دومین شكست زنان والیبال ایران در انتخابی المپیك ۲۰۲۰

فرم نو: تیم ملی والیبال زنان ایران در دومین بازی خود از رقابت های انتخابی المپیك 2020 مقابل كره جنوبی شكست خورد.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال بانوان ایران در دومین بازی خوداز رقابت های انتخابی المپیك ۲۰۲۰ مقابل تیم قدرتمند كره جنوبی به میدان رفت و با نتیجه سه بر صفر شكست خورد. تیم ایران كه با تلفیقی از بازیكنان جوان راهی این مسابقات شده است در سه ست پی در پی با حساب ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را به كره جنوبی واگذار كرد.

ملی پوشان ایران روز گذشته هم در نخستین بازی خود سه بر صفر مقابل قزاقستان شكست خوردند.

ست اول: ۱۵_۲۵ كره جنوبی

در شروع این بازی نگین شیرتری سرویس خودرا به تور زد و امتیاز اول به نام كره جنوبی ثبت گردید و در شرایطی كه ایران چند امتیاز را در سرویس و دریافت از دست داد كره جنوبی در امتیاز ۸ بر ۵ نخستین وقت استراحت بازی را به دست آورد. با شروع مجدد بازی ضعف در دفاع ایران موجب شد تا نتیجه ۱۲ بر ۷ شود كه میترا شعبانیان درخواست استراحت فنی كرد. در ادامه دریافت ناقص ایران سه امتیاز متوالی به كره جنوبی داد و در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ دومین استراحت بازی به نام این تیم ثبت گردید.

در این ست یازدهمین امتیاز ایران در شرایطی به دست آمد كه بازیكن كره سرویس خودرا به تور زد. در اداه هم سرویس مینا روستا با فاصله از زمین بیرون رفت تا شعبانیان در امتیاز ۲۱ بر ۱۱ دومین وقت استراحت فنی را درخواست كند. در ادامه كره جنوبی سه امتیاز دیگر كسب نمود و در صورتیكه برای پیروزی در این ست به یك امتیاز نیاز داشت بانوان ایران با عملكرد خوب خود ۴ امتیاز متوالی به دست آوردند اما سرویس آیتك سلامت به تور برخورد كرد و این ست با حساب ۲۵ بر ۱۵ به سود كره به اتمام رسید.

ست دوم: ۹_۲۵ كره جنوبی

با شروع این ست كره جنوبی چهار امتیاز كسب نمود و بعد از آن سرویس بازیكن این تیم بیرون رفت تا ایران نخستین امتیاز خودرا به دست آورد اما باز هم این كره بود كه از ضعف دریافت و دفاع ایران بهره برد و با كسب چهار امتیاز دیگر نخستین استراحت این ست را به دست آورد. میترا شعبانیان در صورتیكه تیم ایران ۱۳ بر ۴ عقب افتاده بود تقاضای وقت استراحت كرد اما تاثیری نداشت و كره جنوبی با برتری ۱۶ بر ۴ به دومین وقت استراحت رفت.

در این ست سرویس های خوب كره جنوبی با واكش مناسب بازیكنان ایرن همراه نشد. اسما سعیدی در امتیاز ۱۹ بر ۶ به زمین آمد و دو امتیاز متوالی به دست آورد. شعبانیان در صورتیكه ایران ۲۰ بر ۸ عقب بود دومین وقت استراحت تیم را درخواست نمود. نهمین امتیاز ایران را هم سعیدی گرفت اما در نهایت كره جنوبی ۲۵ بر ۹ پیروز شد.

ست سوم: ۱۹ _۲۵ كره جنوبی

در شروع این ست رالی زیبایی بین دو تیم شكل گرفت كه ۱۴ ثانیه طول كشید و در نهایت با ضربه مونا آشفته امتیاز آن برای ایران ثبت گردید. در صورتیكه تیم ایران ۵ بر ۳ عقب افتاده بود اسما سعیدی دو امتیاز به ست آورد تا نتیجه بازی مساوی شود. امتیاز ششم بازی هم توسط این بازیكن به دست آمد.

ایران در این ست عملكرد بهتری داشت و تا حدودی پایاپای پیش رفت تا اینكه در امتیاز ۲۳ بر ۱۸ شعبانیان برای تیم خود وقت استراحت گرفت. در ادامه و در شرایطی كه كره برای پیروزی به یك امتیاز نیاز داشت رالی زیبای دیگری بین دوتیم شكل گرفت كه امتیاز آن به ایران رسید اما در نهایت سرویس آشفته با فاصله از زمین بیرون رفت و این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ كره به انتها رسید. ایران در ست سوم با كره جنوبی بیشترین امتیاز بازی امروز و روز گذشته را به دست آورد.

فاطمه امینی، هاله متقیان، فاطمه عنایت، زهرا كریمی، حانیه محتشمی پور، آیتك سلامت، اسما سعیدی، سارا نظری، الهام فلاح، ریحانه كریمی، مینا روستا، نگین شیرتری، مونا آشفته و الهه پورصالح بازیكنان تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های انتخابی المپیك هستند كه هدایت آنها را میترا شعبانیان برعهده دارد.

هفت كشور در مسابقات والیبال انتخابی المپیك ۲۰۲۰ توكیو در بخش زنان آسیا حضور دارند كه تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه دوم با تیم های اندونزی، قزاقستان و كره جنوبی همگروه است.

ایران از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فردا (پنجشنبه) به وقت ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود مقابل اندونزی به میدان می رود.

منبع: