عبدالحمید احمدی مطرح كرد: شیوع كم تحركی در ایران به 57 درصد رسیده است

به گزارش فرم نو به قول معاون وزیر ورزش و طبق آمار رسمی عرضه شده شیوع كم تحركی در ورزش به ۵۷ درصد رسیده است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، همایش یك روزه «ورزش برای همه» با هدف ترویج مشاركت افراد دارای معلولیت در امر ورزش امروز دوشنبه با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در محل آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك برگزار گردید.
در این مراسم احمدی مبحث فقر حركتی در جامعه امروز را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شرایط زندگی سبب شده روز به روز كم تحركی و بی تحركی بیشتر شود. بر مبنای آمار مسئولین سلامت كشور شیوع كم تحركی در جامعه ایران به ۵۷ درصد رسیده و ۶۵ درصد افراد جامعه هم گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند. همین موارد عامل مهمی برای مبتلا شدن به بیماری های غیرواگیردار است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به آمار ۲۲ درصد از دانش آموزان كه گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند هم اشاره نمود و تصریح كرد: این آمار در شرایطی است كه دانش آموزان باید از وزن مطلوب و تحرك بدنی كافی برخوردار باشند تا زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم گردد.
وی خاطرنشان كرد: به تازگی معاون سلامت وزارت بهداشت در آماری كه منتشر نموده است ۳ درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف درمان بیماری های غیرواگیر می شود و این رقم به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان است. در شرایطی كه با درصد بسیار بسیار كمتر از آن می توان با پرداختن به ورزش از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها پیشگیری كرد چون كه ورزش كم هزینه ترین و موثرترین راه جلوگیری از بیماریهای ناشی از كم تحركی است.
معاون وزیر ورزش و جوانان اهمیت الگوی تغذیه سالم را هم مورد تاكید قرار داد و خاطرنشان كرد: آنچه كه در ظهور و بروز خیلی از بیماری غیر واگیردار در كنار كم تحركی مهم بوده، تغذیه نادرست است كه با رو آوردن به فست فودها خیلی از این بیماریها شدت می یابد. ازاین رو نیاز است كه به سمت تغذیه سالم هم حركت نماییم.
احمدی با اشاره به اینكه ورزش برای همه اقشار لازم ضروری و واجب است به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش همگانی پرداخت و توضیح داد: در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها را به وظایف خود در جهت برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین مردم معطوف كردیم و در این بین مبحث ورزش برای بیماران، كم توانان و معلولان هم ویژه مورد توجه قرار داشت تا جاییكه فدراسیون ووشو با برنامه ای مسئولیت بیماران دیابتی را پذیرفته است، فدراسیون شنا در حوزه چاقی مسئولیت پذیرفته، انجمن پیلاتس در حوزه بیماران ام اس و اخیرا هم فدراسیون اسكیت در ارتباط با اوتیسم فعالیت خویش را شروع كرده است.