برگزاری نخستین دوره مسابقات مجازی بانوان ناشنوا با پوشش اسلامی

به گزارش فرم نو نایب رئیس بانوان فدراسیون ناشنوایان از اعزام تیم بانوان به مسابقات جهانی كاراته در نیمه دوم سال اطلاع داد و اظهار داشت: این اعزام بستگی به وضعیت بیماری كرونا دارد كه تا آن زمان امكان اعزام وجود داشته باشد یا خیر.
زهرا داودی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به این که چند ماهی است درگیر بیماری کرونا هستیم و هیچ فعالیت ورزشی متمرکز برای بانوان ناشنوا نداشتیم تصمیم گرفتیم برای حفظ آمادگی بانوان نخستین دوره مسابقات مجازی بانوان ناشنوا با پوشش اسلامی را برگزار نماییم تا ضمن حفظ آمادگی آنها، بانوان ناشنوا بتوانند هر گونه مهارت ورزشی خویش را در چارچوب کلیپ های ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه با پوشش کامل و لباس ورزشی برای ما عرضه کنند.
وی اظهار داشت: بانوان ناشنوا تا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت دارند کلیپ های خویش را به فدراسیون ارسال نمایند تا کارشناسان ما پس از بررسی این کلیپ ها نفرات برتر را گزینش کنند.
داودی تصریح کرد: چون هم اکنون امکان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور وجود ندارد به خاطر حفظ روحیه و ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران ناشنوا تلاش کردیم نخستین دوره مسابقات مجازی بانوان ناشنوا را برگزار نماییم تا از این طریق بتوانیم آنها را در منزل به فعالیتهای ورزشی تشویق نماییم. در انتها این مسابقه به پنج نفر برتر پس از ارزیابی کارشناسان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
نایب رئیس فدراسیون بانوان ناشنوا تصریح کرد: از سال ۲۰۱۷ تا امروز بانوان ناشنوا در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده اند و آخرین حضور آنها المپیک ناشنوایان در ترکیه بود و این مساله سبب افت رنکینگ آنها شده است. ما تلاش داریم باردیگر بتوانیم جایگاه بانوان را در مسابقات جهانی پررنگ تر نماییم. البته شرایط کنونی سبب شده تا ما نتوانیم شرایط مسابقاتی و یا اردویی داشته باشیم. البته امیدوارم در نیمه دوم سال که مسابقات جهانی کاراته و همینطور تکواندو را پیش رو داریم با بهتر شدن شرایط از نظر ویروس کرونا امکان حضور در این مسابقات را پیدا نماییم. هر چند هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و باید دید تا آن زمان وضعیت دنیا از نظر ویروس کرونا چگونه خواهد بود و امکان شرکت در مسابقات برون مرزی مهیا خواهد شد یا خیر.
داودی در انتها اظهار داشت: امیدوارم در انتها نخستین دوره مسابقات مجازی که در چارچوب مسابقات قهرمان کشوری برگزار می گردد ما بتوانیم ضمن حفظ آمادگی بانوان ناشنوا برترین ها را از راه این مسابقات شناسایی نماییم.