از تلخ و شیرین لیگ تا قرنطینه خانگی با دختر بسكتبالیست

به گزارش فرم نو بازیكن تیم ملی وضعیت بسكتبال بانوان در سال ۹۸ را خوب ارزیابی كرد اما اعتقاد دارد كه احتیاج به پشتوانه سازی احساس می شود.

به گزارش فرم نو به نقل از ایسنا، تنها چند روزی از سال ۹۸ باقی مانده است. ورزش ایران همچون سایر حوزه ها در این سال شاهد تلاش ورزشكاران و روزهای تلخ و شیرین بسیاری بود. بسكتبال بانوان هم كه چندین سال است اعزام ها برون مرزی خویش را آغاز كرده، با انگیزه به دنبال پیشرفت بود.

معصومه اسماعیل زاده، ملی پوش و بازیكن تیم باشگاهی نامی نو اصفهان در گفتگو با ایسنا، به لیگ برتر بسكتبال بانوان در سال ۹۸ اشاره نمود و اظهار داشت: در فصلی كه گذشت سطح بازیكنان جوان خیلی بالاتر آمده بود در واقع هر چه زمان می گذرد برنامه های تیم ها هدفمندتر می شود. برخی تیم ها در سال های قبل صرفا به دنبال حضور در لیگ بودند اما الان هدفمندتر هستند و برنامه ریزی های بهتری دارند. علاوه بر این بازیكنان هر سال سطح خویش را بالاتر می برند و تمرین می كنند. این مورد سبب شده بود كه لیگ بهتری داشته باشیم. اغلب بازی ها با اختلاف كمی تمام می شد و این یعنی تیم ها و بازیكنان از نظر فنی به هم نزدیك تر شده اند كه به نفع بسكتبالمان است. در كل لیگ ۹۸ خیلی خوب بود.

او در مورد تیم نامی نو بیان نمود: تیم ما نسبت به سال قبل دیرتر بسته شد بنابراین تنها خانم مژگان خدادای را بعنوان بازیكن غیربومی جذب كردیم و بقیه بازیكنان جوان در رده امید به تیم اضافه شدند با این وجود بازهای خوبی از خود نشان دادیم تا جایی كه همه تیم ها تلاش می كردند مقابل ما خیلی بهتر بازی كنند. البته در بعضی بازی ها مقابل تیم های باتجربه ای چون گرگان و گروه بهمن در بعضی پست ها گرفتار مشكل شدیم.

اسماعیل زاده در ادامه اضافه كرد: گاهی تجربه بازیكنان حریف به تازه نفسی جوان ترها می چربد و ما هم به این مشكل برخورد كردیم اما قرار گرفتن در رده سوم با وجود بازیكنان جوان و امكاناتمان كار بزرگی بود. به صورت كلی بازیكنان جوان در فصلی كه گذشت خیلی خوب كار كردند و در بازی مقابل تیم های باتجربه تلاش می كردند بهترین بازی خویش را عرضه كنند. توانایی بازیكنان هر سال بالاتر می رود و به دنبال پیشرفت هستند كه از این مورد خیلی خوشحال می شوم.

ملی پوش بسكتبال در مورد مهمترین چالش لیگ بانوان در سالی كه گذشت، اظهار داشت: به علت انتشار كرونا برنامه بازی های پایانی لیگ مشخص نبود، فینال هنوز برگزار نشده و مشخص نیست چه زمانی صورت گیرد. علاوه بر این بین بازی های رفت و برگشت رده بندی زمان كمی برای ریكاوری داشتیم و این چالش بزرگی بود.

او در مورد انجام تمرینات ورزشی خود در شرایط انتشار كرونا بیان نمود: در خانه هستم و بعضی از تمریناتم را در حیاط خانه انجام می دهم. تلاش می كنم تا آمادگی خودم را حفظ كنم چون معلوم نیست كه چه زمانی دوره این بیماری تمام می شود.

ملی پوش بسكتبال بانوان در مورد بهترین و تلخ ترین خاطره ورزشی خود در سال ۹۸ اظهار داشت: وقتی بازیكنی با تیمی قرارداد می بندد، به فینال و قهرمانی فكر می كند. تلخ ترین خاطره من هم این بود كه با وجود تلاشی كه كردیم به فینال نرسیدیم اما در رده بندی مقابل پالایش نفت آبادان كه تیم خوبی است و مربی باكیفیتی دارد توانستیم از سه بازی دو برد كسب نماییم و سوم شویم كه این بهترین خاطره ام بود.

او در پاسخ به این سؤال كه سال ۹۸ برای بسكتبال بانوان چگونه بود، بیان نمود: بازیكنان هم نسل من مثل نسل قبل به مرور ریزش می كند و اگر همینگونه جلو برویم شاید بسكتبال در آینده ضعیف شود. هر چند الان رو به جلو حركت می نماییم اما به بازیكن سازی نیاز داریم تا این پیشرفت رو به روز ادامه داشته باشد. علاوه بر این بازی های برن مرزی سبب شده كه سطح بسكتبال بانوان بلاتر برود و بازیكنان و مربیان به دنبال دانش روز بسكتبال باشند.