صالحی امیری تاكید كرد: تصمیم وزارت ورزش در ابطال انتخابات فدراسیون دوومیدانی شجاعانه بود

فرم نو: رئیس كمیته ملی المپیك تصمیم وزارت ورزش در خصوص تجدید انتخابات فدراسیون دو و میدانی را تصمیمی شجاعانه و در امتداد شفافیت و قانونمداری عنوان نمود.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، بعد از حواشی بوجود آمده به دنبال برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و طرح ابهامات و اعتراضات صورت گرفته به نتیجه انتخابات، وزارت ورزش و جوانان تصمیم به تجدید انتخابات گرفت تا این انتخابات در زمانی دیگر اجرا شود.
در این زمینه سید رضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك اظهار داشت: به شدت اعتقاد دارم این تصمیم وزارتخانه ورزش و جوانان تصمیمی بسیار باارزش و شجاعانه بود كه در امتداد حفظ منافع كلان رشته دو و میدانی به عنوان رشته ای المپیكی با قهرمانان و پیشكسوتانی بزرگ و باارزش گرفته شد.
وی با تاكید بر اینكه در تصمیم وزارت ورزش، منافع كلان این رشته به منافع اشخاص ارجحیت داده شده افزود: پس از اتفاقات مجمع انتخاباتی فدراسیون و ابهاماتی كه برای جامعه ورزش بویژه اهالی پرافتخار رشته دو و میدانی بوجود آمد، وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك با بررسی همه جانبه ابعاد موضوع و مشورت با كارشناسان، پیشكسوتان، قهرمانان، اعضای مجمع و اهالی رسانه پیگیری این مهم و مطالبه خانواده دو و میدانی را در دستور كار خود قرار داند.
رئیس كمیته ملی المپیك در ادامه، احترام به قانون در تمامی تصمیمات ورزش را مهم ترین راهكار برای اداره امور دانست و اظهار داشت: باردیگر اعلام می كنم تصمیم شجاعانه وزارت ورزش و جوانان اولا به درخواست خانواده دو و میدانی و سپس در امتداد شفافیت، قانونمداری و دفاع از حقوق و منافع اهالی این جامعه بزرگ و با تمركز بر استراتژی تقویت این رشته گرفته شد كه مطمئنا با همدلی تمام اركان رشته دو و میدانی می تواند نوید بخش روزهای خوش این رشته باشد.
صالحی امیری اشاره كرد: دوو میدانی جزو مهمترین رشته های المپیكی دنیاست كه خوشبختانه در كشورمان نیز از جایگاه ویژه ای نزد ورزش دوستان برخوردارد است. امیدوارم با همراهی تمامی پیشكسوتان، قهرمانان، مدیران، روسای هیاتها و بویژه كارشناسان و اهالی رسانه كه انصافا موضع گیری معقول و درستی در اتفاقات اخیر داشتند، هر چه سریعتر زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی در آستانه بزرگ ترین رویداد پیش رو یعنی المپیك توكیو۲۰۲۰ مهیا گردد.

منبع: