به دو مدال المپیك امیدوارم؛ عابدینی: پاداشم را از فدراسیون جهانی گرفتم اما بدون امضا و مالیات

به گزارش فرم نو ملی پوش شمشیرباز ایران كه موفق به كسب سهمیه تیمی برای المپیك شده است با ابراز امیدواری نسبت به كسب دو مدال در توكیو از پرداخت بدون كم و كسر پاداش خود ابراز رضایت كرد.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در كمتر از یك سال از حضور در ۵ مسابقه از ۷ رویداد مورد تأیید فدراسیون جهانی موفق به كسب ۲۰۶ امتیاز المپیكی و قطعی كردن سهمیه خود برای المپیك ۲۰۲۰ توكیو شد.
این برای اولین بار است كه شمشیربازی ایران در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیك می شود. این سهمیه از حضور در جام جهانی لهستان و توسط مجتبی عابدینی، علی پاكدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی حتمی شد.
در این بین مجتبی عابدینی با اینكه در دیدار با مجارستان كه پیروزی در آن حكم به جایگاه پنجمی ایران و مسجل كردن سهمیه المپیك داد، غایب بود اما این شمشیرباز با تجربه دو دوره حضور در بخش انفرادی المپیك لندن و ریو نقش غیرقابل انكار در این موفقیت بزرگ داشت.
وی می گوید شیرینی سهمیه تیمی به اندازه سهمیه ای كه برای المپیك لندن و برای اولین بار به دست آورد، برایش دلنشین بود بویژه كه حالا می تواند روی دو مدال المپیك حساب كند.
۱۱۸ پله صعود برای عابدینی
مجتبی عابدینی تنها نماینده شمشیربازی اعزامی ایران به جام جهانی لهستان بود كه به علت حضور در جمع ۱۶ نفر برتر رنكینگ جهانی دیدارهای خود در بخش انفرادی این جام را از جدول ۶۴ نفره شروع كرد و با كسب جایگاه دهم پایان یافت.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از عملكردم در بخش انفرادی راضی هستم. سال قبل در همین جام در جدول ۱۲۸ نفره حذف شدم اما سال جاری تا جدول ۱۶ نفره بالا آمدم و دهم شدم و این یعنی ۱۱۸ پله صعود؛ من در بخش انفرادی مقابل حریف فرانسوی باختم كه سهمیه المپیك خویش را قطعی كرده و بسیاری از رویدادهای اخیر را با قهرمانی تمام كرده است.
پاسخ بسیاری از حرف و حدیث ها را دادیم
این ملی پوش شمشیربازی با یادآوری حضور تیم اسلحه سابر در جام جهانی مصر اظهار داشت: در بخش تیمی آن جام مقابل ژاپن ۴۵ به ۴۴ بردیم. پس از آن بازی حرف و حدیث های زیادی درست شد در خصوص اینكه ایران ضعیف شده و نمی تواند مقابل رقبای آسیایی اش عملكرد قابل دفاعی داشته باشد اما در جام جهانی لهستان پاسخ همه آنها را دادیم چون علاوه بر چین، تیم ژاپن را هم مقتدرانه و با چند امتیاز اختلاف شكست دادیم.

مجارستانی ها شكست برابر ایران را باور نداشتند
شمشیرباز المپیكی ایران افزود: در بخش تیمی جام جهانی لهستان همه بازیكنان عملكرد قابل دفاعی داشتند. ما مقابل آلمان خیلی خوب ظاهر شدیم، چینی ها را در حالی شكست دادیم كه مدعی كسب سهمیه بودند و مقابل مجارستان هم با وجود چند عنوان جهانی و المپیكی كه دارد، پیروز شدیم. خود مجارستانی ها شكستی كه به آنها تحمیل كردیم را باور نداشتند.
با نظر پیمان فخری مقابل مجارستان بازی نكردم
وی همینطور در مورد غیبت خود در دیدار تعیین كننده مقابل مجارستان تصریح كرد: علاوه بر مچ از ناحیه كتف دست راست هم مصدومیت دارم. البته با همین شرایط در بخش انفرادی حاضر شدم و در بخش تیمی هم، هم تیمی هایم را همراهی كردم اما با نظر سرمربی تیم ملی در دیدار مقابل مجارستان در تركیب تیم قرار نگرفتم تا مبادا شرایطم حادتر شود.
اجازه ندادیم سرنوشت المپیكی ایران به دو جام دیگر بكشد
عابدینی با تاكید بر اینكه جام جهانی آلمان (جایگزین ایتالیا) و جام جهانی مجارستان دو رویداد دیگر است كه در تعیین شرایط المپیكی شمشیربازان تاثیر دارد، اظهار داشت: اگر در جام جهانی لهستان به ژاپن و چین می باختیم و از سویی این دو تیم هم جز برترین ها می شدند، سرنوشت ایران برای قطعی كردن سهمیه المپیك به دو جام جهانی دیگر كشیده می شد اما اجازه ندادیم این اتفاق بیافتد.
شیرینی سهمیه تیمی به اندازه نخستین سهمیه ام بود
عابدینی كه ۹ سال پیش شمشیربازی ایران را پس از چند دهه و برای المپیك لندن صاحب سهمیه كرد، خاطرنشان كرد: شیرینی آن سهمیه هیچ وقت از یادم نمی رود اما شیرینی و لذت این سهمیه تیمی كه برای نخستین بار به دست آوردم هم كمتر از آن نیست.
حضور مشروط در جام جهانی آلمان
وی در مورد همراهی تیم ملی شمشیربازی جهت شركت در جام جهانی آلمان كه جایگزین جام جهانی آلمان شده است هم خاطرنشان كرد: حضورم در این جام به شرایط پروازها بستگی دارد. ویروس كرونا محدودیت هایی در پروازها بوجود آورده است. اگر مشكلی نباشد در محل برگزاری رقابت ها حاضر می شوم در غیر این صورت پاكدامن، رهبری و فتوحی كه پس از جام جهانی لهستان آنجا ماندند، تركیب تیم را در آلمان می سازند.
روی دو مدال المپیك حساب كردم
كاپیتان تیم ملی شمشیربازی كه در المپیك ریو و در یك قدمی كسب مدال از تصاحب آن بازماند و چهارم شد در مورد پیشبینی مدال آوری خود در المپیك توكیو اظهار داشت: سهمیه بدست آمده در بخش تیمی است اما سه نفر از ۴ عضو تیم می توانند در بخش انفرادی هم حاضر شوند. ازاین رو شانس كسب مدال در هر دو بخش را دارم و روی هر دو بخش هم حساب كرده ام.
نمی دانم به كدام مدال نزدیك ترم
عابدینی در پاسخ به این پرسش كه «مدال انفرادی المپیك برای شما سهل الوصول تر است یا تیمی؟»، اظهار داشت: به هر حال مدال تیمی به عملكرد همه بازیكنان بستگی دارد. خوشبختانه ملی پوشان اسلحه سابر در شرایط ایده آلی هستند و این را در تمام مسابقاتی كه در آن حضور داشتند هم اثبات كردند. مدال تیمی ما در توكیو دور از دسترس نیست اما من در ریو نشان دادم كه قابلیت و توانایی مدال انفرادی را هم دارم. در كل اما نمی دانم به كدام مدال المپیك نزدیكترم، شاید هم چون بازی های انفرادی پیش از تیمی برگزار می گردد مدال این بخش بیشتر مورد توجه باشد.

پاداشم را بدون امضا و مالیات گرفتم
به گزارش فرم نو به نقل از مهر مجتبی عابدینی سال جاری نخستین مدال جهانی خود و تاریخ شمشیربازی ایران را از حضور در مسابقات قهرمانی جهان و كسب عنوان سوم این رقابت ها به دست آورد. بنابراین وی باید ۱۰ هزار دلار پاداش از فدراسیون جهانی دریافت می كرد اما به علت تحریم ها و محدودیت های ورود و خروج بین المللی ارز، این پاداش با ۷ ماه تأخیر در لهستان و به صورت دستی به او پرداخت گردید.
وی در این حوزه اظهار داشت: خیلی دیر اما بالاخره پاداش مدال آوری خود در جهان را گرفتم. مسؤلان فدراسیون جهانی به راحتی ۱۰ هزار دلار من را دادند بدون اینكه امضایی از من بگیرند. مالیات هم شامل این پاداش نشد.
تمام برنامه هایم تحت تاثیر كرونا قرار گرفته است
مجتبی عابدینی در انتها گفتگو با خبرنگار مهردر مورد چگونگی پیگیری تمریناتش اظهار داشت: مبحث كرونا تمام برنامه های من را تحت تاثیر قرار داده است. فعلاً كه علاوه بر آكادمی ملی المپیك، تمام باشگاههای ورزشی تعطیل می باشد. ازاین رو نه می توانم تمریناتم را دنبال كنم و نه به خاطر صدمه دیدگی، فیزیوتراپی داشته باشم. باید منتظر بمانم تا از این شرایط دور شویم و پس از آن برنامه هایم را دنبال كنم.