به كمك ۳۵۰۰ دلاری دل نبستم؛ تنها كماندار المپیكی ایران: با كمان قرضی تمرین می كنم

به گزارش فرم نو میلاد وزیری با اشاره به اینكه نداشتن تجهیزات به روز یكی از دلایلش برای درخواست كمك مالی از فدراسیون جهانی بود، اظهار داشت: برای المپیك تمرین می كنم، آنهم با كمانی كه قرضی و برای ۱۰ سال پیش است.

میلاد وزیری که برای المپیک توکیو و در بخش ریکرو انفرادی صاحب سهمیه شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام آمادگی فدراسیون جهانی برای کمک به ورزشکاران این رشته در کشورهای مختلف اظهار داشت: فدراسیون جهانی شرایطی را برای عرضه این کمک تعیین کرده بود که من همه آنها را داشتم. بنابراین فرم لازم را تکمیل و همراه با مستندات لازم عرضه کردم.
وی خاطرنشان کرد: به واسطه حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ هلند و اینکه بالای ۱۸ سال هستم، منعی برای طرحِ درخواست کمک از فدراسیون جهانی نداشتم. البته کاهش درآمد در دوره کرونا هم یکی از موارد مد نظر بود. در واقع فدراسیون جهانی به کماندارانی که درآمدشان کم شده باشد و در صورتی که دیگر شرایط موردنظر – حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ یا مسابقات قهرمانی جهان و بالای ۱۸ سال بودن – را داشته باشند، کمک خواهد نمود.
این کماندار ریکرو کشورمان در مورد کاهش درآمد خود در دوره کرونا اظهار داشت: قرار بود تا قبل از المپیک توکیو ماهانه ۵ میلیون تومان دریافتی داشته باشیم. نیمی از حقوق مصوب (معادل ۳۰ میلیون تومان) توسط وزارت ورزش پرداخت گردید. قرار بود نیمی دیگر توسط کمیته ملی المپیک پرداخت گردد اما تعویق المپیک که به خاطر کرونا انجام شد، سبب تأخیر در این پرداختی شده است. کمیته اعلام نموده که سال آینده حقوق های مصوب را در اختیارمان قرار می دهد.
وزیری تصریح کرد: علاوه بر این به لحاظ تجهیزات و امکانات هم با کمبودهایی مواجه هستیم. من با کمانی تمرین می کنم که برای خودم نیست. قبل از انتخابی المپیک کمان خودم در جریان تمرینات شکست. بنابراین کمان یکی از دوستانم را گرفتم و همچنان با این کمان قرضی تمرین کنم که متعلق به ۱۰ سال پیش است.
تنها کماندار المپیکی ایران با یادآوری اینکه ۳۵۰۰ دلار سقف کمک مالی فدراسیون جهانی به ورزشکاران کشورهای مختلف است، تصریح کرد: اساسا ورزشکاران خیلی زیادی متقاضی بهره مندی از این کمک شده اند. ازاین رو هیچ اطمینانی نیست که مثلاً منِ میلاد وزیری بتوانم این کمک را بگیرم. بنابراین خیلی به آن دل نبسته ام. تکمیل فرم های مربوطه، حکایت سنگ مفت و گنجشک مفت را برایم داشت.
وزیری با تاکید بر اینکه کمبودهای تجهیزات کمانداران ایران زیاد است، تصریح کرد: حتی اگر فدراسیون جهانی ما را در لیست کماندارانی که شامل کمک مالی می شوند، قرار دهد معلوم نیست تا چه حد از مبلغ ۳، ۵۰۰ دلار تعیین شده به ما اختصاص یابد. بر فرض اینکه ۳۵۰۰ دلار را به صورت کامل به من بدهند، آنقدر کم و کسری دارم که این مبلغ در آن گُم می شود.
به گفته ملی پوش تیروکمان ایران حداکثر تا دو سه ماه آینده برنامه فدراسیون جهانی برای کمک به کمانداران و اینکه این کمک شامل حال چه کسانی می شود، مشخص خواهد شد.
میلاد وزیری در انتها خاطرنشان کرد: طی دوره ای که به خاطر کرونا تمام برنامه های تیروکمان منتفی شد، فدراسیون بازسازی و رسیدگی به وضعیت خوابگاه آزادی را انجام داد. ساخت ساختمان اداری و در کل کارهای زیرساختی طی این مدت مورد توجه فدراسیون بود. از این حیث ممنون دار ریاست فدراسیون و همکارانشان هستم چون کار ماندگار انجام دادند.