تمام رقابت های روئینگ انتخابی المپیك كنسل شد

فرم نو: فدراسیون جهانی روئینگ طی نامه ای به فدراسیون های ملی اعلام نمود تمامی مسابقات انتخابی المپیك توكیو لغو شده و دیگر برگزار نخواهد شد.

به گزارش فرم نو به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، شیوع گسترده ویروس كرونا در جهان مشكلات زیادی به وجود آورده و ورزش را تحت تأثیر خود قرار داده است.
برهمین اساس نیز فدراسیون جهانی روئینگ طی نامه ای به فدراسیون های ملی از لغو تمامی مسابقات كسب سهمیه المپیك آگاهی داده و تاكید كرده این رقابت ها به سبب شیوع گسترده ویروس كرونا لغو شده و برگزار نخواهد شد.
فدراسیون جهانی در نامه خود تاكید كرده مسابقات برگزار نمی گردد و به زمان و مكان دیگر هم موكول نمی گردد تا براین اساس پرونده كسب سهمیه این رشته برای المپیك توكیو كاملاً بسته شود.
فدراسیون جهانی روئینگ اعلام نموده تصمیم دارد با نظر كمیته بین المللی المپیك و هیأت اجرایی این فدراسیون برای تعیین تكلیف نهایی سهمیه های المپیك تصمیم گیری كند. جلسه مسئولان این دو نهاد سه شنبه همین هفته (۱۷ مارچ) انجام می شود.
به نظر می رسد این ویروس المپیك توكیو را نشانه گرفته و سایه اش را از این رویداد بزرگ ورزشی برنمی دارد. با لغو شدن رقابت های انتخابی مختلف بطور قطع بازی های المپیك نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
در هفته های اخیر نیز رسانه های ورزشی درباره وضعیت المپیك ۲۰۲۰ نظرات زیادی منتشر نموده اند و همه منتظر كمیته بین المللی المپیك و شورای المپیك ژاپن هستند.

منبع: