ساعی با مهر مطرح كرد: بازی خطرناك داخل كمیته ملی المپیك

فرم نو: نماینده كمیسیون ورزشكاران در هیات اجرایی كمیته ملی المپیك اصرار كرد حواشی به وجود آمده پیرامون این كمیسیون نتیجه جریان هدایت شده از داخل كمیته است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، انتقادات مطرح شده نسبت به عملكرد كمیسیون ورزشكاران كه اعلام استعفای ۷ نفر از اعضای آن و درخواست آنها برای برگزاری مجمع فوق العاده را هم به دنبال داشت، این كمیسیون را طی روزهای گذشته با حواشی زیادی مواجه كرد.
خبرگزاری مهر هم در گزارش هایی مجزا با عنوان «دو قهرمان پست گرفتند و تمام / كمیسیون تعطیل ورزشكاران» و «متن استعفای ۷ قهرمان معترض / انحلال كمیسیون ورزشكاران» به این موضوعات پرداخت.
این گزارش ها اما واكنش هادی ساعی را باعث شده است. وی كه قبل از انتخابات سال ۹۶ كمیسیون ورزشكاران و برای مدت ۱۲ سال ریاست این كمیسیون را بر عهده داشت و هم اكنون هم تنها نماینده كمیسیون ورزشكاران در هیات اجرایی – با حق رای – است، تاكید دارد كه تمام اتفاقات رخ داده پیرامون این كمیسیون نتیجه بازی خطرناكی است كه از داخل كمیته ملی المپیك و برخی افراد منتصب به این كمیته به راه افتاده است.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مورد هر یك از ابهامات مطرح پیرامون كمیسیون ورزشكاران و همچون سوژه انحلال، جلسات این كمیسیون، چرایی صادر نشدن حكم برای اعضای جدید و … توضیح داد و در عین حال اصرار كرد كه مواردی كه از بخشنامه كمیسیون ورزشكاران رسانه ای شده، «جعلی» است.
حواشی پیرامون كمیسیون ورزشكاران از داخل كمیته المپیك هدایت می شود
هادی ساعی در آغاز این گفتگو با تاكید بر اینكه اهل سفسطه گری و بازی نیست، اظهار داشت: یاد گرفته ام كه صداقت داشته باشم و بدون حاشیه به اصل موضوعات بپردازم. بدین سبب همین ابتدا می گویم كه تمام اتفاقات رخ داده پیرامون كمیسیون ورزشكاران یك جریان هدایت شده از جانب كمیته ملی المپیك است. افرادی به دنبال انحلال این كمیسیون هستند و برای دستیابی به آنچه به دنبالش هستند، چنین اقداماتی را آغاز نموده اند.
دوستان راه را اشتباه رفته اند
وی با تاكید بر اینكه این افراد راه را اشتباه رفته اند، افزود: كمیسیون ورزشكاران تنها كمیسیونی است كه كمیته بین المللی المپیك روی آن تاكید زیادی داشته و حساسیت دارد. IOC در ارتباط با این كمیسیون و مسائل مربوط به آن با هیچ كشوری شوخی ندارد اما برخی دوستان منافعی دارند و ظاهراً آنها را در خطر می بینند. بنا بر این این مسائل را دنبال می كنند.
كمیته ملی المپیك وارد بازی خطرناكی شده است
این عضو كمیسیون ورزشكاران در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با یادآوری پیشینه ای كه از ریاست ۱۲ ساله در این كمیسیون دارد، اشاره كرد: باید به افرادی كه از داخل كمیته ملی المپیك هستند و این بازی را آغاز نموده اند بگویم كه مراقب باشند؛ آنها كاری را شروع را كرده اند كه خطر بزرگی می تواند داشته باشد.
نظر ریاست كمیته روی انحلال نیست
ساعی با اشاره به اینكه در ارتباط با كمیسیون ورزشكاران و مسائل در رابطه با آن با شخصِ آقای صالحی امیری و خانم طاهره طاهریان صحبت داشته ام، اظهار داشت: من از ریاست كمیته ملی المپیك می خواهم كه این موضوعات را پیگیری كرده و مراقبت لازم را داشته باشد. البته خود من با او صحبت كرده ام؛ نظر ریاست كمیته هیچ گاه روی انحلال كمیسیون یا هر اتفاق دیگری نیست. با خانم طاهریان هم بعنوان مسئول هماهنگی كمیسیون ها صحبت داشته ام. وی هم نظری مشابه رئیس كمیته دارد.
استعفا باید به كمیسیون اعلام گردد نه رئیس كمیته
نماینده كمیسیون ورزشكاران در ادامه به سوژه استعفای برخی اعضای این كمیسیون اشاره نمود و در ارتباط با آن توضیح داد.
وی اظهار داشت: اگر قراری بر استعفا است باید سوژه به كمیسیون ورزشكاران اعلام گردد نه ریاست كمیته؛ در كمیسیون سوژه استعفای افراد بررسی و با آن موافقت یا مخالفت می شود. همانطور كه قبل از این در مورد استعفای افرادی مانند حمید سوریان، كیانوش رستمی و كیمیا علیزاده كه جزو اعضای اصلی بودند، در كمیسیون و در حضور طاهره طاهریان بررسی لازم صورت گرفت. شخصاً هیچ نامه ای در خصوص استعفای اعضا ندیده ام ضمن اینكه با ۱۲ – ۱۰ نفر از اعضا هم صحبت داشته ام اما آنها استعفایی نداده اند.
كمیته ملی المپیك برای اعضای علی البدل حُكم نداد!
ساعی همین طور در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر در خصوص اینكه «چرا برای افشین نوروزی، حسن تفتیان و مهسا جاور كه بعنوان اعضای علی البدل جایگزین افراد مستعفی شدند، هنوز حكمی صادر نشده است؟»، اظهار داشت: این افراد به كمیته عرضه شدند تا حكم شان صادر شود اما دراین زمینه كوتاهی شد و بابت همین سوژه كمیسیون ورزشكاران از كمیته ملی المپیك گله دارد. اتفاقاً آنها در چند نشست كمیسیون هم شركت داشتند اما حكمی برای شان زده نشد.
كمیته المپیك دبیر كمیسیون را هم معرفی نكرد
نماینده كمیسیون ورزشكاران در هیات اجرایی همین طور به بلاتكلیفی پست دبیری این كمیسیون اشاره نمود و تصریح كرد: طبق بخشنامه دبیر كمیسیون توسط كمیته ملی المپیك انتخاب و معرفی می شود. بعد از آن كه خانم حاج رضایی – دبیر پیشین كمیسیون ورزشكاران – به خاطر برخی مسائل قطع همكاری كردند متقاضی معرفی دبیر جدید توسط كمیته المپیك شدیم اما متاسفانه دراین زمینه هم كوتاهی شد.
جلسات مان را برگزار كرده ایم اما…..
نشست های كمیسیون ورزشكاران و برگزاری نامنظم آن سوژه دیگری بود كه ساعی در ارتباط با آن اینگونه توضیح داد: اتفاقاً ما نشست داشته ایم اما دبیر نداشتیم كه محور جلسات و نتایج آنرا صورت جلسه كرده و ارائه نماید. وقتی كمیته در انتخاب دبیر كمیسیون كوتاهی می كند، ما چه كنیم؟ چطور جلسه نداشتیم اما سعید معروف را بعنوان نماینده ایران برای انتخابات كمیسیون ورزشكاران IOC را انتخاب كردیم. برای همین سوژه دو سه جلسه داشتیم تا طبق روند مورد تایید IOC پیش برویم. حتی در جلسه اخیر خود نماینده ورزشكاران برای مجمع عمومی را هم مشخص كردیم.
واكنش به انتها دوره ریاست آرش میراسماعیلی
او همینطور در واكنش به اینكه «از اختتام دوره رئیس و نایب رییس كمیسیون ورزشكاران (آرش میراسماعیلی و سعید حسنی پور) چندماه می گذرد، چرا هنور رای گیری داخلی برای تعیین نفرات جدید انجام نشده است؟»، اظهار داشت: انتخابات باید برگزار می شد در صورتی كه وضعیت دبیر كمیسیون مشخص می شد. هیچ كسی در كمیسیون مخالف این مساله نیست اما باید دبیر مشخص شود تا او برای تعیین زمان رای گیری، دستور جلسه آن و در كل صورت جلسه كردن نتیجه اقدام نماید. انجام همه این كارها با دبیر است كه با وجود پیگیری چندباره هنوز از جانب كمیته معرفی نشده است.
آئین نامه جعلی را ملاك قرار داده اند!
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در متن نامه استعفای ۷ عضو كمیسیون ورزشكاران كه توسط خبرگزاری مهر منتشر گردید و در بند دوم از دلیلهای اعتراض ورزشكارن معترض اینگونه عنوان شده بود كه «در صورتی كه بعد از اضافه شدن اعضای علی البدل، بیشتر از پنج نفر از اعضا به دلیلهای ذكر شده در بند ۵ فاقد شرایط تداوم عضویت در كمیسیون شوند، كمیسیون ورزشكاران منحل می شود»
ساعی با اشاره به این مساله اظهار داشت: این مساله برگرفته از یك بخشنامه جعلی است. در بخشنامه اصلی كمیسیون ورزشكاران كه نمونه آن روی خروجی سایت كمیته ملی المپیك هم دیده می شود اصلاً به عدد و رقمی (بیش از ۵ نفر) اشاره نشده است. دوستان از یك بخشنامه جعلی استفاده می نمایند البته من این مساله را پای حساب بی اطلاعی آنها می گذارم.
كمیسیون ورزشكاران در جریان اصلاح بخشنامه در IOC نیست
كیكاوس سعیدی دبیر كمیته ملی المپیك در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی ابهامات در بخشنامه كمیسیون ورزشكاران اشاره داشت و اینكه این بخشنامه برای رفع ابهامات به كمیته بین المللی المپیك ارسال شده است. هادی ساعی اما از جزئیات این مساله اظهار بی اطلاعی كرد.
وی دراین زمینه اظهار داشت: اصلاً در جریان متن نامه ارسالی به IOC نیستم و این یك اشتباه بزرگ از جانب كمیته است. اصلاً مخالف بررسی بخشنامه و رسیدگی به اشكالات و رفع ابهامات آن نیستم اما هرگونه پیشنهاد در مورد كمیسیون ورزشكاران باید ابتدا در این كمیسیون مطرح شود سپس با نظر اعضا، نتیجه در هیات اجرایی مطرح شود مصوبات این دو مرحله برای IOC ارسال شود. در مورد بخشنامه هم اگر اشكالی وارد است باید چنین روندی طی می شد اما من شخصاً نمی دانم در نامه ارسالی چه مواردی مطرح گردیده است.
می توانیم با توماس باخ مستقیم مكاتبه داشته باشیم
عضو كمیسیون ورزشكاران در پاسخ به اینكه «واكنش این كمیسیون نسبت به ارسال بخشنامه برای IOC چیست؟»، با تاكید بر اینكه نباید این كمیسیون با دیگر كمیسیون های فعال در كمیته ملی المپیك یكی در نظرگرفته شود، اظهار داشت: حالا این كار انجام شده و ما هم به دنبال جنجال نیستیم اما كمیسیون ورزشكاران تنها كمیسیونی است كه می تواند با توماس باخ رئیس كمیته بین المللی المپیك به صورت مستقیم مكاتبه داشته باشد. هر سوژه در رابطه با كمیسیون ورزشكاران باید از كانال خود كمیسیون بگذرد.
صالحی امیری مراقب مشاوره های اشتباه باشد
هادی ساعی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوستانی در كمیته ملی المپیك هستند كه اطلاعات درستی ندارند و به آقای صالحی امیری مشاوره های اشتباه می دهند بدانند چه اشتباه بزرگ و خطرناكی مرتكب می شوند. او (صالحی امیری) باید مراقب این مسائل باشد.

منبع: