در سفر به سوئیس صورت گرفت؛ تاكید مسؤلان ورزش ایران بر رعایت منشور المپیك

به گزارش فرم نو وزیر ورزش و رئیس كمیته ملی المپیك در سفری كه به سوئیس داشتند نامه ای را به رئیس كمیته بین المللی المپیك نداده اند.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، سفر مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری به سوئیس و دیدار با برخی مسؤلان فدراسیون های جهانی كه در راس آنها توماس باخ رئیس كمیته بین المللی المپیك حضور داشت، سبب مطرح شدن موضوعی شد كه طی ماههای گذشته یكی از سوژه های اصلی ورزش ایران بوده است.
هر چند وزیر ورزش و رئیس كمیته ملی المپیك برآیند سفر به سوئیس و دیدارهایشان را مثبت ارزیابی كردند اما مصاحبه ای كه بعد از بازگشت آنها به نقل از توماس باخ در سایت insidethegames انتشار یافت، حاشیه هایی را به همراه داشت.
در این مطلب آمده بود: توماس باخ اعلام كرد، كمیته بین المللی المپیك، ورزش ایران را محروم نكرده چون كمیته ملی المپیك ایران نامه كتبی داده كه سیاست های تبعیض گونه را در رقابت های ورزشی آخر خواهد داد. باخ اعلام نموده است كه این نامه كه از سوی كمیته ملی المپیك ایران به IOC ارسال شده، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك ایران آنرا امضا كرده اند.
این خبر در شرایطی منتشر گردید كه پیش از این به خاطر اتفاقاتی كه برای سعید ملایی و جودو ایران رقم خورده بود، سیدرضا صالحی امیری و آرش میراسماعیلی در نامه ای به فدراسیون جهانی و كمیته بین المللی المپیك پایبند بودن به منشور المپیك را امضا كرده بودند.
با این حال بعد از حضور صالحی امیری و سلطانی فر در سوئیس این مورد مطرح گردیده است كه آنها با امضا مشترك پای یك نامه این پایبند بودن را باردیگر متعهد شده اند. این در شرایطی است كه در گزارش دیدارهای توماس باخ كه روی خروجی سایت كمیته بین المللی قرار گرفته تاكید شده كه در دیدار توماس باخ با صالحی امیری و سلطانی فر در مورد مسائل ورزش ایران بحث و گفتگو صورت گرفته است و به مبحث نامه هیچ اشاره ای نشده است.
به نظر می رسد سایتی كه خبر امضا مشترك سلطانی فر و صالحی امیری را منتشر نموده آنرا با نامه ای كه صالحی امیری و میراسماعیلی به كمیته بین المللی المپیك عرضه دادند اشتباه گرفته باشد. هر چند ابهاماتی در این مورد وجود دارد اما طبق تاكید یكی از مسؤلان كمیته ملی المپیك، در مسافرت وزیر ورزش و رئیس این كمیته هیچ نامه ای رد و بدل نشده و امضایی هم صورت نگرفته است.