ابهام در كسب سهمیه المپیك؛ 98 سال بدون استخر شنا و واترپلو

فرم نو: سال 98 برای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ابتدا و انتهای سال بدون استخر همراه شد تا یكی از بدترین سال های گذشته بر این فدراسیون باشد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، شنای و واترپلو ایران در سال ۹۸ یكی از بدشانس ترین سال های خودرا پشت سر گذاشت. درب استخر آزادی در ابتدا و انتهای سال هر بار بنا بر دلایلی بر روی شناگران بسته شد كه در هر صورت به ضرر ملی پوشان بود.
نخستین بار، ابتدای سال ۹۸ به سبب اختلاف فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با سازمان تجهیز و توسعه استخر آزادی كه بیش از سه دهه در اختیار شنا بود به فدراسیون نجات غریق واگذار شد. واگذاری استخر آزادی و بلاتكلیفی ملی پوشان شنا، شیرجه و واترپلو صدای زیادی در رسانه ایجاد كرد چونكه ملی پوشان سه رشته خودرا برای حضور در مسابقات كسب سهمیه المپیك توكیو مهیا می كردند. استخر از ابتدایی ترین امكانات لازم برای آماده سازی ملی پوشان بود.
در نهایت بعد از اختتام اختلافات و فشار رسانه ای استخر آزادی بار دیگر در اختیار فدراسیون شنا قرار گرفت تا ملی پوشان خودرا برای حضور در رویدادهای انتخابی المپیك مهیا كنند. تیم ملی شنا بعد از ایجاد وقفه تمرینات خودرا از سر گرفت. بنابر ادعای مدیر فنی تیم های ملی شنا، ملی پوشان شانس زیادی برای كسب سهمیه داشتند و امسال هیچ شناگری حق ندارد به وایلد كارت فكر كند.
تیم ملی واترپلو نیز باتوجه به كسب مدال برنز در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاكارتا و شكست تیم قدرتمند چین در مسابقات شانس زیادی برای كسب سهمیه برای خود قائل بود.
اما شیوع ویروس كرونا در جهان یك دفعه تمام برنامه ها و آرزوهای تیم های شنا و واترپلو ایران را نقش بر آب كرد. باتوجه به شیوع ویروس در ابتدا مسابقات كسب سهمیه انتخابی المپیك واترپلو كنسل شد و تكلیف نماینده آسیا برای حضور در المپیك نامعلوم باقی ماند.
در ادامه نیز تمامی استخرها همچون استخر آزادی برای حفظ سلامتی شناگران تعطیل شد تا آخر سال ۹۸ نیز همانند ابتدای سال با تعطیلی استخرها رقم بخورد. بسته شدن استخرها بدون شك ضربه بزرگی بر پیكره شنا خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در سال ۹۹ چه اتفاقی پیش خواهد آمد.

منبع: