بانوان بسكتبال باویلچر در انتظار اعزام به تایلند برای كسب سهمیه پارالمپیك توكیو

به گزارش فرم نو نایب رئیس بسكتبال باویلچر بانوان می گوید: هر چند تمام كارها برای اعزام تیم ملی بسكتبال باویلچر بانوان به تایلند برای كسب سهمیه پارالمپیك توكیو انجام شده است، اما هنوز این اعزام در هاله ای از ابهام قرار دارد.
سوسن فتحی در گفتگو با ایسنا، اضافه كرد: آخرین مرحله مسابقات كسب سهمیه بازیهای پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو آذرماه به میزبانی تایلند در دو بخش زنان و مردان برگزار می گردد كه جهت شركت در این مسابقات تابحال ۳ مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و آخرین مرحله كه وصل به اعزام است آبان ماه برگزار می گردد. هم اكنون تمام كارها و برنامه ریزیها برای اعزام تیم بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا انجام شده و ما امیدواریم این اعزام صورت بگیرد تا بانوان برای اولین بار بتوانند در مسابقات كسب سهمیه پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو شركت نمایند.
وی با اشاره به همگروهی ایران با تیم های كامبوج، افغانستان، تایلند و هند در قهرمانی آسیا تایلند اظهار داشت: با عنایت به این كه بانوان بسكتبال باویلچر تا امروز امكان حضور در هیچ پارالمپیكی را نداشته اند، در صورت اعزام به تایلند شانس زیادی برای كسب سهمیه پارالمپیك توكیو خواهیم داشت. در قهرمانی آسیا تایلند ۲ سهمیه بین تیم های اول و دوم توزیع می شود كه با میزبانی ژاپن این امیدواری وجود دارد كه در صورت شكست استرالیا در این مسابقات یكی از سهمیه ها را به ایران اختصاص دهیم.
نایب رئیس بسكتبال باویلچر بانوان افزود: باآنكه اردوی تیم بسكتبال باویلچر بانوان پس از پاراآسیایی جاكارتا تعطیل بود و بانوان جهت شركت در قهرمانی آسیا سه اردوی تداركاتی را پشت سر گذاشتند، اما سرعت پیشرفت آنها از نظر فنی راضی كننده است و در صورت اعزام به تایلند امید زیادی به كسب سهمیه پارالمپیك توكیو داریم.
فتحی پیرامون این پرسش كه آیا مشكل ویلچر بازیكنان برطرف شده است یا خیر؟ تصریح كرد: قرار بود در سومین اردوی آمادگی فدراسیون جانبازان و معلولان یكسری ویلچرهای مدرن و استاندارد در اختیار بانوان بسكتبالیست قرار دهد كه البته هنوز عملیاتی نشده است. امیدوارم تا پیش از اعزام به تایلند مشكل ویلچر بازیكنان مرتفع شود.
او در آخر با اشاره به جوانگرایی تیم بسكتبال باویلچر بانوان اظهار داشت: پس از بازیهای پاراآسیایی جاكارتا با اعمال یكسری تغییرات، تلاش كردیم تیم جوان و قدرتمندی را برای مسابقات كسب سهمیه پارالمپیك ۲۰۲۰ توكیو آماده نماییم.