قطر آخرین شانس كسب سهمیه المپیك

به گزارش فرم نو ملی پوش تیراندازی ایران در مورد مسابقات قهرمانی آسیا كه آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیك ۲۰۲۰ است، اظهار داشت: اگر نتوانیم سهمیه بگیریم باید چهار سال دیگر صبر نماییم كه این مورد فشار زیادی را به ورزشكاران وارد می نماید.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۲۲ آبان ماه در قطر برگزار می گردد. این مسابقات آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیك ۲۰۲۰ است. نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان تنها نمایندگان تیراندازی ایران هستند كه سهمیه المپیك را كسب كرده اند. این در شرایطی است كه برای المپیك ۲۰۱۶ پنج تیرانداز ایران سهمیه حضور در بازی ها را كسب كرده بودند و الان باید دید كه آیا ملی پوشان در قطر تعداد سهمیه های ایران را می افزایند یا خیر.

گلنوش سبقت اللهی، ملی پوش ایران كه در المپیك ۲۰۱۶ هم حضور داشت در مورد وضعیت آمادگی خود پیش از اعزام به قهرمانی آسیا به ایسنا اظهار داشت: اخیرا از اردوی هانوفر برگشتیم و آنجا در بخش خفیف تمرینات خوبی داشتیم. پس از بازگشت هم تمرینات و اردویمان را در تهران ادامه دادیم. تمام تلاش خویش را می نماییم تا به آنچه شایستگی داریم، برسیم.

او در این مورد اضافه كرد: تمام تلاشم را كردم تا آماده باشم. علاوه براین از نظر ذهنی هم شرایط خوبی دارم اما همه چیز به روز مسابقه برمی گردد.

سبقت اللهی در مورد احتمال كسب سهمیه المپیك در قطر بیان كرد: تمام تلاشم در جهتی است كه سهمیه المپیك بگیرم اما نمی گویم كه این مورد بطور قطع اتفاق می افتد.

او در مورد فشار ذهنی قهرمانی آسیا بعنوان آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیك اظهار داشت: فشار زیادی به ما وارد می شود. قهرمانی آسیا آخرین مسابقه كسب سهمیه است و اگر نتوانیم سهمیه بگیریم باید چهار سال دیگر صبر نماییم كه این مورد فشار زیادی را به ورزشكاران وارد می نماید با این وجود تلاش می نماییم خودمان را مدیریت نماییم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

سبقت اللهی در مورد مشكلات تیم در راه قهرمانی آسیا اظهار داشت: مشكل كمبود فشنگ همیشه وجود داشته اما الان گفتن آن دردی را دوا نمی كند و آنقدر نزدیك مسابقات هستیم كه برای حل مشكلات وقتی نمانده است.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تیم ملی ایران در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این رقابت ها حضور پیدا می كند كه در سه گروه اعزام می شوند.
گروه اول با تركیب آرمینا صادقیان، امیر سیاوش ذوالفقاریان، مه لقا جام بزرگ، نجمه خدمتی، فاطمه كرم زاده، الهه احمدی، مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نكونام، حسین باقری، گلنوش سبقت الهی، هانیه رستمیان، سیده شیرین مرتضوی، محمد حسین پرورش نیا، امیرحسین آقازاده، مسلم میرمحمدی و مرضیه پرورش نیا به همراه الهام هاشمی، محمدزائر رضایی، محسن نصر اصفهانی و فرشید عبدالمحمدی از مربیان رشته تیراندازی سه شنبه، ۷ آبان تهران را به مقصد قطر ترك می كنند.
گروه دوم با تركیب حسنا توتونچی، مینا قربانی، امیرمحمد دادگر، علی دوستی، جواد فروغی و رامتین بشارتی ۱۱ آبان ماه در این رقابت ها حضور خواهند یافت و گروه سوم هم با تركیب فاطمه صالحی، فاطمه امینی، نورا كسری، پرنیان بابائی، فاطمه عبدالهی، رسول عفتی، سجاد پور حسینی به همراه مریم طالبی مربی رشته تفنگ ۱۶ آبان ماه راهی قطر می شوند.