فریده شجاعی: اعزام دختران بسكتبال به بازی های ساحلی مشكلی ندارد

به گزارش فرم نو نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال در مورد اعزام تیم بسكتبال سه نفره بانوان به بازی های ساحلی آسیایی اظهار داشت: هیچ مشكلی جهت شركت در این مسابقات نداریم و اگر دعوت شویم تیم را اعزام می نماییم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، بازی های ساحلی آسیایی آذرماه ۱۳۹۹ برگزار می گردد و برای نخستین بار تیم بسکتبال سه نفره بانوان هم مقرر است به این مسابقات اعزام شود. البته بانوان ایران سال قبل هم شانس حضور در این بازی ها را داشتند اما به علت مخالفت مسؤلان تیم اعزام نشد.

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد اعزام تیم بانوان به ایسنا اظهار داشت: ما دوره قبل این مسابقات را که به میزبانی قطر برگزار گردید به این علت از دست دادیم که فکر می کردند بانوان باید با لباس ساحلی و مناسب دریا بازی کنند در صورتیکه اسمش ساحلی است اما در زمین بسکتبال سه نفره و با شرایط و مقرارت این رشته برگزار می گردد چون بازیکنان باید دریبل بزنند و در شن و ماسه نمی گردد توپ را به زمین زد بنابراین هیچ مشکلی نداریم و همچون مسابقات جهانی و آسیایی است که تاکنون شرکت کرده ایم. ازاین رو اگر دعوتمان کنند، اعزام می شویم.

او به زمان شروع اردوها اشاره نمود و اظهار داشت: بسکتبال جزو ورزش های پرخطر و پرتماس قرار گرفته است، بنابراین هنوز مجوز شروع بازی و تمرینات را به ما نداده اند. منتظر هستیم مجوز زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به ما داده شود تا تمریناتمان را شروع نماییم. در ادامه هم تصمیم می گیریم که چکار نماییم چون بازیکنان چند ماه تمرین نکرده اند.

شجاعی در مورد مسابقات انتخابی المپیک بیان نمود: وضعیت این مسابقات هم هنوز معلوم نیست و ما منتظر برنامه های فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) هستیم تا برپایه آن برنامه ریزی نماییم.

منبع: