به دنبال برگزاری كارگاه های آنلاین دوچرخه سواری؛ قمری: پس از كرونا هم دوره های آنلاین را برگزار خواهیم كرد

به گزارش فرم نو فدراسیون دوچرخه سواری با برگزاری كلاسها و كارگاه های آنلاین به این نتیجه رسیده است كه حتی پس از دوران كرونا هم از ظرفیت این سیستم آموزشی بهره مند شود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، فدراسیون دوچرخه سواری یکی از فدراسیون هایی است که هرچند در ماه های اخیر به علت مشکلات مالی و اقتصادی ضربه های جبران ناپذیری را از لحاظ عدم حضور ورزشکاران در اردوها و مسابقات برون مرزی دید و به همین واسطه هم شاهد عدم نتیجه گیری رکابزنان در رویدادهای بین المللی بود، اما این روزها با استفاده از ظرفیت اینترنت زمینه برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه ها و حتی مسابقه اینترنتی آنلاین را برای اهالی این رشته فراهم نمود و به شکلی پیشرو این مساله در برگزاری دوره های آنلاین بود.
از جمله کارگاه های فدراسیون در این زمان می توان به دوره آنلاین دوپینگ اشاره نمود و نخستین دوره برگزاری مسابقه آنلاین که با استقبال زیادی هم از ورزشکاران روبرو شد. در برنامه این فدراسیون در ایام آتی به برگزاری دوره ها و کارگاه های آنلاین تعمیرات و نگهداری، دوپینگ، تعمیرات، دوچرخه سواری همگانی، کودکان، تکنیک ها و مهارت های آموزشی، روانشناسی و.. می توان اشاره نمود.
خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با برگزاری این دوره ها اظهار داشت: چه کرونا باشد چه نباشد از ظرفیت کلاس های آنلاین استفاده می نماییم.
وی با مثبت ارزیابی کردن شیوه برگزاری این دوره ها از نظر اقتصادی هم بیان نمود: هر کسی با کمترین هزینه با تلفن همراه خودش سر کلاس حضور داشته باشد و اطلاعات خویش را از لحاظ مربیگری و داوری ارتقاء دهد مطمئناً این شیوه خوبی است.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در هفته پیش رو هم کلاس ها و کارگاه های آنلاینی را در دستور کار قرار داده ایم. قبلاً ورزشکار ما یا مربی ما هزینه هایی را بابت حضور در این دوره ها از لحاظ رفت آمد، اسکان و غذا می پرداخت اما الان با این شیوه ورزشکار ما متحمل هزینه ای نمی گردد و با کمترین هزینه اطلاعات خوبی را به دست خواهد آورد.
وی افزود: البته در بحث دریافت کارت های مربیگری و داوری که به شکلی بخش عملی دارند و حاضرین باید در کنار مدرس حضور داشته باشند شرایط فرق دارد اما در دیگر برنامه ها می توان از ظرفیت اینترنت برای برگزاری بقیه برنامه ها و کارگاه ها استفاده نمود.
وی تصریح کرد: با این شیوه مربیان و ورزشکاران با یک سری مسائل اطلاعات روز که اطلاع ندارند آشنا می شوند و اهالی دوچرخه سواری استان ها و شهرستان هایی که مشکل آمدن سر کلاس را دارند از لحاظ هزینه و … می توانند کمترین هزینه را متحمل شوند.