چگونه با دستمال كاغذی تبلیغاتی برند سازی كنیم

تا كنون به فكر توسعه كسب و كار خود بوده‌اید؟ با چه طرفندهایی می‌توان برند سازی كرد؟ برند سازی با دستمال كاغذی تبلیغاتی چگونه ممكن است.

همه ما در زندگی به نظافت خود اهمیت می‌دهیم. یکی از ما اهمیت بالاتر و دیگری اهمیت کمتری برای نظافت خویش قائل هستیم. با وجود تمام این تفاوت‌ها بازهم همه ما از دستمال استفاده می‌کنیم. چه بهتر اگر این دستمال یکبار مصرف باشد. تقریباً در همه خانه‌ها، اداره‌ها، کسب و کارها، هتل‌ها و حتی ماشین‌ها از دستمال کاغذی استفاده می‌کنند. این جعبه‌های دم دست از جمله وسایل روزمره و ضروری زندگی است. بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی، سالیان پیش با تبلیغات بر روی همین لوازم ضروری، سودهای کلان به جیب زدند. در این مقاله قصد داریم در مورد موارد استفاده دستمال کاغذی تبلیغاتی صحبت کنیم. مواردی که شاید کمتر کسی به آن دقت کند.
 
تبلیغات نبض حیات یک برند است. اما آیا تبلیغات تلویزیون، که در قسمت حساس فیلم، شما را مجبور به دیدن می‌کند، در ذهنتان می‌ماند؟ اگر صادقانه پاسخ دهیم، شاید کمی توجه بعضی از مردم را جلب کند. اگر اینطور نمی‌شد، تا الان هیچ تبلیغی وسط فیلم‌ها و سریال‌ها پخش نمی‌شد. تبلیغات روی بیلبوردها هم نوعی از تبلیغات است. این نوع تبلیغ معمول در ذهن می‌ماند. اما هنگامی که شما در حال رانندگی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت هستنید، چگونه می‌توانید به تمام جزئیات تبلیغ توجه کنید؟ حال اگر این تبلیغ، بر روی یکی از لوازم ضروری زندگی ما باشد چطور؟
بسیاری از برندها به راحتی با تبلیغ بر روی لوازم ضروری به شهرت رسیدند. پس از مدتی همه متوجه این امر مهم شدند. کم کم تبلیغ بر روی لوزام زندگی روزمره باب شد.
همه آژانس‌های تبلیغاتی می‌دانند که باید برند را در ضمیر ناخودآگاه شما حک کنند. اگر محصول این برند با کیفیت بوده و از قیمت مناسبی برخوردار باشد، به این ترتیب شما به یکی از وفادارترین مشتری‌های دائمی آن برند تبدیل خواهید شد. اگر این محصول با کیفیت به همراه یک برند تبلیغاتی به دست شما برسد. شما هم این محصول را به عنوان هدیه دریافت کرده باشید. آیا آن برندی که بر روی جعبه چاپ شده در ذهنتان می‌ماند؟
 

یک مثال از دستمال کاغذی تبلیغاتی

تصور کنید در خودرو شخصی خود نشسته‌اید. کودک 1 ساله شما به روی پای شماست. هوا به شدت گرم است. شما هم مشغول خوردن بستنی قیفی هستید. در حین خوردن، کمی از آن بستنی دلچسب، به کودک خود می‌دهید. پس از آن، هنگامی که دستتان را بالا می‌برید، تا خودتان از آن بستنی بخورید. کودک شما چنگ انداخته و بستنی را از روی قیف در دست شما به پایین می‌اندازد، و تمام لباس شما را کثیف می‌کند. در این لحظه چه می‌کنید؟ دست کودک شما نیز آغشته به بستنی است. اگر تودوزی خودروی شما سفارشی و دست دوز باشد چطور؟ جایی هم برای پایین گذاشتن کودک ندارید. فقط شما و کودک داخل ماشین هستید. درون جیبتان دستمال دارید، اما کودکتان مانع دست کردن در جیب شماست. به خاطر می‌آورید که در آخرین باری که برای تعویض روغن خودرو رفته بودید، کارگر تعویض روغن دستمال کاغذی تبلیغاتی را به شما داد. شما هم اهمیتی به این موضوع ندادید. دستمال کاغذی تبلیغاتی را داخل داشبورد خودرو خود گذاشته‌اید. احتمالاً در این لحظه با خود می گویید: خودمانیم چه وسیله حیاتی در داشبورد دارم! دستمال را در میاورید و استفاده می‌کنید. خطر رفع می‌شود. شما هم متوجه برند تعویض روغن بر روی جعبه دستمال کاغذی می‌شوید. این برند با چه نگرشی در ذهن شما ثبت می‌شود؟ قاعدتاً دفعه بعد که به آن محل رفتید با رویی گشاده‌تر به آنجا می‌روید. شاید حتی شما حاضر شوید چندین تعویض روغن را که مسیر شماست پشت سر بگذارید، تا به تعویض روغنی مورد نظرتان برسید.
حتی اگر کیفیت کار این تعویض روغن معمولی رو به خوب باشد. به احتمال زیاد شما یکی از مشتری‌های پر و پا قرص این تعویض روغن خواهید شد.
 

تمام تبلیغات فقط بر روی جعبه نیست

اجازه دهید داستانی از دستمال کاغذی تبلیغاتی برایتان تعریف کنم. سعید تازه استخدام شده بود و باید خودش را نشان می‌داد. پس یک روز کاری سخت به خانه برگشت. کسی در خانه نبود. از شدت خستگی، توان غذا درست کردن را نداشت. کت شلوار لباس فرم شرکت را بر تن داشت. کت را درآورد و به روی مبل لم داد. تلفن کنارش روی مبل افتاده بود. تلفن را برداشت و غذا را سفارش داد. یک همبرگر پر چرب با پنیر. سس مایونز تند و سس قرمز کچاپ.
هنگام خوردن ساندویچ، کمی سس بر روی دستش ریخت. دستمال همراه ساندویچ را از بسته غذا بیرون کشید، تا دستش را پاک کند. روی دستمال نوشته بود: اگر این ساندویچ رو دوست داری، این دستمال رو نگه دار و تو سفارش بعدی 20% تخفیف بگیر. سعید ساندویچ را با دست‌های سسی تمام کرد، ولی دستمال را سالم و تمیز نگه داشت. چند روز بعد، در اداره، یکی از همکارانش ناهار نیاورده بود. همان همکاری که برای پیشرفت در کارش به تجربیات او نیاز داشت. باید به نحوی به او نزدیک می‌شد. به همین دلیل برای همکارش غذا سفارش داد. با ارائه دستمال کاغذی تبلیغاتی شب قبل 20% پول کمتری پرداخت کرد. این آغاز رفاقت سعید وهمکارش بود. سعید با کمک تجربیات همکارش، توانست جای پای خود را در اداره محکم کند. پس از مدتی همه سعید را دوستش داشتند، چون قراردادهای پر سود او سود سهام شرکت را افزایش داده بود. بنابراین جیب همه کارمندان را پر کرده بود. شاید صاحب آن اغذیه فروشی هرگز متوجه نشود، که سفارش این چنین دستمالی با این جمله، چگونه می‌تواند یک عده را پولدار کرده باشد.
این داستان به این علت در این متن آورده شد، که روش‌های دیگر تبلیغ بر روی دستمال کاغذی را نشان دهد. به همین راحتی کسب و کارهای می‌توانند با تبلیغات درست و تأثیر گذار، برای خود و کارمندان خود سود داشته باشند. شاید افراد هوشیاری مانند سعید وجود داشته باشند که بتوانند از کوچک‌ترین فرصت‌ها، بیشترین استفاده‌ها را بکنند.
 

جزئیات بسته بندی

اگر قرار باشد یک برند برای خود دستمال کاغذی تبلیغاتی سفارش دهد، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشد. کمی قبل از به کیفیت بالای محصولات تبلیغاتی اشاره شد. گفتیم که برای ثبت شدن برند در ضمیر ناخودآگاه کیفیت بالای محصول ضروری است. نکته قابل توجه اینجاست که کیفیت ضروری است اما کافی نیست. برای ثبت شدن نام یک برند در ذهن باید به جزئیات بیشتری توجه داشت. برای سفارش یک تبلیغ بر روی دستمال کاغذی، باید به بسته بندی با کیفیت و ضخامت مقوا، رنگ بندی و طراحی‌های جذاب بسته، و همچنین چاپ با کیفیت بر روی بسته توجه کرد.
 

یک مثال از بسته بندی

اگر شما برای خرید مصرف روزانه خود به فروشگاه بروید. می‌بینید که تمام اجناس هم خانواده کنار هم چیده شده‌اند. گاهی یک برند، با کیفیت بالا و بسته بندی درجه یک، مانند دستمال کاغذی حریر به سرعت تمام می‌شود. علت این فروش بالا چیست؟ قطعاً قیمت مناسب و کیفیت بالا در انتخاب‌های ما دخیل هستند. اما آیا همین دلایل کافی است؟ اگر یک دستمال کاغذی با کیفیت خوب و قیمت مناسب، به درستی بسته بندی نشده باشد چطور؟ مثلاً تصور کنید در قفسه‌های لوازم بهداشتی ایستاده‌اید. باید یکی از دستمال‌ها را برای خانه خرید کنید. قیمت همه و کیفیت همه دستمال کاغذی‌ها به یک اندازه است. کدام را انتخاب می‌کنید؟ در بین این همه انتخاب، با دستمال کاغذی حریر رو به رو می‌شوید. رنگ بندی بسته، کیفیت چاپ و ضخیم بودن جعبه در نگاه اول توجه شما جلب می‌کند. جعبه دستمال را بر می‌دارید و متوجه سنگینی آن می‌شوید. به روی جعبه دنبال عددی می‌گردید که تعداد برگ دستمال را نشان دهد. متوجه می‌شوید که دستمال کاغذی حریر با 300 برگ دولا، در بین جعبه‌های 200 برگی گذاشته شده است. در بین جعبه‌هایی با بسته بندی بی روح و مقوایی نازک!
لبخند رضایت بر چهره شما نقش خواهد بست، و به یاد معنای صرفه اقتصادی خواهید افتاد.
 

تبلیغات بر دستمال کوکتل

تا به حال به تبلیغات به روی دستمال کوکتل دقت کرده‌اید؟ تبلیغ بر روی دستمال کوکتل یکی از بهترین راه‌های نشان دادن برند است. به عنوان مثال، در رستوران‌ها سر هر میز یک مخزن دستمال کوکتل گذاشته شده است. نام و برند رستوران نه تنها بر روی مخزن دستمال کوکتل نوشته شده، بلکه بر روی هر دستمال شعار تبلیغاتی ذکر گردیده است.
 
اگر مشتریان این دستمال‌ها را برای مصارف شخصی از رستوران خارج کنند، به نوعی در حق رستوران لطف کرده‌اند.
مثلاً تصور کنید یکی از مشتریان یکی از دستمال کاغذی‌ها را از رستوران خارج می‌کند. فرد دیگری دستمال را در خانه می‌بیند. بلافاصله متوجه نام، شماره و آدرس رستوران می‌شود. بنابراین اگر از کیفیت رستوران می‌پرسد. فرض کنید کیفیت رستوران مشتری مورد نظر را راضی کرده باشد. در همین لحظه یکی از تبلیغات کلامی به واسطه یک دستمال کوکتل اتفاق می افتد.
به همین دلیل برخی رستوران‌ها و کترینگ ها، تبلیغات خود را نه تنها بر روی بسته بیرون بر، بلکه بر روی دستمال کاغذی‌های داخل بسته هم چاپ می‌کنند. به همین راحتی می‌توان با تبلیغات بر روی لوازم زندگی روزمره میزان فروش را بالا برد.
ناگفته نماند که دستمال کوکتل مصارف بسیاری دارد. استفاده این نوع دستمال در رستوران‌ها به عنوان مثال ذکر شد.
 

دستمال سفره، جلو چشم اما پنهان

یکی از ایده‌های تبلیغات بر روی لوازم روزمره، تبلیغات بر روی دستمال سفره است. چاپ خانه‌ها و برند سازان این نوع تبلیغ را کمتر مورد توجه قرار داده‌اند.
دستمال سفره یکی از لوازم روزمره زندگی ماست. گاهی برخی از خانواده‌ها از این دستمال‌ها برای تمیز کردن میز هم استفاده می‌کنند. اما آنقدر این دستمال جلوی چشم ما بوده که به دیدنش عادت کرده‌ایم.
بنابراین تبلیغات بر روی دستمال سفره تأثیر بسیار بالایی بر سود برندها دارد. مخصوصاً اگر این دستمال‌ها به صورت هدیه و اشانتیون داده شود. این ایده بیشتر برای تولید کنندگان و پخش کنندگان لوازم آشپزخانه مناسب است.
 

دستمال در فضا، یک بازی جالب

شاید باورتان نشود اما فضانوردان هم برای تفریح، از چلاندن دستمال خیس استفاده می‌کنند. می دانیم که هیچ جاذبه‌ای در فضا وجود ندارد. اگر جاذبه سفینه غیر فعال باشد، می‌توان از دستمال به عنوان انتقال دهنده آب به دست استفاده کرد. دستمال را به شکل حباب درآورده و از بطری آب را بر روی دستمال می‌ریزند. راه فرار آب را می‌بندد و دستمال را فشار می‌دهند. آب در تار و پود دستمال نفوذ می‌کند. دستمال را به آرامی می‌فشارند. آب بر روی پوست دست قرار می‌گیرد. به آرامی دستمال را رها می‌کنند و آب روی پوست دست باقی می‌ماند.