اعتراض دختران فوتبالیست به بلاتكلیفی لیگ

به گزارش فرم نو بازیكنان تیم های مختلف فوتبال بانوان با انتقاد از بی توجهی مسؤلان به تعیین تكلیف وضعیت لیگ خواهان اعلام تصمیم قطعی در مورد ادامه مسابقات شدند.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و تعطیلی لیگ برتر فوتبال بانوان هنوز تکلیف چهار بازی باقی مانده معلوم نیست و با این که اغلب مربیان و بازیکنان خواهان اعلام آخر لیگ شده اند اما مسؤلان فوتبالی در این مورد اعلام نظری نمی نماید. این در شرایطی است که تکلیف کلیه رده های برتر، دسته دو و سه فوتبال مردان مشخص شده است. از طرفی مسؤلان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون توجه به بلاتکلیفی باشگاه ها، بازیکنان و مربیان سکوت پیشه کرده اند و پاسخگو نیستند.

در همین راستا چند تن از بازیکنان تیم های مختلف فوتبال با ایسنا به گفتگو پرداختند و خواهان تصمیم گیری هر چه سریع تر برای لیگ شدند. آنها این بلاتکلیفی را نشانه ی بی توجهی مسؤلان ورزشی فوتبال به وضعیت بانوان قلمداد کردند که به وجهه فوتبال بانوان در جامعه خدشه وارد می نماید.

زهرا قنبری: وجهه فوتبال بانوان زیر سوال می رود

زهرا قنبری، بازیکن تیم شهرداری بم کرمان و خانم گل فوتبال بانوان در سال ۹۷ در مورد بلاتکلیفی لیگ برتر اظهار داشت: اینگونه وجهه فوتبال بانوان زیر سوال می رود. توقع حرفه ای شدن، داریم و باید در تصمیم گیری هایمان هم حرفه ای عمل کنیم؛ نزدیک به ۴ ماه از تعطیلی لیگ گذشته، وضعیت لیگ های مردان مشخص شده اما نمی دانم چرا تصمیم قطعی در مورد لیگ بانوان اعلام نمی گردد تا از این بلاتکلیفی خارج شویم.

او در این مورد اضافه کرد: بسیاری از مربیان و بازیکنان خواهان اعلام آخر لیگ هستند. پول در فوتبال بانوان آنقدر نیست که امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشیم. در شرایطی که اختلاف امتیاز تیم های بالای جدول مشخص است و موافق آخر لیگ هستند، امیدوارم سریع تصمیم گرفته شود تا تیم ها برای فصل آینده برنامه ریزی کنند.

قنبری به بی توجهی مسؤلان به تعیین تکلیف لیگ بانوان اشاره نمود و اظهار داشت: این وضعیت خوب نیست. فوتبال بانوان در سال های اخیر جهش خوبی داشته اما این بلاتکلیفی نظرها را از فوتبال بانوان برمی گرداند و این ابهام را بوجود می آورد که مسئولی دارد یا نه؟ در حالیکه همه مسؤلان را داریم اما هنوز تصمیم نگرفته اند.

هاجر دباغی: کسی پاسخگو نیست

هاجر دباغی، بازیکن تیم سپاهان اصفهان که هم اکنون با ۲۷ گل در بالای جدول گلزنان سال ۹۸ قرار دارد با اشاره به اینکه کسی در مورد وضعیت لیگ به ما جواب نمی دهد، افزود: منتظر هستیم تا فدراسیون تعیین تکلیف کند. هر چه باشگاه ها فشار می آوردند، اما متاسفانه تصمیم رسمی را اعلام نمی کنند.

او اعتقاد دارد که اگر دغدغه باشگاه ها و بازیکنان برای مسؤلان ورزشی مهم بود، زودتر تکلیف لیگ را مشخص می کردند چون حالا باشگاه ها و بازیکنان نمی دانند که باید خویش را برای فصل آینده آماده کنند یا اینکه فصل بعد هم تحت تأثیر کرونا برگزار نمی گردد.

زهرا خواجوی: لیگ بانوان برای مسؤلان اهمیت ندارد

زهرا خواجوی، بازیکن تیم وچان کردستان و رکوردار گل نخوردن فوتبال ایران هم بحث احترام به بانوان فوتبالیست را پیش کشید و اظهار داشت: تا وقتی ما زنان به هم احترام نگذاریم، دیگران هم برای ما احترام قائل نمی شوند، تکلیف لیگ دو، سه و رده های نوجوانان و جوانان مردان مشخص شده است اما هنوز تکلیف لیگ برتر ما مشخص نیست. این بی نظمی ها کیفیت لیگ بعد را هم پایین می آورد.

این بازیکن که برای فصل آینده خود چند پیشنهاد دارد می گوید از آنجایی که در اختیار تیم وچان کردستان است، نمی تواند به پیشنهادهای خود فکر کند. او اعتقاد دارد سایر باشگاه ها، مربیان و بازیکنان هم این شرایط را دارند و تکلیف خویش را برای لیگ فصل بعد نمی دانند.

خواجوی با اشاره به اینکه بلاتکلیفی لیگ نشان دهنده بی توجهی مسؤلان به فوتبال بانوان است، اظهار داشت: چند ماه است که لیگ بانوان تعططیل شده اما هنوز تصمیمی در مورد مسابقات نگرفته اند و این نشان داده است که نسبت به لیگ بانوان بی اهمیت هستند.