قهرمان موتوركراس بانوان: دیگر انگیزه ای برای فعالیت در این رشته ندارم!

به گزارش فرم نو قهرمان موتوركراس بانوان می گوید: نه تنها امكان اعزام به مسابقات بین المللی را نداریم، حتی مسابقات داخلی بانوان هم برگزار نمی گردد و كسی اهمیتی به آن نمی دهد.

افسانه جباری قهرمان موتوركراس بانوان در گفتگو با ایسنا، اضافه كرد: علیرغم این كه چند سال است قهرمان این رشته هستم و همیشه یكی از دغدغه هایم فراهم شدن بسترهای لازم برای اعزام بانوان این رشته به مسابقات بین المللی بود، اما الان شرایط بگونه ای است كه حتی امكان شركت در مسابقات داخلی را هم نداریم به صورتی كه مسابقات قهرمان كشوری موتور كراس بانوان به بهانه های مختلف لغو می شود.
وی اظهار داشت: از سال ۹۵ تا الان قهرمان موتوركراس بانوان هستم اما هیچ وقت برای قهرمانی پاداشی دریافت نكردم و پاداش ما از جانب فدراسیون تنها در حد یك كاپ و مدال خلاصه شده است. متاسفانه شرایط این رشته هم اكنون بگونه ای است كه به علت سنگین بودن هزینه ها، عدم پشتیبانی از سوی فدراسیون و نبود اسپانسر خیلی از ورزشكاران آن امكان ادامه فعالیت در موتور كراس را ندارند و هر سال شاهد كاهش تعداد بانوان در این رشته هستیم. فدراسیون هم فقط افتخارات قهرمانان این رشته را یدك می كشد اما هیچ حمایتی از آنها به عمل نمی آورد.
جباری خاطرنشان كرد: این وضعیت نه تنها در بانوان بلكه در مردان هم راضی كننده نیست و به خاطر چند برابر شدن هزینه موتور و تجهیزات جانبی آن خیلی از قهرمانان این رشته دیگر انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارند.
قهرمان موتوركراس بانوان در انتها پیرامون این پرسش كه آیا از نظر امكانات و پیست هم گرفتار مشكل هستید یا خیر؟ اضافه كرد: هیچ مشكلی از نظر پیست برای اجرای تمرینات نداریم، تنها دغدغه ما سنگین بودن هزینه ها و عدم پشتیبانی از سوی مسؤلان است به صورتی كه خود من پس از سالها فعالیت در این رشته به این نتیجه رسیدم كه دیگر انگیزه ای برای ادامه فعالیت ندارم و شاید آنرا كنار بگذارم.