در گزارش فرم نو مطرح شد: شانس افزایش سهمیه های المپیكی تیروكمان صفر نیست اما دشوار می باشد

به گزارش فرم نو سرمربی تیم ریكرو با اشاره به تك سهمیه قطعی شده این تیم برای المپیك اظهار داشت: شانس كسب سهمیه های جدید در مسابقات گزینشی سال آینده صفر نیست اما به معنای واقعی دشوار است.

مجید میررحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه مسابقات گزینشی المپیك برای كمانداران ریكرو خردادماه سال آینده در برلین آلمان برگزار می شود، اظهار داشت: در این رقابت ها تكلیف تیروكمان ایران و اینكه دقیقا با چه تركیبی می توانیم در المپیك حاضر شویم، مشخص خواهد شد. مسابقات در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار می گردد و توزیع سهمیه در بخش تیمی هم خواهد بود.
وی با یادآوری اینكه تیروكمان ایران فعلا یك سهمیه به نام میلاد وزیری در اختیار دارد، تصریح كرد: در صورتی كه در آلمان كسب سهمیه تیمی داشته باشیم، می توانیم با تركیب كامل به توكیو برویم ضمن اینكه به واسطه این سهمیه، سه نماینده هم در بخش انفرادی خواهیم داشت.
سرمربی تیم ریكرو با تاكید بر اینكه كار كمانداران ایران برای كسب سهمیه در آلمان خیلی سخت است، تصریح كرد: گرفتن سهمیه از این رقابت ها غیر ممكن نیست اما واقعا دشوار است. نمی گوییم شانس مان در این حوزه صفر است اما زیاد هم نیست به خصوص با عنایت به حضور حداكثری كشورها و اینكه تمام خوب های تیروكمان جهان در این رقابت ها نماینده خواهند داشت.
میررحیمی همینطور تصریح كرد: در بخش بانوان البته كار ایرانیان برای گرفتن سهمیه از مسابقات گزینشی المپیك در آلمان راحت تر است. دلیل این مساله هم این است كه سطح ریكرو كمانداران زن ایران نسبت به رقبای شان بالاتر است ضمن اینكه بیشتر كشورهایی كه در رنكینگ جهانی صاحب سهمیه شده اند، در بخش بانوان سهمیه گرفته اند و بنابراین در آلمان غایب خواهند بود. همین مساله هم كمك حال بانوان كماندار ایران است به جهت اینكه كار راحت تری داشته باشند.
وی با اشاره به برنامه های موردنظر برای آماده سازی تیم ملی تیروكمان تا زمان حضور در تنها فرصت باقی مانده برای كسب سهمیه المپیك اظهار داشت: برنامه های پیشنهادی كه شامل حضور در دو رویداد رسمی و دو اردوی برون مرزی است را به فدراسیون عرضه كرده ایم. در تقویم فدراسیون جهانی و طی ماه های آینده، تعداد مسابقات داخل سالن بیشتر است. از میان گزینه های محدود برای رقابت های خارج سالن، حضور در كاپ آسیا و مرحله دوم كاپ جهانی را مدنظر داریم.
سرمربی تیم ملی تیروكمان در پاسخ به این پرسش كه «با درخواست مطرح شده برای اجرای برنامه های موردنظر موافقت شده است؟»، اظهار داشت: به هر حال فدراسیون هم پیگیر است تا تیم با بهترین شرایط ممكن به مسابقات اعزام شود اما اجرای همه این برنامه و در نهایت محقق شدن هدف مان برای كسب سهمیه های بیشتر به شرایط مالی وزارت ورزش، كمیته المپیك و فدراسیون تیروكمان بستگی دارد. شرایط مالی اجازه دهد و همه برنامه های مورد نظر اجرا شود بطور قطع شرایط آمادگی كمانداران خیلی بهتر خواهد شد و در این صورت شانس كسب سهمیه هم افزوده می شود.
وی همینطور در پاسخ به این پرسش كه «با توجه به تعیین تكلیف میلادی وزیری و سهمیه ای كه در اختیار گرفته است، وی به كاپ آسیا، كاپ جهانی و مسابقات آلمان اعزام خواهد شد یا نه؟»، اظهار داشت: بطور قطع اعزام این كماندار هم در برنامه است. درست است كه وی سهمیه خویش را كسب كرده و دغدغه ای از این بابت ندارد اما همین رقابت ها فرصتی است برای آماده سازی بهتر و اینكه شرایطش را برای حضور در توكیو بهتر و مطلوب تر كند.
سرمربی تیم ملی ریكرو ابراز امیدواری كرد كه تیروكمان ایران با حداكثر سهمیه ممكن در المپیك ۲۰۲۰ توكیو حاضر شود.