جایزه نایب قهرمانی علیرضا فیروزجا در مسابقات جهانی آب رفت!

فرم نو: علیرضا فیروزجا به واسطه قرار گرفتن در رده دوم مسابقات شطرنج قهرمانی جهان صاحب جایزه نقدی شد اما مبلغ این جایزه 10 هزار دلار كمتر از آنچه قبل از این اعلام شده بود، است.

به گزارش فرم نو به نقل از مهر، علیرضا فیروزجا شطرنجباز۱۶ ساله ایرانی كه با پرچم فیده در مسابقات قهرمانی جهان شركت كرده است در بخش سریع این مسابقات و در رقابت با ۳۲۸ شطرنجباز دیگرشركت كننده موفق به كسب عنوان نایب قهرمانی شد و اینگونه قسمتی از جایزه نقدی تعیین شده برای نفرات برتر را از آن خود كرد.
۳۵۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده شطرنجبازان شركت كننده در بخش سریع مسابقات قهرمانی جهان بود. سهم نفر اول این رقابت ها ۶۰ هزار دلار بود ۵۰، ۴۰ و ۳۰ هزار دلار هم به ترتیب برای نفرات دوم، سوم و چهارم تعیین شده بود.
بدین ترتیب علیرضا فیروزجا به واسطه قرار گرفتن در جایگاه دوم جهان مستحق دریافت پاداش ۵۰ هزار دلاری شد اما ۴۰ هزار دلار نصیب وی شد! دلیل كاهش رقم جایزه نقدی فیروزجا هم امتیازی او با نفرات سوم و چهارم است.
در جدول رده بندی نهایی مسابقات سریع قهرمانی جهان پس از «مگنوس كارلسن» نروژی كه با ۱۱.۵ امتیاز قهرمان شد، علیرضا فیروزجا با ۱۰.۵ امتیاز دوم شد. «ناكامورا» شطرنجباز ژاپنی الاصل كه با پرچم آمریكا در مسابقات شركت می كند و «ولادیسلاو آرتیمیف» از روسیه هم با امتیاز مشابه فیروزجا در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.
به همین دلیل یعنی به سبب امتیاز مشابه نفرات دوم تا چهارم، هر یك از آنها صاحب ۴۰ هزار دلار جایزه نقدی شدند.
مسابقات شطرنج قهرمانی جهان از امروز یكشنبه در بخش برق آسا پیگیری می شود و علیرضا فیروزجا در این بخش هم با پرچم فیده به مصاف حریفان خود می رود.
رقابت های برق آسا قهرمانی جهان در دو بخش آزاد و بانوان انجام می شود. رقابت های این دو بخش به ترتیب در ۲۱ و ۱۷ دور پیگیری خواهد شد.
جوایز نقدی در نظرگرفته شده برای بخش برق آسا مسابقات قهرمانی جهان و نحوه تقسیم آن مانند بخش سریع است.

منبع: