وزیر ورزش خبر داد: آغاز فعالیت ورزش های كم برخورد از اول خرداد

به گزارش فرم نو وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: فعالیت رشته های كم برخورد ورزشی مثل والیبال، فوتبال و هندبال از آغاز خرداد و برگزاری مسابقات این رشته ها از 22 همین ماه آغار خواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر با مطلوب خواندن شرایط کشور به لحاظ مقابله با شیوع کرونا و موفقیت های مدافعان عرصه سلامت، تصریح کرد: با عنایت به بررسی های کارشناسانه کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری پلکانی و مرحله به مرحله فعالیتهای ورزشی در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در اولین مرحله که دو هفته قبل اعلام شد، مجوز فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی در شهرهای سفید از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا دریافت شد تا باشگاه ها و مجموعه های ورزشی که در این رشته ها فعال می باشند بتوانند برنامه های خویش را پیگیری کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در مرحله جدید با عنایت به شرایط خوبی که در خیلی از نقاط کشور از حیث شیوع بیماری کرونا به وجود آمده، مجوز فعالیت رشته های ورزشی مثل فوتبال، والیبال، هندبال و… را از آغاز خردادماه گرفتیم.
وی در اینباره اظهار داشت: چنانچه شرایط مبارزه با این بیماری روند کاهش را بپیماید رشته های ورزشی کم برخورد می توانند از ۲۲ خرداد مسابقات خویش را با عنایت به برنامه ریزی فدراسیون های ذیربط برگزار کنند.
مسعود سلطانی فر در ادامه این نکته را مورد توجه قرار داد که با عنایت به اهمیت سلامتی مردم و چگونگی شرایط شهرها به لحاظ مبتلا شدن به ویروس کرونا در فاصله چند روز مانده به ۲۲ خرداد، وضع موجود رصد و گزارش نهایی به ستاد ملی عرضه تا بررسی نهایی صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: چنانچه روند شیوع مبتلا شدن به بیماری رو به کاهش باشد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مسابقات بدون تماشاگر تحت نظر دقیق فدراسیون پزشکی، ورزشی صورت خواهد گرفت.
وزیر ورزش و جوانان در مورد رشته هایی مثل کشتی، جودو، بوکس، تکواندو، ووشو و کاراته تصریح کرد: با عنایت به این که در این رشته ها میزان برخورد بسیار بالا است، فعلا تصمیمی در مورد فعالیت این رشته ها گرفته نشده است.
وی افزود: چنانچه با شرایط ویژه ای در مورد شیوع این بیماری مواجه شویم تصمیمات جدیدی در مورد نحوه فعالیت رشته های ورزشی و باشگاه ها گرفته خواهد شد.
سلطانی فر در انتها صحبت هایش در مورد شروع به کار سایر اماکن ورزشی و باشگاه های ورزشی هم توضیح داد: در این ارتباط کمیته مشترک وزارت خانه های ورزش و جوانان و بهداشت و درمان بررسی های کارشناسی خویش را پیگیری کرده و طی چند روز آینده نتایج تصمیات اعلام خواهد شد.