳۹۹ برگزار می شود، آماده كند. در این شرایط باتوجه به ضرورت لغو مسابقات، برنامه های تیم ملی گرفتار تغییراتی شده است.

سلامتی بازیكنان اولویت دارد

شهناز یاری، سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت برنامه های آماده سازی ملی پوشان به ایسنا اظهار داشت: اردوی اسفند ماه به احتمال ۹۰ درصد لغو می شود. در زمان های مختلف و به دلیلهای گوناگون چند هفته را از دست دادیم كه اگر این اتفاق نمی افتاد، الان بازی ها تمام شده بود. بیماری كرونا به یك مشكل همه گیر تبدیل گشته كه علاوه بر ایران، سایر كشورها را هم درگیر خود كرده است و قضیه كاملا جدی است، از طرفی بازی های ملی برایمان خیلی مهم می باشد، سختی های زیادی كشیده ایم و زمان زیادی را از دست داده ایم، حالا هم كه این مشكل اضافه شده است، خیلی متضرر می شویم.

او در این مورد اضافه كرد: با آقای جابری و خانم نصیری (مسئول مسابقات فوتسال بانوان) صحبت كرده ام كه راهی پیدا نماییم تا اگر شرایط كشور كمی آرام شود و بیماری كنترل شود تا پیش از عید بازی ها را تمام نماییم، در غیر این صورت مجبور می شویم مسابقات را به سال جدید موكول نماییم چون سلامتی بازیكنان برایمان خیلی اهمیت دارد. جدا از اهمیت بازی های ملی اگر یك بازیكنمان درگیر این بیماری شود هیچ وقت خودمان را نمی بخشیم. بدین سبب سلامت بازیكنان دراولویت است اما كار ما هم بمراتب سخت تر می شود.

شرایطمان خوشایند نیست

یاری در مورد توقف بازی های لیگ تا پس از جام ملت های آسیا اظهار داشت: اصلا چنین چیزی نا ممكن است چون قهرمانی آسیا تیر ماه برگزار می گردد و تیم ها چنین تصمیمی را قبول نمی كنند. همه چیز به ضرر تیم ملی تمام می شود. زمان زیادی را از دست داده ایم و اتفاقاتی مثل لغو بازی های دوستانه و لغو اردوهای ملی را پشت سر گذاشته ایم، حالا هم در شرایطی قرار گرفته ایم كه خوشایندمان نیست و اوضاع را روز به روز سخت تر می كند. از طرفی چهار تیم حاضر در نیمه نهایی از نظر روحی شرایط خوبی ندارند چون هم از این بیماری می ترسند و هم به خاطر طولانی شدن مسابقات خسته شده اند. سلامت بازیكنان برایمان اولویت دارد و از سویی اگر مسابقات به سال جدید موكول گردد، خیلی ضرر می نماییم.

او در مورد اردوهای تیم ملی بیان كرد: اردوی اسفند ماه كنسل می شود. مطابق برنامه، ۵ تا ۱۲ فروردین ۹۹ اردو داشتیم كه پس از سه روز استراحت اردوی بعدی آغاز می شود و این روند تا مسابقات ادامه دارد اما اگر بازی ها به سال جدید موكول گردد ممكنست اردوهای فروردین را هم از دست بدهیم. البته باید ببینیم وضعیت كنترل این ویروس در كشور به چه شكلی پیش می رود. اگر قرار باشد بازی ها در سال جدید برگزار شوند، نمی دانم تیم ها قبول می كنند كه بازیكنانشان به اردوی تیم ملی بیایند و فقط در مسابقات لیگ شركت نمایند یا خیر. امیدوارم در چند روز آینده بحران مدیریت شود تا نه فقط ما ورزشكاران بلكه همه مردم به روال عادی زندگی خود برگردند.

امیدوارم قهرمانی آسیا به تعویق بیفتد

یاری در پاسخ به اینكه باتوجه به شیوع كرونا آیا كشورها حاضر به برگزاری بازی تداركاتی با ایران هستند؟ اظهار داشت: هم اكنون اصلا چنین اتفاقی نمی افتد و این فقط مختص به ایران نیست چون بیماری كرونا به یك بحران جهانی تبدیل گشته است و همه كشورها بازی های خودرا به تعویق انداخته اند حتی احتمال دارد بازی های المپیك ۲۰۲۰ تحت شعاع این بیماری قرار گیرد. با توجه به این كه شرایط بحرانی و حاد شده و اوضاع تیم ملی ما هم سخت تر شده است، امیدوارم قهرمانی آسیا كمی عقب بیفتد تا هم بازیكنان لطمه دیده مان برسند و هم كمی زمان برای آماده سازی تیم داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به این پرسش كه آیا درخواست تعویق بازی ها را به AFC مطرح كرده اید؟ اظهار داشت: اساسا AFC شرایط را می بیند و من هم می خواهم با آقای تارقلی زاده صحبت كنم تا ببینیم این كار امكان پذیر است یا خیر.

در بدترین سال فوتسالی قرار داریم

یاری در مورد شانس قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا اظهار داشت: نمی دانم شرایط را چگونه توصیف كنم، حتی كسانی كه فوتسالی نیستند هم شرایط تیم ملی فوتسال بانوان را درك می كنند و می دانند كه از همه نظر در یكی از بدترین دوره های فوتسالی مان قرار داریم. امیدورام شرایط به نفع ما تغییر مثبت كند چون الان هیچ چیزی مورد نظر ما پیش نمی رود و حتی شاید تیم ملی فوتسال ایران در آسیا نیست به سایر تیم ها و كشورها در شرایط بدتری قرار دارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: امیدوارم حمایت ها از تیم فوتسال زنان ادامه داشته باشد. آرزو می كنم كل مردم در صحت و سلامت باشند و هر چه زودتر این بیماری در جهان ریشه كن شود تا مردم باردیگر به روال عادی زندگی خود برگردند.

منبع: