با شركت ۴۵ راس اسب؛ هفته سوم كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا انجام شد

فرم نو: هفته سوم رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا با شركت 45 راس اسب در مجموعه سواركاری این شهرستان اجرا شد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، در هفته سوم رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا بعدازظهر جمعه ۴۵ راس اسب از نژادهای تركمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سواركاری این شهرستان با یكدیگر به رقابت پرداختند كه درانتها ۹۹ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم كورس های ۶ گانه اهدا شد.
در دور اول اسب های تركمن سه ساله در كلاس سه به مسافت هزار متر با یكدیگر به رقابت پرداختند كه آق اویلی بشگرد با اسب پرنده قوش زودتر از خط اختتام گذشت و جواد آچاك با اسب گل یار جاهد و كمال دلیجه عطا با اسب تكین (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله در كلاس میدن به مسافت هزار متر بود كه محمد خوجملی با اسب آل میدا عنوان اول را به دست آورد و جواد آچاك با اسب آرتیس و آرمین آق آتابای با اسب تایلان به ترتیب مقام های دوم و سوم را كسب كردند.
در دور سوم اسب های تروبرد سه ساله در هندیكپ كلاس چهار به مسافت هزار متر با یكدیگر رقابت كردند كه امیر مختومی با اسب دیانا موفق به كسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب ایادی و آق اویلی بشگرد با اسب موناكو وینر به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه ساله در كلاس سه به مسافت هزار متر شكل گرفت كه محمد خوجملی با اسب چشم آبی (۲) زودتر از خط اختتام عبور كرد و آق اویلی بشگرد با اسب جان دی وان و آرمین آق آتابای با اسب شیرین به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب های دوخون سه ساله در كلاس یك به مسافت هزار متر با یكدیگر رقابت كردند كه كمال دلیجه عطا با اسب مامبو اولین نفر از خط اختتام عبور كرد و آرمین آق آتابای با اسب تامارا و آق اویلی بشگرد با اسب آكام نفرات دوم و سوم از خط اختتام گذشتند.
در دور ششم و پایانی اسب های دوخون سه ساله در هندیكپ كلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یكدیگر به رقابت پرداختند كه آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری موفق به كسب عنوان نخست شد و محمدامین توماج با اسب ویس ناز و مبین آسایش با اسب ملوان به ترتیب دوم و سوم شدند.
آق اویلی بشگرد بهترین چابكسوار هفته
در اختتام هفته سوم رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا، آق اویلی بشگرد با كسب دو مقام نخست، یك مقام دوم و دو مقام سوم بهترین چابكسوار هفته لقب گرفت، محمد خوجملی دو مقام نخست كسب نمود، كمال دلیجه عطا موفق به كسب یك مقام نخست و یك مقام سوم شد و امیر مختومی یك مقام نخست به دست آورد.
لازم به ذكر است؛ هفته چهارم رقابت های كورس اسبدوانی پاییزه آق قلا جمعه پنجم مهر در مجموعه سواركاری این شهرستان انجام خواهد شد.
مسابقات كورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان های گنبدكاووس، آق قلا و بندرتركمن برگزار می گردد و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه های سواركاری این سه شهرستان می كشاند.

منبع: