در گزارش فرم نو مطرح شد: پاراكانو ایران دو سهمیه پارالمپیك از مسابقات جهانی كسب می كند

فرم نو: سرمربی تیم ملی پاراكانو ایران ابراز امیدواری كرد كه این تیم سه نفره از حضور در مسابقات جهانی مجارستان صاحب دو سهمیه پارالمپیك در بخش مردان و بانوان شود.

مسعود مهدوی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شرایط تیم ملی پاراقایقرانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی و انتخابی پارالمپیك اظهار داشت: هر سه ورزشكار اعزامی به این رقابت ها در بخش پاراكانو اما در كلاس های مختلف با حریفانشان رقابت خواهند داشت. در هر كلاس ۱۰ نفر صاحب سهمیه المپیك می شوند. ۶ نفر از آنها در همین دوره مسابقات جهانی كه به میزبانی مجارستان برگزار می شود، مشخص خواهند شد. ۴ نفر دیگر در مسابقات جهانی سال آینده به میزبانی آلمان.
وی با یادآوری اینكه شهلا بهروزی راد، اسلام جاهد و نادر عیوضی ورزشكاران ایران در مسابقات جهانی پاراكانو و انتخابی پارالمپیك هستند، اشاره كرد: هر سه ورزشكار ما در بهترین شرایط آمادگی قرار دارند. به خصوص شهلا بهروزی راد كه نسبت به همیشه خیلی آماده تر است. هر ورزشكاری را باید نسبت به موقعیت مشابه خودش مقایسه كرد. بهروزی راد این روزها نسبت به چهار سال پیش كه در رقابت های قهرمانی جهانی و انتخابی پارالمپیك (ایتالیا) شركت كرد، آمادگی بهتری دارد. بهبود ۲ ثانیه ای ركورد وی گویای همین مسئله است.
سرمربی تیم پاراكانو ایران با اشاره به اینكه عیوضی و جاهد هم نسبت به همیشه در موقعیت آمادگی بهتری قرار دارند، اشاره كرد: اساسا از مسابقات جهانی پیش رو صاحب سهمیه خواهیم شد. شهلا بهروزی راد تنها نماینده ایران در پارالمپیك ریو بود. امید خیلی زیادی داریم وی در همین رقابت ها برای بار دوم صاحب سهمیه پارالمپیك شود. ضمن اینكه نسبت به كسب سهمیه در بخش مردان هم خوشبین هستیم.
مهدوی نیا اظهار داشت كه پیش بینی می شود تیم پاراكانو ایران از حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیك صاحب دو سهمیه در بخش مردان و بانوان شود. وی با اشاره به اینكه در این صورت هم حضور با قدرت در رقابت های جهانی سال آینده در برنامه خواهد بود، اشاره كرد: مسابقات جهانی ۲۰۲۰ قبل از پارالمپیك توكیو و برای تعیین تكلیف سهمیه های باقی مانده انجام می شود. از حالا برای چگونگی حضور در آن رقابت ها و اینكه نفرات جدیدی مانند سارا عبدالملكی، خانم سلطانی و امین آق مند را در اختیار داشته باشیم، برنامه ریزی شده است تا اینگونه فرصت كسب سهمیه بیشتری برای پارالمپیك داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی پاراكانو اظهار داشت: اینكه در مجارستان كسب سهمیه نماییم برایمان اهمیت زیادی دارد چونكه قسمتی از دغدغه ما برای پارالمپیك برطرف می شود. همین طور ورزشكاران صاحب سهمیه یك سال فرصت خواهند داشت برای پارالمپیك آماده شوند.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مسابقات آب های آرام قهرمانی جهان ۳۰ مرداد تا ۳ شهریورماه در مجارستان انجام می شود. این رقابت ها نخستین میدان توزیع سهمیه پارالمپیك برای پارالمپیك توكیو بشمار می رود.
ملی پوشان ایران در ۴ ماده این مسابقات شركت می كنند. نادر عیوضی در ماده KL۳ مردان، شهلا بهروزی راد در ماده KL۳ بانوان و اسلام جاهدی در مواد KL۲ و VL۲ مردان حضور خواهند كرد.

منبع: