مسعود سلطانی فر: مبارزه با فساد تبلیغاتی نیست

به گزارش فرم نو وزیر ورزش با تاكید بر مبارزه با فساد در این عرصه و پیگیری آن با كمك های نهادهای نظارتی، اظهار داشت: این مبارزه و برنامه های پیش بینی شده برای آن به هیچ وجه جنبه تبلیغاتی ندارد.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با اشاره مشکلات اقتصادی به سبب تحریم های ناعادلانه و اثرات منفی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور اظهار داشت: شرایط اقتصادی پیش آمده بسیار پیچیده است و امیدوارم با همراهی مردم، کمک و حمایت دولت همانطور که توانستیم موج اول شیوع این بیماری را مهار نماییم، شرایط سخت پیش آمده را پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی کشورمان، نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته با تجهیزات پیشرفته تر پزشکی نسبت به ایران، شرایط کشورمان را بسیار مطلوب توصیف و افزود: خوشبختانه ایران عزیز شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته است و بی شک با همدلی و حمایت و اتحاد همانند ۴۱ سال قبل بحران ها را پشت سر خواهیم گذاشت و با سربلندی از این بحران بیرون خواهیم آمد.
وزیر ورزش همین طور با اشاره به اهمیت تداوم برنامه های توسعه ای وزارت خانه در حوزه ورزش قهرمانی وحرفه ای توضیحاتی را درباب تخصیص اعتبارات به فدراسیون ها و بخش های دیگر ارائه وحفظ سلامتی مردم و ورزشکار ان را اولویت مسئولان کشور دانست. وی اظهار داشت: همانطور که همه دنیا کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودرا با شرایط ویروس کرونا با انجام پروتکل های بهداشتی تطبیق می دهند ما نیز باید شرایط موجود خصوصاً زندگی معیشتی مردم را مدیریت و ساماندهی نماییم.
سلطانی فر برگزاری رویداد های ورزشی در کشور را منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نمود و اظهار داشت: ما موظف هستیم ضمن اجرای همه تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی برنامه های خودرا مثل سایر وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی هماهنگ و عملیاتی نماییم.
وی اشاره کرد: راه اندازی مجدد کارهای ورزشی با صلاحدید و رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود چونکه سلامتی مردم و ورزشکاران در اولویت قرار دارد. ولی مسئولیت برگزاری مسابقات و چگونگی و زمان و ضوابط ان با فدراسیونهای ورزشی است.
وزیر ورزش و جوانان دراین نشست خطاب به روسای فدراسیون ها ورزش پاک و عاری از هرگونه داروی ممنوعه انرژی زا را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر مقابله با دوپینگ در ورزش گفت: مبارزه بادوپینگ باید در ورزش کشور بطور جدی توسط روسای فدراسیون ها دنبال شود. جای بسیار خوشی است که ستاد مربوطه در کشور مان اقدامات بسیار موثر در این رابطه داشته است چونکه در دنیا این مساله توسط نهادهای بین المللی دقیقا تحت کنترل است، بدین سبب برای مقابله با مسئله دوپینگ از همه ظرفیت ها باید استفاده گردد.
وی توضیحاتی را درباب مبارزه با فساد در ورزش ارائه کرد و اظهار داشت: در مقاطع مختلف زمانی اقدامات مختلفی دراین باره صورت گرفته، فدراسیون های مختلف ورزشی نیز در زمینه مبارزه با فساد اقدامات مناسبی انجام دادند.
سلطانی فر با تاکید بر اینکه در موضوع مبارزه با اشکال مختلف فساد باید عزم جدی تری داشته باشیم، بیان کرد: در این باید همه انرژی و امکانات خودرا متمرکز نماییم که با فساد به هرشکلی مقابله نماییم. من یقین دارم اگر عزم و اراده و همت داشته باشیم، هم گرایی و هم افزایی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را نیز خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهور در امور ورزش اضافه کرد: ابعاد فساد در بعضی از رشته ها به شکلی بود که ما با بهره گیری از ابزارها و اطلاعات خود نمی توانستیم آنها را ریشه یابی نماییم به همین علت من طی نامه ای از وزیرمحترم اطلاعات، نهادهای امنیتی و نظارتی، سازمان بازرسی خواستم که به این مساله ورود کنند. مسائل را مورد بررسی قرار دهند و به صورتی کمک مدیریت ورزش کشور باشند.
وی افزود: خوشبختانه وزیرمحترم اطلاعات دستور ویژه ای روی نامه ما صادر و مسئولین ذیربط اقدامات لازم را شروع کردند.
سلطانی فرد اشاره کرد: آنچه در مبارزه با هر گونه مظاهر فساد در ورزش انجام می شود به هیچ عنوان تبلیغاتی نیست، تمام امکاناتمان را با بخش های دیگر نظارتی در کنار یکدیگر قرار دادیم و تا دستیابی به نتیجه به این همکاری ادامه خواهیم داد.
وزیر ورزش اظهار داشت: از زمانی که با عزم و اراده جدی درصدد مقابله با فساد هستیم و از دستگاه های امنیتی و نظارتی در این رابطه کمک خواستیم شاهد می باشیم که باندهای فساد در ورزش به کمک بعضی از رسانه های بی هویت مقابل مدیران وزارت ورزش و مدیران ورزش کشور جوسازی های فراوانی کردند تا ما را از ادامه مسیر بازدارند، آنها به دنبال این هستند که جریان مبارزه با فساد را به انحراف بکشند.
وزیر ورزش و جوانان اعلام نمود: در مبارزه با فساد به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد و با جدیت و جسارت ایستاده ایم. در مقابل این جوسازی ها، داستان سرایی ها، انگ زنی ها و ایجاد استرس بین مردم به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.
او اشاره کرد: با قوت و قدرت تا جایی که توان داریم با فساد در ورزش مقابله نماییم و در صدد هستیم صحنه ورزش، صحنه مردانگی، مروت، اخلاق و از خودگذشتگی و انتقال ارزش ها از نسلی به نسل دیگر باشد.

منبع: