صالحی امیری در نشست روسای فدراسیون ها ؛ كمیته بین المللی المپیك با كنار گذاشتن بازنشسته ها مشكلی ندارد

فرم نو: رئیس كمیته ملی المپیك اظهار داشت: با عنایت به توضیحاتی كه به مدیران عالیرتبه كمیته بین المللی المپیك در حاشیه المپیك جوانان عرضه دادم، آنها مشكلی بابت اجرای این قانون در فدراسیون های ورزشی ندارند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سیدرضا صالحی امیری در نشست روسای فدراسیون ها كه عصر امروز برگزار گردید با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و با گرامیداشت یاد وخاطره زنده یاد بهرام شفیع رییس فقید فدراسیون هاكی، موفقیت ورزش ایران در بازی های آسیایی و پارآسیایی ۲۰۱۸ همینطور المپیك جوانان را مورد توجه قرار داد و تصریح كرد: آنچه مسلم است باید رویه بدی كه زحمات روسای فدراسیون ها در قبال افتخارات نادیده گرفته می شود، از بین برود و علاوه بر ارزش گذاری به قهرمانان، تدبیری بیاندیشیم كه زحمات مسئولین فدراسیون ها هم در جایگاه خود مورد توجه واقع شوند.
صالحی امیری برگزاری بازی های المپیك جوانان ۲۰۱۸ را خیلی خوب توصیف كرد وتوضیح داد كمیته بین المللی المپیك اهمیت ویژه ای را برای این رویداد قائل شده بود تا جاییكه حتی باخ رییس این كمیته هم از یك هفته پیش از رویداد در بوینس آیرس حضور یافته بود.
رییس كمیته ملی المپیك با اشاره به برگزاری همایشی در حاشیه المپیك جوانان اظهار داشت: تلاش IOC همبستگی، قرابت و تعامل فرهنگی ملتها بود تلاش ایران هم حضور موفق و فعال بود.
صالحی امیری حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان را هم بسیار مثبت ارزیابی كرد و تصریح كرد: قرار گرفتن در جایگاه هفتم رده بندی در المپیك جوانان و صعود هفده پله ای افتخار بزرگی است اما كار ما را برای حفظ و استمرار در المپیك های بعدی را سخت می كند. نسل جوانانی كه در المپیك جوانان درخشیدند، نسل جدیدی هستند كه ما منتظر درخشش آنها در المپیك های بعدی هستیم.
صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش به جلسات مختلف با باخ رییس كمیته بین المللی المپیك، روسای كمیته ملی المپیك كشورهای مختلف و دیگر مقامات عالی رتبه IOC تصریح كرد: مهم ترین مباحثی كه از من در جلسه با مدیران عالی رتبه كمیته بین المللی المپیك سوال شد، درباره مدیران بازنشسته ورزش بود كه من هم بدون نام بردن از شخص توضیحات كافی را عرضه دادم و از هویت ورزش كشور بر مبنای وظیفه خود دفاع كردم.
وی اظهار داشت: تاكید كردم دولت به هیچ وجه موافق از دست دادن سرمایه های خود نیست و فقط اجرا كننده قانونی می باشد كه در پارلمان ایران تصویب شده و حتی نماینده دولت در مجلس بعنوان مخالف این طرح منع بكارگیری بازنشستگان صحبت كرده بود. در این جلسات شرح دادم كه وزیر ورزش و جوانان هم به مدیران بازنشسته ذهنیت مثبت دارند چون كه سرمایه های ورزش هستند و اتفاقا موفق هم ظاهر شدند.

صالحی امیری خاطرنشان كرد: به نظر می آید كه كمیته ملی المپیك مشكلی با اجرای این قانون ندارد چون كه مستندات برای عدم دخالت دولت را كافی می داند و به این نتیجه رسیده اند كه تصمیم گیری در اختیار دولت نیست. بطور قطع در ورزش باید از سرمایه های خود حفظ و حراست نماییم و باید در این تغییر تحولات منزلت این عزیزان خدشه دار نشود.

صالحی امیری همینطور توضیح داد: بر خلاف برخی اخبار انتشار یافته در مورد فوتبال از من سوالی نشد.