بهمن رضایی: مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی كشور حكم انتخابی تیم ملی را دارد

فرم نو: رئیس انجمن پارا دوومیدانی بر برگزاری رقابت های قهرمانی كشور بعنوان مسابقات انتخابی تیم ملی در تمام رده های سنی تاكید نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، بهمن رضایی با اعلان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جامعه نسبت به بیماری کرونا رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان و رده جوانان را آخر شهریور ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد تا وضعیت آمادگی ورزشکاران را مورد ارزیابی قرار دهیم، اشاره کرد: این مسابقات برای تمام رده های سنی حکم انتخابی تیم ملی را خواهد داشت.
وی افزود: رده سنی جوانان دو رویداد مهم پاراآسیایی بحرین و جهانی سوئیس را در سال ۲۰۲۱ در پیش دارد. به همین دلیل نیاز داریم که رقابت های قهرمانی کشور را برگزار نماییم تا وضعیت رکورد ورزشکاران مشخص شود و همین طور اگر در بحث کلاس بندی مشکلی وجود دارد بوسیله فدراسیون آنرا برطرف نماییم.
رضایی اضافه کرد: در بخش بزرگسالان نیز به سبب بررسی آمادگی ورزشکاران و نیز رنکینگ آنها این مسابقات حائز اهمیت می باشد داشتن اطلاعات کافی در مورد آخرین وضعیت ورزشکارن برای زمانی که مقرر است بمنظور حمایت و حضور در اردوهای متمرکز، اسامی را به کمیته ملی پارالمپیک ارائه دهیم، حائز اهمیت می باشد.
رئیس انجمن پارادوومیدانی عنوان کرد: تمامی ورزشکاران ما به جز حامد امیری که در اردوی آخر با حضور دبیرکل و معاون فنی پارالمپیک رکورد طلایی خودرا به ثبت رساند، باید در رقابت های قهرمانی کشور حاضر شوند.
رضایی گفت: تمرینات ورزشکاران را در طول این مدت که ویروس کرونا موجب تعطیلی اردوها شده است زیر نظر داشتیم. آنها بوسیله فضای مجازی با من و مربیان استانی در تماس بودند تا برنامه های تمرینی خودرا هماهنگ کنند.
وی اشاره کرد: البته بیماری کرونا کار را در تمرین سخت و محدود کرده است. ما هم بنا بر این تصمیم گرفتیم آخر فصل تابستان مسابقات را برگزار نماییم تا ورزشکاران زمان کافی برای تمرین داشته باشند و به آمادگی مطلوب و مد نظر انجمن برسند.
رئیس انجمن پارادوومیدانی در آخر اظهار داشت: برخی از ورزشکاران ما که رکوردهای خیلی خوبی در مسابقات قهرمانی کشور سال قبل به ثبت رساندند نیاز به کلاس بندی بین المللی دارند. به همین دلیل قرار بود سال ۹۸ در مسابقات امارات حاضر شوند که متاسفانه این رویداد به سبب بیماری کرونا کنسل شد. امیدوارم پس از این شرایط، با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون بتوانیم در اولین تورنمنت برون مرزی این نفرات را اعزام نماییم تا علاوه بر کلاسبندی بین المللی، در رنکینگ جهانی نیز قرار بگیرند.

منبع: