فرهادی زاد: نقش مدیریتی زنان در ورزش كشور و همه استانها بسیار پررنگ است

به گزارش فرم نو معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: درحال حاضر نقش مدیریتی زنان در ورزش كشور و همه استانها بسیار پررنگ است.

به گزارش فرم نو به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد در جلسه مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد با اشاره به فعالیت ورزش بانوان در چهار سال قبل گفت: برنامه ای که ما درنظر گرفتیم فاکتورهای ورزش بانوان بود. درحال حاضر ۱۲۹ رشته ورزشی در حوزه ورزش بانوان در چارچوب ۴۹ فدراسیون مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: ۵۴ رشته ورزشی در دولت تدبیروامید وارد حوزه ورزش بانوان شد که اتفاق بسیار مثبتی محسوب می شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: گرفتن سهمیه برای دختران ما بسیار دشوار است در کنار دیگر کشورهای جهان ولی در دو دوره المپیک اخیر نشان دادیم که توانایی دختران ما بسیار بالا است.
فرهادی زاد با اعلان اینکه درحال حاضر نقش مدیریتی زنان در ورزش کشور و همه استانها بسیار پررنگ است گفت: یکی از اقدامات مثبت این دولت توجه به عدالت جنسیتی بود و در دولت تدبیروامید توانستیم سطح ساختار ورزش بانوان را ارتقا دهیم. جایگاه نواب رئیس بانوان ما در فدراسیون ها قانونمند شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی ما ارتقا نشاط و تندرستی زنان است. در این دولت توانستیم پس از سال ها فدراسیون اسلامی زنان را با حمایت دکتر سلطانی فر احیا نماییم.
وی با اشاره به دیگر اقدامات مثبت دکتر سلطانی فر برای حوزه ورزش بانوان گفت: دختران بسکتبالیست ما توانستند پس از چند دهه مجوز حضور در میادین بین المللی را پیدا کنند و بحث حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز با مساعدت وزیر ورزش و جوانان حل شد که در چند سال اخیر با یک دغدغه تبدیل گشته بود.

منبع: