وقتی كرونا قهرمانی دختران كشتی گیر را كم رنگ كرد!

به گزارش فرم نو ستاره اسماعیلی می گوید قهرمانی تیم ملی كشتی آلیش بانوان تحت تأثیر شیوع كرونا در كشور قرار گرفت و خیلی دیده نشد.

ستاره اسماعیلی، سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در گفتگو با ایسنا به وضعیت تمرینات دختران کشتی گیر اشاره و بیان نمود: دختران کشتی گیر هم مثل سایر رشته ها اجازه تمرین در سالن ورزشی را ندارند و به صورت انفرادی در محیط های باز تمرین می کنند. از طرفی در شبکه مجازی مختص به تیم ملی برخی تمرینات را به کشتی گیران می دهیم تا با عنایت به آن کار کنند و بدنشان گرفتار افت نشود.

او در ادامه اضافه کرد: نمی توانیم وارد جزئیات تمرینات شویم چون کسی نمی داند به ویروس مبتلاست یا نه ازاین رو نمی گردد کسی را مجاب نماییم که سالن بگیرد و با حریف تمرینی کار کند. با این وجود من و خانم میرزایی(سرپرست تیم ملی) شرایط کشتی گیران را می پرسیم و آنها هم به ما توضیح می دهند. از طرفی بیشتر تمریناتشان میدانی و در محیط های باز انجام می شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در مورد تأثیر کرونا بر روند آمادگی دختران این رشته بیان نمود: کشتی گیر احتیاج به مبارزه دارد. وقتی سالن، مربی و حریف تمرینی نداشته باشد از فشار تمرین قبل بیماری کم می شود. امکان دارد تا حدودی افت پیدا کند اما این شرایط برای همه یکسان است و سایر کشورها هم گرفتار این افت می شوند.

او در ادامه اضافه کرد: فقط با تمرینات فشرده این عقب افتادگی جبران می شود حتی اگر به دنبال برگزاری مسابقات کشوری برای بانوان باشیم باید سه تا چهار ماه به آنها وقت تمرین بدهیم تا به آمادگی جسمانی برسند چون با یک هفته تمرین به شرایط خوبی نمی رسند و به زمانی دو تا سه ماهه نیاز دارند.

اسماعیلی به بیان اینکه قهرمانی تیم ملی آلیش بانوان در مسابقات جهانی قراقستان تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، اضافه کرد: خوشبختانه نگاه به کشتی بانوان بعد از قهرمانی در جهان خوب و مثبت بود اما یک ماه پس از قهرمانی ما ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و اجازه نداد که دیده شویم. حتی فرصتی برای تقدیر از دختران نداشتیم اما خوشبختانه در فضای مجازی بازتاب خوبی داشت و از این بابت برای کشتی گیران خیلی خوشحال هستم. این جایگاه در سال های آینده هم تکرار می شود چون دختران به این باور رسیده اند که می توانند در جهان اول باشند.