سارا بهمنیار نخستین بانوی المپیكی تاریخ ورزش گیلان

به گزارش فرم نو از گیلان سارا بهمنیار كاراته كار ملی پوش گیلانی بعنوان نخستین بانوی تاریخ ورزش این استان موفق به كسب سهمیه المپیك شد.
مریم بخشی در گفت و گویی در تشریح این خبر اظهار نمود: خوشبختانه سارا بهمنیار توانست سهمیه المپیك ۲۰۲۰ ژاپن را در رشته كاراته كسب كند تا سهم ورزش گیلان برای حضور در المپیك به سه ورزشكار افزایش یابد.
مدیركل ورزش و جوانان گیلان اضافه كرد: با عنایت به لغو رقابت های كاراته وان مراكش، قرار شد آخرین مرحله لیگ جهانی اواخر فروردین ماه در مادرید اسپانیا برگزار گردد كه به منظور جلوگیری از گسترش ویروس كرونا، رقابت های مادرید هم لغو شد.
وی افزود: پیش از این فدراسیون جهانی كاراته اعلام نموده بود چنانچه رقابت های مادرید هم لغو شود، سالزبورگ اتریش كه چندی پیش میزبان لیگ جهانی كاراته بود، بعنوان آخرین مرحله رقابت های انتخابی المپیك در نظر گرفته می شود و این تصمیم با موافقت كمیته بین المللی المپیك اتخاذ شد.
بخشی بیان نمود: با این حال، بعد از برگزاری مسابقات لیگ جهانی سالزبورگ اتریش، سارا بهمنیار كاراته كار شایسته استان گیلان در وزن ۵۵- كیلوگرم با ۵۶۴۷ امتیاز در رتبه ششم قرار گرفت و جواز حضور در رقابت های المپیك ۲۰۲۰ را تصاحب كرد، ضمن اینكه «طراوت خاكسار» دیگر كاراته كار كشورمان در این وزن در رتبه نهم قرار گرفت.
مدیركل ورزش و جوانان استان گیلان افزود: خوشبختانه سارا بهمنیار در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی داشت و هم اینك هم جواز حضور در رقابت های المپیك را بعنوان نخستین بانوی تاریخ ورزش گیلان كسب كرده و امیدواریم كه این ورزشكار شایسته گیلانی در رقابت های المپیك هم بدرخشد و مدال كسب كند.
بخشی تصریح كرد: پیش از این هم «آرمین هادی پور» در رشته تكواندو و «محمد رهبری» در رشته شمشیربازی و در بخش تیمی اسلحه سابر از استان گیلان موفق به كسب سهمیه المپیك شده بودند، ضمن اینكه «نازنین ملایی» قایقران ملی پوش گیلانی هم شانس كسب سهمیه المپیك را دارد.
به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا؛ سارا بهمنیار كاراته كای گیلانی كه اسفند سال قبل مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش را به دست آورد در وزن ۵۰- كیلوگرم موفق به كسب مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ كاراته وان در مسكو، مدال برنز لیگ جهانی كاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همینطور مدال نقره لیگ جهانی كاراته وان ژاپن شده بود.
او همینطور سال قبل در نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت های جهانی اسپانیا مدال برنز كسب كرده و بعنوان نخستین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته كاراته معرفی شود.