علی نژاد خبر داد: انتخابات فدراسیون دوومیدانی باطل شد

فرم نو: معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش از برگزاری باردیگر انتخابات فدراسیون دوومیدانی آگاهی داد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، مهدی علی نژاد با اشاره به اهمیت رشته دوومیدانی گفت: این رشته در المپیك رشته ای است كه هم ما سهمیه گرفتیم و هم امید به مدال وجود دارد، وزارت ورزش و جوانان تصمیمش بر این بود كه شرایط اداره فدراسیون را با رئیس داشته باشد و به خاطر اینكه ثبات مدیریتی داشته باشیم و از بلاتكلیفی دوران سرپرستی خارج بشویم – به خصوص در روزهایی كه نزدیك به المپیك هستیم – انتخابات را برگزار نمائیم.
وی افزود: در همین راستا ما تمام تلاش خودرا كردیم كه یك مجمع انتخاباتی را بصورت قانونی برگزار نماییم و تمام تمهیدات لازم را هم اندیشیدیم و مجمع هم اجرا شد. در روز مجمع هم باتوجه به جمیع جهات، مشكل خاصی را ملاحظه نكردیم و انتخابات شكل گرفت.
علی نژاد توضیح داد: پس از انتخابات با برخی از اعتراضات توسط برخی افراد كه حضور پیدا نكرده بودند و نمایندگانشان حضور داشتند، مواجه شدیم. آنها مدعی شدند كه نمایندگان توسط خود این اشخاص معرفی نشدند كه چند هیأت این شرایط را داشتند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اظهار داشت: در این مدت هفت – هشت روز ابعاد مختلف موضوع را بررسی كردیم، با طرف های موضوع صحبت كردیم بصورت موشكافانه و با دقت به خاطر حساسیتی كه در قانونگرایی وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، موضوع را بررسی كردیم و نهایتاً جمع بندی این شد كه یكی از رؤسای هیأت ها نامه معرفی كه ارسال شده از طرف دبیر هیأت بوده، هرچند كه بعد اعلام نمود آن نامه كه دبیر معرفی شده مشكلی ندارد اما بواسطه اینكه ما می خواهیم بخشنامه و ملاحظات قانونی را رعایت نماییم و قواعد و قوانین برای ما مهمست و اینكه در آن نامه كه روز مجمع ارائه شده، رئیس هیأت امضا نكرده است.
وی اشاره كرد: در نتیجه عملاً ما یك رأی را نمی توانیم منظور نماییم و این بدان معناست كه اعضای حاضر در مجمع ازدو سوم كمتر خواهد شد و هر چند اكثریت مجمع حضور داشتند اما چون گردنگیر به دو سوم برای رسمیت یافتن است، جمع بندی این شد كه انتخابات را تجدید نماییم. بدین سبب با انتصاب سرپرست جدید اهتمام مَی نماییم انتخابات را در نخستین فرصت برگزار نماییم.
علی نژاد اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان كوشش كرد كه فدراسیون دوومیدانی چون المپیكی هست با ریاست اداره شود ولی متأسفانه هم شرایط حاكم بر كشور بدلیل كرونا و هم اینكه تحریك برخی از افراد خاص موجب شد كه شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینكه مجمع بدون جهت گیری به فرد یا نامزد خاص انجام شد و كاملاً بی طرف بودیم اما حالا شرایط به شكلی شد كه مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره نماییم ولی بطور قطع پشتیبانی های حرفه ای اداری و مالی وزارت ورزش و جوانان از این رشته زیبا و المپیكی ادامه خواهد داشت و به قهرمانان خودمان قول مَی دهم كه هیچ نگرانی و دغدغه ای برأی آنها وجود نخواهد داشت.
به گزارش فرم نو به نقل از مهر، انتخابات فدراسیون دوومیدانی روز ۱۹ اسفند انجام شد و افشین داوری با ۲۰ رأی، رئیس فدراسیون دوومیدانی شد. مجید كیهانی ۸ رأی كسب نمود و احسان مهاجر شجاعی رأیی كسب نكرد.

منبع: