در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا؛ فرزام: اتفاقات خوبی در روئینگ مردان رقم خواهد خورد

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ مردان ایران در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تدابیری شده تا اتفاقات خوبی در روئینگ مردان رقم بخورد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی كره جنوبی شده و از اول آبان در این رویداد حاضر می شود. در بخش مردان تیم ایران با ۵ پاروزن در چهار ماده حاضر خواهد شد.
بهمن نصیری در روئینگ تك نفره سنگین وزن، عاقل حبیبیان در روئینگ تك نفره سبك وزن، عاقل حبیبیان و سیاوش سعیدی در روئینگ دو نفره سنگین وزن جفت پارو، سیاوش سعیدی، بهمن نصیری، امیرحسین محمودپور و میلاد الله وردیان در روئینگ چهار نفره سنگین وزن جفت پارو تركیب تیم ایران را در این رویداد آسیایی می سازند.
افشین فرزام سرمربی تیم روئینگ ایران در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت این تیم پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: تمرینات نهایی را به خوبی پشت سر گذاشتیم. در ایام نهایی متمركز روی ارنج های اصلی تمرین كردیم تا با صد درصد آمادگی در رقابت ها حاضر شویم. ما تنها به فكر كسب مدال نیستیم بلكه نیم نگاهی به رقابت های كسب سهمیه المپیك در سال آینده نیز داریم كه بتوانیم رقیبان را در این رویداد محك بزنیم. تلاش می نماییم تا با بررسی رقبای خود با دید باز در مسابقات اردیبهشت ماه سال آینده كه جنبه انتخابی المپیك ۲۰۲۰ را دارد، شركت نماییم.
وی اضافه كرد: ما در مسابقات جهانی كه مردادماه برگزار شده بود، شركت نكردیم. دلیلش هم این بود كه بتوانیم بدون وقفه تمرینات را دنبال نماییم. البته در یك مسابقه جهانی دیگر كه پس از مسابقات قاره ای كره برگزار می شود، شانس كسب سهمیه المپیك را خواهیم داشت كه اگر شرایط مهیا شود می توانیم با آمادگی بهتری در آن رقابت ها حاضر شویم.
سرمربی تیم روئینگ مردان كشورمان درباب مسابقات كسب سهمیه المپیك در قاره آسیا نیز اظهار داشت: در مسابقات آسیایی كره جنوبی سهمیه ای برای المپیك توكیو توزیع نمی گردد و این رویداد تنها قهرمانی آسیا است اما تمام رقبای ما كه در مسابقات انتخابی قاره ای سال آینده حاضر خواهند بود در این رویداد نیز هستند. مقرر است این قایقرانان اردیبهشت ماه سال آینده در همین مكان و در همین پیست برای كسب سهمیه المپیك رقابت كنند.
«شما به سبب شرایط فدراسیون فصل خوب تمرین را از دست دادید و این امكان هم وجود دارد كه تا سال آینده راهی هیچ رقابتی نشوید. با این شرایط آیا به مسابقات آسیایی كره به منزله یك دیدار تداركاتی نگاه می كنید؟» فرزام در پاسخ به این پرسش، اظهار داشت: همین طور است. به خاطر تغییر و تحول فدراسیون در سال قبل تمرینات پاییز و زمستان را از دست دادیم و تمرینات اصلی ما فروردین ماه امسال آغاز شد. تنها 6 ماه فرصت تمرین داشتیم. اساسا این رویداد مسابقه و تمرین خوبی خواهد بود چونكه شاید شانس حضور در مسابقه دیگری را تا رقابت های انتخابی سال آینده نداشته باشیم. البته پس از مسابقات انتخابی قاره ای در سال آینده یك شانس دیگر در مسابقات جهانی برای كسب سهمیه المپیك ۲۰۲۰ داریم كه در حقیقت آخرین شانس ما برای كسب سهمیه نیز می باشد.
وی درباب احتمال ایجاد یك تحول بزرگ در تیم ایران و احتمال كسب مدال پس از سال ها، اشاره كرد: خیلی امیدواریم در هر چهار ماده ای كه در مسابقات حاضر می شویم مدال بگیریم. تمام تلاش خودرا می نماییم كه بتوانیم پس از سالها نخستین حضور موفق تیم مردان را شاهد باشیم. امیدوارم بتوانیم نتایجی را به دست بیاوریم كه قبلا به دست نیامده باشد. به هر حال تدابیری اندیشیده شده تا اتفاقات خوبی را در مسابقات كره جنوبی رقم بزنیم و كارها خوب پیش برود.
سرمربی تیم ملی قایقرانی مردان درانتها درباب وضعیت قایق ها و تجهیزات نیز اشاره كرد: قایق های جدید كه نیامده است. ما با همان قایق های قدیمی تمرین كردیم و كمی مشكل داشتیم؛ بخصوص در قایق چهار نفره مشكل داشتیم. قایقی كه در تمرینات استفاده كردیم مناسب وزن بچه ها نبود و از نظر فنی گرفتار مشكل شده بودیم. با این وجود بدون توجه به این كمبودها و مسائل كار را پیش بردیم تا در رقابت ها حضور خوبی داشته باشیم.

منبع: