پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان

به گزارش فرم نو مهین فرهادی زاد اظهار داشت: در صورتیكه رشته پاورلیفتینگ از نظر مبانی اسلامی و فیزیولوژیكی مورد تایید باشد، مشكلی با فعالیت آن نداریم.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، رشته پاورلیفتینگ زنان طرفداران زیادی در ایران دارد و در حالیکه بانوان فعال در این رشته می توانند با پوشش مناسب در این رشته فعالیت کنند اما مجوز قانونی برای بانوان فعال در این رشته هنوز صادر نشده است.

مسئولان فدراسیون بدنسازی تیر ماه سال ۹۶ در نامه ای به محمدیان معاون وقت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواهان عرضه مجوز برای فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ همراه با رعایت تمامی موازین شرعی شدند اما جوابی دریافت نکردند.

مسئولان فدراسیون بدنسازی بهمن سال ۹۸ برای دومین مرتبه و اینبار در نامه ای به فرهادی زاد معاون فعلی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواهان عرضه مجوز قانونی برای شروع به کار پاورلیفتینگ بانوان شدند.

مسئولان ورزش بانوان وزارت ورزش این دفعه از مسؤلان فدراسیون بدنسازی خواستند ابتدا لباس مناسب برای بانوان پاورلیفتینگ کار را طراحی و به وزارت ورزش ارسال نمایند تا در این خصوص تصمیم گیری شود. با بیان زهره مرزوقی، نایب رییس بانوان فدراسیون بدنسازی لباس فوق توسط طراحان لباس و با نظارت فدراسیون طراحی شد اما همچنان منتظر دادن وقت جهت مشاهده و بررسی لباس طراحی شده هستند.

فرهادی زاد در گفتگو با ایسنا در مورد شرایط شروع به کار رشته پاورلیفتینگ بانوان بیان نمود: آقای پورعلی فرد در زمان معاونت خانم محمدیان در وزارت ورزش، نامه ای در این حوزه عرضه دادند و جلساتی برگزار گردید اما در آن زمان به نتیجه خاصی برای فعال کردن این رشته نرسیدند. ۱۵ روز پیش به خانم مرزوقی گفتم لباس مد نظر و نوع فعالیتی که امکان اجرا در وزارت را دارد به دفتر من بیاورید تا من و یکی، دو نفر از مدیران ببینیم. در ادامه هم در شورای سیاست گذاری، شورای لباس و تصویب، روی موارد مختلف کار می نماییم اما تا الان این اتفاق نیفتاده است.

او در ادامه اضافه کرد: روز گذشته هم به خانم مرزوقی اطلاع دادیم که اگر امکان اجرای حرکات ورزشی این رشته در دفتر وجود ندارد ما مثل رشته وزنه برداری به محل تمرین شما بیاییم. حتی با او صحبت کردم که به وزارت بیاید اما به علت داشتن جلسه قرارمان به سه شنبه موکول شد که موراد لازم را بگوید و جمع بندی نماییم. برای فعال شدن این رشته من به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم و باید بخش های دیگر هم بررسی نمایند تا ببینیم آیا برای فعالیت بانوان مناسب می باشد یا خیر.

مرزوقی در مصاحبه خود اعلام نمود بود که بهمن ماه ۹۸ در مورد این رشته با معاون بانوان صحبت کرده و الان چهار ماه است که لباس مخصوص بانوان تهیه شده اما پاسخی از سوی وزارت دریافت نکرده است. فرهادی زاد در این مورد اظهار داشت: خانم مرزوقی به من گفت لباس را آماده می نماییم تا اینکه ۱۵ روز پیش اعلام نمود که آماده شده و خواستم به اینجا بیاورند. اگر این رشته از نظر مبانی اسلامی و فیزیولوژیکی برای فعالیت زنان مورد تایید باشد، قهر و مشکلی وجود ندارد و اگر مناسب نباشد بدون رودربایستی اعلام می نماییم.

منبع: