نایب رئیس هندبال: بنا به شرایط برای اعزام بانوان به قهرمانی آسیا تصمیم می گیریم

به گزارش فرم نو نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال اظهار داشت: برای اعزام تیم ملی بانوان به قهرمانی آسیا بنا به شرایط تصمیم خواهیم گرفت.

الهام سلوكی نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در گفتگو با ایسنا، در مورد شرایط تیم های ملی بانوان (بزرگسالان، جوانان و نوجوانان) اظهار نمود: آخر سال ۹۸ قرار بود اردوهای تیم ملی را آغاز نماییم اما شیوع كرونا سبب شد كه برگزاری اردوها به بعد موكول گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این سال كارهای خوبی انجام شد. مسابقات مناطق را در چهار مرحله و با سطح كیفی خوبی برگزار كردیم. خروجی این مسابقات كه در رده های نونهالان و خردسالان انجام شد برای ما بسیار مهم می باشد. امیدوارم نتیجه كارهای زیربنایی كه در این سال انجام شد را در تیم های ملی آینده ببینیم. تیم های ملی از خروجی همین مسابقات تشكیل خواهد شد.

سلوكی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا كلا به تعویق افتاده است، زمان برگزاری جام باشگاه های آسیا هم بطور قطع تغییر خواهد نمود. برای جام باشگاه های آسیا باید خود باشگاه ها اعلام آمادگی كنند. اگر شرایط مهیا باشد تیم ها اعزام خواهند شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال اظهار داشت: تفكر مسؤلان فدراسیون هندبال زیرسازی است و تصمیم مقطعی گرفته نمی گردد. تفكر رئیس فدراسیون این است كه كاری كه برای رده های پایه انجام می شود هزینه نیست بلكه سرمایه گذاری است. بر همین مبنا برای رده های پایه انرژی زیادی خواهیم گذاشت. امیدواریم با كارهای زیربنایی و هدفمند اتفاقات خوبی در بخش بانوان رخ دهد. همینطور دوره مربیگری b جهانی هم در این سال انجام شد كه خروجی آن هم برای توسعه تیم های ملی خواهد بود.

سلوكی در پاسخ به این سؤال كه آیا می توانیم به اعزام تیم های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا امید داشته باشیم، اظهار داشت: برای رده های پایه برنامه زیادی داریم و هر كاری برای آنها نماییم یك پس انداز برای هندبال ایران است. در سال های اخیر تیم ملی بزرگسالان در قهرمانی آسیا مقام های ششمی یا هفتمی را كسب كرده است. هم اكنون تیم ملی بانوان ما جزو چهار تیم برتر آسیا نیست. باید كاری نماییم كه بتوانیم جزو چهار تیم قرار بگیریم ازاین رو به دنبال تشكیل تیم امید هستیم. در مورد اعزام تیم ملی بزرگسالان به قهرمانی آسیا باید ببینیم شرایط به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت. نمی توان از حالا صحبت كلی داشت تا جایی كه می دانم كلیه مسابقات به تعویق افتاده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می افتد. بنا به شرایط برای اعزام تصمیم خواهیم گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: حتما برای مسابقات غرب آسیا و جام باشگاه های آسیا برنامه داریم. قرار بود اردوها برای این مسابقات از اسفند تشكیل گردد اما با این شرایط همه چیز بهم ریخت.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقاتی كه در سال ۹۸ رخ داد اظهار داشت: در این سال كارهای مهمی انجام شد. درست است كه هندبال یك بخش حرفه ای دارد اما بخشی از آن هم همگانی است. برای نخستین بار طرح هندبال برای همه را اجرا كردیم كه برای رده سنی ۶ سال تا ۹۰ سال بود. هندبال خانواده را داشتیم، یك حلقه مفقوده بود و ما توانستیم خانواده را دور هم جمع نماییم كه اتفاق ارزشمند ای بود. هندبال پاركی را با حداقل امكانات راه اندازی كردیم. دوشنبه های هندبالی داشتیم. هندبال ویلچری را راه اندازی كردیم كار قشنگی بود و مسابقات آنرا هم برگزار كردیم.

وی در انتها اظهار داشت: با همكاری رسانه نخستین بار بازی لیگ برتر بانوان را از جام جم پخش كردیم. بازی هیجان انگیز و مهمی بود. كار سختی بود كه توانستیم انجام دهیم. همینطور به واسطه رادیو ورزش لیگ دسته یك بانوان را پخش كردیم. در بخش بانوان كار زیادی داریم، امیدواریم در سال آینده هم اتفاقات خوبی را داشته باشیم.