در سفر به قزاقستان انجام شد؛ دیدار صالحی امیری با شیخ احمد وپیگیری میزبانی ایران برای مجمع OCA

فرم نو: رئیس كمیته المپیك كه برای حضور در مجمع كمیته های ملی المپیك كشورهای آسیای میانه عازم قزاقستان شده، در دیدار با رئیس شورای المپیك آسیا درخواست ایران برای میزبانی مجمع این شورا را پیگیری كرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سومین مجمع عمومی كمیته های ملی المپیك كشورهای آسیای میانه (ایران- تركمنستان – ازبكستان – قرقیزستان – قزاقستان – تاجیكستان – افغانستان) با حضور شیخ احمد رئیس شورای المپیك آسیا بعنوان میهمان ویژه این اجلاس در شهر نور سلطان قزاقستان اجرا شد.
در این اجلاس مباحث مختلفی همچون مبارزه با دوپینگ، فساد و كلاه برداری در ورزش و همین طور گسترش ورزش قهرمانی و تعاملات فی درخلال كشورهای آسیای میانه در امتداد توسعه جنبش المپیك مورد بحث و برسی قرار گرفت.
در ادامه این نشست پیشنهاد كمیته ملی المپیك ایران در خصوص برگزاری نخستین دوره بازی های كشورهای عضو آسیای میانه مورد استقبال و موافقت تمام اعضا مجمع قرار گرفت چونكه معتقد بودند پیشنهاد ایران در خصوص برگزاری این بازیها، موجب افزایش تعاملات، تبادلات و تجربیات ورزشی و دوستی بین كشورهای عضو و حضور قدرتمندانه آنها در بازیهای آسیایی و المپیك خواهد شد.
شیخ احمد رئیس شورای المپیك آسیا كه ریاست این اجلاس را برعهده داشت نیز ضمن استقبال از پیشنهاد ایران، اظهار داشت: با عنایت به پیشنهاد خوب ایران، بهتر است كارگروهی در این زمینه تشكیل گردد تا با جمع بندی نهایی و برنامه ریزی، در آینده ای نزدیك شاهد برگزاری این بازیها باشیم.
در حاشیه این اجلاس صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك ضمن دیدار با شیخ احمد و قدردانی از حمایت های وی از ورزش ایران، ابراز امیدواری كرد در آینده ای نزدیك رئیس شورای المپیك آسیا سفری به تهران داشته باشد.
در این دیدار شیخ احمد ضمن اشاره به برگزاری مجمع بعدی شورای المپیك آسیا در دوحه اصرار كرد كه در آن جلسه درباب میزبانی نشست مجمع شورای المپیك آسیا در تهران تصمیم گیری خواهد شد.
گفتنی است در حاشیه این اجلاس صالحی امیری علاوه بر دیدار با شیخ احمد رئیس شورای المپیك آسیا، با نناد لالوویچ رئیس اتخادیه جهانی كشتی و رئیس كمیته ملی المپیك مجارستان كه برای رقابتهای جهانی كشتی در شهر نور سلطان حضور داشتند نیز دیدار داشت. همین طور نشست هایی با روسای كمیته های المپیك قزاقستان، تاجیكستان، قرقیزستان و دبیر كل كمیته ملی المپیك تركمنستان داشت.
سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك و پیمان فخری رئیس مركز نظارت بر تیمهای ملی در مجمع عمومی كمیته های ملی المپیك كشورهای آسیای میانه حضور دارد.