در گزارش فرم نو مطرح شد؛ چرا استخرها نمی توانند فعالیت كنند؟

به گزارش فرم نو مدیر تیم های ملی شنا با تاكید بر اینكه استخرها شرایط فعالیت را دارند اظهار داشت: اگر این روند ادامه داشته باشد كسب سهمیه المپیك برای شناگران سخت خواهد شد.

محسن سمیع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان شروع به کار استخرها و شروع اردوهای ملی پوشان شنا برای رقابت های انتخابی المپیک توکیو اظهار داشت: متاسفانه هنوز خبری از بازگشایی استخرها نیست علیرغم اینکه استخرها هم با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت شان را آغاز کنند.
مدیرتیم های ملی شنا افزود: سوالم از وزارت بهداشت این است چرا استخرها نمی توانند فعالیت کنند در حالیکه تونل های ضدعفونی که در سطح شهر استفاده می شود از کلر و ازون است! تمام استخرها مجهز به کلر و یا اوزن هستند وطبق پروتکل جهانی ۱۵ میلی گرم کلر در آب هیچ گونه ویروسی داخل آب زنده نگه نمی دارد. آب تنها جایی است که از ویروس ایمن است.
وی اضافه کرد: مشکل در حقیقت تجمع است که طبق پروتکل عرضه شده مقرر است یک شناگر به همراه یک مربی وارد یک استخر ۵۰ متری شوند اما پاسخ درستی دریافت نکردیم. نا امید نشسته ایم و شنا مثل همیشه مظلوم است. شنا مهم نیست بهتر است شنا قهرمانی را تعطیل کنند. نمی گردد که بدون برنامه فقط از شنا مدال بخواهند.
سمیع زاده اظهار نمود: ورزش شنا برای کسب نتیجه احتیاج به برنامه دراز مدت دارد. با مربیان بزرگ در ارتباط هستم و آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی در اتریش و آلمان تمرینات را شروع کرده اند. شرایط آنها به مراتب از ما بحرانی تر است اما تمرینات را با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع کرده اند. می توانیم با کاهش ظرفیت و تجمع زدایی استخرها را باز نماییم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری طرح ترافیک را برداشته است و حضور مردم در مترو افزایش یافته است یعنی وضعیت مترو از استخرها بدتر است! در تلویزیون شاهد بودم بازیکنان فوتبال از میان تونل ضدعفونی کننده عبور می کردند خنده ام گرفت ظاهراً اشرافی به این مورد ندارند که آب با کلر و یا اوزن کارضدعفونی را انجام می دهد یعنی آب سالم ترین محیط است.
سمیع زاده در انتها اظهار داشت: جدا از بحث فنی مبحث امرار معیشت مربیان و ناجیان مطرح است. من کارمند دولت هستم و حقوقم را دریافت می کنم پس برای بازگشایی استخرها سنگ خودم را به سینه نمی زنم. حدود ۲۰ هزار نفر مربی و ناجی داریم که از این طریق امرار معاش می کنند.